Nowy obiekt jest zlokalizowany przy drodze krajowej nr 25 w miejscowości Ociąż między Ostrowem Wielkopolskim a Kaliszem, w bezpośrednim sąsiewdztwie działającego od lat zakładu dealersko-serwisowego Auto Partner Garcarek (sprzedaż i serwis samochodów osobowych i dostawczych Mercedes-Benz). Obiekt został zbudowany i oddany do użytku w rekordowym tempie 12 miesięcy na działce wielkości 13 tysięcy metrów kwadratowych.
Historia firmy Auto Partner Jan Garcarek i Andrzej Garcarek Sp.j. sięga roku 1979, kiedy Jan Garcarek wyjechał do Niemiec. Pracował w serwisie Mercedes-Benz jako brygadzista. Po powrocie do Polski wspólnie z bratem, Andrzejem Garcarkiem, uruchomili warsztat samochodowy w Mącznikach k. Kalisza. Wkrótce przkształcili go w profesjonalny zakład dealersko-serwisowego, a w roku 1998 uzyskali autoryzację serwisową Mercedes-Benz. Jej zakres obejmował sprzedaż i serwis samochodów osobowych, dostawczych oraz serwis ciężarówek.
W roku 2005 bracia Garcarek rozbudowali stację dealerską w Ociążu. Powiększono salon sprzedaży, magazyn części zamiennych i serwis samochodów ciężarowych, powstała też myjnia. W 2007 roku firma otrzymała rozszerzenie zakresu autoryzacji o sprzedaż i serwis samochodów ciężarowych Mitsubishi Fuso. Obecnie oddana do użytku, nowa stacja dealersko-serwisowej dedykowana jest wyłacznie obsłudze samochodów ciężarowych Mercedes-Benz.
Lokalizacja i infrastruktura
Nowoczesny zakład dealersko-serwisowy samochodów ciężarowych Mercedes-Benz firmy Auto Partner Jan Garcarek i Andrzej Garcarek Sp.j. jest zlokalizowany przy drodze krajowej nr 25 w miejscowości Ociąż między Ostrowem Wielkopolskim a Kaliszem, w bezpośrednim sąsiewdztwie działającego zakładu dealersko-serwisowego Auto Partner Garcarek (sprzedaż i serwis samochodów osobowych i dostawczych Mercedes-Benz). Obiekt został zbudowany i oddany do użytku w przeciągu 12 miesięcy na działce wielkości 13 tysięcy metrów kwadratowych.
Powierzchnia użytkowa wynosi 1 891 mkw., w tym:
- salon wystawowy i biuro obsługi klienta 329 mkw.
- hala serwisowa ze strefami okołowarsztatowymi i pomieszczeniami odkładczymi 1 027 mkw.
- magazyn części 150 mkw.
- pomieszczenia socjalne i biurowe 385 mkw.
Serwis:
Ilość stanowisk roboczych: 8 stanowisk roboczych (4 kanały przejazdowe)
W nowej stacji zatrudnionych jest 22 pracowników: 12 mechaników, 3 doradców serwisowych, 3 sprzedawców części zamiennych i magazynierów, 4 sprzedawców samochodów użytkowych
Pierwszy salon samochodów ciężarowych Mercedes-Benz w Polsce
Nowy obiekt dealersko-serwisowy firmy Auto Partner Jan Garcarek i Andrzej Garcarek Sp.j. posiada pierwszy w Polsce salon samochodów ciężarowych. Powierzchnia ekspozycyjna salonu sprzedaży umożliwia ekspozycję 1 samochodu. Salon i biuro obsługi klienta są oddzielone od hali serwisowej ścianą wykonaną z najwyższej jakości szkła. Zastosowane rozwiązanie podkreśla jak ważna dla właścicieli jest wiarygodność w stosunku do klientów i jakość świadczonych usług. Kienci mają możliwość obserwowania całości procesu naprawy samochodu.
Na piętrze zlokalizowana została część socjalna dla pracowników. Przewidziano również pomieszczenie dla kierowców oczekujących na odbiór samochodu z serwisu, gdzie zapewniony jest dostęp do internetu i telewizji oraz zlokalizowany jest aneks kuchenny. Na piętrze znajduje się specjalny pokój dla klientów VIP, gdzie odbywać się będą ostateczne negocjacje i podpisywanie umów sprzedaży samochodów ciężarowych.
Zastosowanie nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań w architekturze obiektu i wyposażeniu hali serwisowej
W trakcie budowy właściciele zakładu dealerskiego położyli duży nacisk na zastosowanie nowoczesnych technologii mających zmniejszyć koszty eksploatacji budynku i zużycie energii. Budynek stacji dealersko-serwisowej ogrzewany jest przez system centralnego ogrzewania, w którym do ogrzewania wykorzystywany jest zużyty olej. Fasada budynku i część ścian hali serwisowej zostały wykonane ze szkła. W poszyciu dachu zamontowane zostały świetliki o stosunkowo dużej powierzchni. Zastosowanie przeszkleń i świetlików pozwala na wykonywanie pracy bez użycia sztucznego oświetlenia aż do momentu zapadnięcia zmroku. Powyższe rozwiązania wpływają na znaczące zmniejszenie zużycia energii elektrycznej oraz lepszy komfort pracy mechaników, którzy mogą dłużej pracować przy świetle dziennym. Hala serwisowa wyposażona jest w najnowsze urządzenia i wyposażenie serwisu spełniające wszelkie wymagania marki Mercedes-Benz, które zostały dostarczone przez wiodące na rynku europejskim firmy. Zastosowanie znalazły systemy do dozowania oleju oraz do odbioru przepracowanego oleju. Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie automatycznie uruchamianych wyciągów spalin na stanowiskach roboczych, które pozwala na zmniejszenie zużycia enegrii.
Zastosowanie udogodnień dla klientów
Właściciele firmy wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów postanowili wybudować równocześnie z budynkiem nowej stacji dealersko-serwisowej, wydzieloną kawiarnię „Mercedes Cafe", w której klienci w komfortowych warunkach będą mogli oczekiwać na odbiór samochodu po naprawie. Na piętrze budynku zlokalizowano dwa pokoje gościnne z myślą o kierowcach, którzy będą chcieli odpocząć po trudach podróży. Całkowita powierzchnia budynku wynosi 120 mkw.
(Maja Święcka)
tagi: Mercedes ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...