Wybór kosmetyków naturalnych podyktowany jest często faktem, że nasza skóra coraz częściej odpowiada uczuleniami i alergiami na kontakt z substancjami, na które dotąd pozostawała niewrażliwa. Obecna w tzw. kosmetyce konwencjonalnej oraz środkach do prania i utrzymywania higieny różnorodność detergentów, substancji czynnych, barwników, emulgatorów, konserwantów i zapachów powoduje, że nasza skóra nie jest w stanie dłużej opierać się atakowi alergenów i zaczyna reagować podrażnieniami. Wtedy zaczyna się poszukiwanie alternatywy dla tych kosmetyków, które spowodowały reakcję niepożądaną.
Na rynku polskim od prawie roku obecna jest niemiecka firma Lavera Naturkosmetik (od słowa verus - prawdziwy, naturalny) specjalizująca się w kosmetyce naturalnej. W ofercie tej firmy znajdują się linie do pielęgnacji twarzy FACES i ciała dla kobiet i mężczyzn BODY SPA i BODY SPA MEN, linia do pielęgnacji oraz układania włosów HAIR, linia do pielęgnacji delikatnej skóry niemowląt i dzieci BABY & KINDER oraz BABY & KINDER NEUTRAL, bezzapachowa i hypoalergiczna linia dla szczególnie wrażliwej skóry lub dla osób cierpiących na atopowe zapalenie skóry NEUTRAL, linia kosmetyków pielęgnacyjnych dla całej rodziny BASIS, linia kosmetyków kolorowych TREND SENSITIV oraz linia produktów do ochrony skóry przed działaniem słońca i pielęgnacji skóry po opalaniu, wykorzystująca mineralne filtry przeciwsłoneczne SUN SENSITIV.
Ponieważ Lavera pozycjonuje się jako firma produkująca certyfikowane kosmetyki naturalne, do wytwarzania swoich produktów stosuje surowce i składniki z certyfikowanych upraw ekologicznych. W odróżnieniu od kosmetyków konwencjonalnych w produktach Lavera nie stosuje się sztucznych konserwantów, barwników a przede wszystkim pochodnych ropy naftowej, które jako składniki szczególnie kremów i ogólnie znanych ‘oliwek’ otaczają skórę nieprzepuszczalnym filmem tłuszczowym zaburzając w ten sposób funkcje skóry. Skutkiem tego może być przesuszenie skóry, a w rezultacie większa skłonność do podrażnień i reakcji alergicznych.
Lavera stara się dotrzeć swymi produktami także do osób, które ze względów światopoglądowych poszukują produktów nie zawierających substancji pochodzenia zwierzęcego lub nie testowanych na zwierzętach. Lavera nie testuje kosmetyków na zwierzętach a jedynymi nie-wegańskimi składnikami produktów w asortymencie firmy są te zawierające mleko i miód. Pozostałe kosmetyki oznaczone są znakiem informującym, że dany produkt jest wegański a ponadto wszystkie kosmetyki z linii BODY SPA, Neutral, Baby & Konder Neutral, Basis Sensitiv, SUN Sensitiv, Trend Sensitiv, Men i Faces posiadają certyfikat BDIH, certyfikat IMO Control (Instytutu Ekologii), certyfikat INAC (Instytutu certyfikującego uprawy ekologiczne). Ponadto, produkty Lavera regularnie są przedmiotem testów i rankingów rekomendacji magazynu Öko-Test. Dotychczas zebrały one w porównaniach kosmetyków naturalnych ponad 350 ocen „dobrych” i „bardzo dobrych”.
Myśląc o kosmetykach naturalnych nierzadko wydawać się nam może, że będą to produkty proste, kilkuskładnikowe i ogólnie nieciekawe. Przy bliższym poznaniu przekonamy się, że kosmetyki Lavera to nowoczesne pod każdym względem produkty, które już przy pierwszym kontakcie przemawiają do konsumentów opakowaniem, zapachem, składem receptur, komfortem stosowania i skutecznością działania dającą się od razu poczuć. Poza tym posiadają bardzo szerokie linie, odpowiadające prawie wszystkim potrzebom pielęgnacyjnym i upiększającym. Na przykład linia Lavera Trend Sensitiv posiada szeroką gamę kosmetyków dekoracyjnych, które z powodzeniem mogą stanowić alternatywę dla osób z wrażliwą skórą, noszących szkła kontaktowe lub osób o wrażliwych na kosmetyki oczach, nie chcących rezygnować z widocznego i modnego makijażu. Jeśli chodzi zaś o cenę kosmetyków naturalnych Lavera, jest ona porównywalna lub nieznacznie wyższa od średniego wyższego segmentu cenowego, co oznacza, że konsument za rozsądną cenę kupuje skuteczny i bardzo wysokiej jakości produkt kosmetyczny.
tagi: lavera,kosmetyki naturalne,kosmetyki ,
Prace budowlane rozpoczną się w maju 2025 roku i potrwają 24...
W tym roku Polacy przeważnie chcą skorzystać z obniżek cen...
Fundacja Polska Bezgotówkowa sprawdziła, jak zmieniają się...
Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro...
Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...