Kategorie produktów

Mokate łączy pokolenia

Środa, 08 września 2021 HURT & DETAL Nr 09/187. Wrzesień 2021
Na zdjęciu: Teresa Mokrysz
Najbardziej rozpoznawalna na sklepowej półce marka cappuccino, kawa pobudzająca zmysły i kubki smakowe czy aromatyczne herbaty ze skrupulatnie wyselekcjonowanymi składnikami. Mokate przez lata zjednuje konsumentów łącząc pokolenia wiernych fanów swoich produktów. Oto historia wyjątkowego przedsiębiorstwa, które wyrosło z rodzinnego biznesu i po dziś dzień ten charakter utrzymuje…
MOkrysz-KAzimierz-TEresa

Niewiele rodzinnych firm może pochwalić się pełną sukcesów drogą od lokalnego przedsiębiorstwa do międzynarodowej, prężnie działającej spółki. Jeszcze mniej utrzymuje przy tym familijne więzy i wspólnie rozwija biznes. Oto historia Mokate – firmy łączącej pokolenia…

Wielopokoleniowa tradycja firmy klanu Mokryszów sięga roku 1900. A zaczęło się od przejęcia niewielkiego sklepu kolonialnego w miejscowości Dobra, znajdującej na terenie dzisiejszych Czech. Od tamtej pory rodzinny biznes rozwijał się z powodzeniem. W 1990 r. Kazimierz Mokrysz (wnuk pierwszego właściciela), przekazał firmę małżonce – Teresie. Wtedy też powstał pomysł na obecnie znaną nazwę firmy, stworzoną z imion i nazwiska małżonków. Do dziś przedsiębiorstwo zarządzane jest przez potomków założycieli, a ciągły rozwój firmy widoczny jest nie tylko w Polsce, ale też poza jej granicami. To z tego powodu tegoroczny jubileusz 30-lecia Mokate jest ogromnym sukcesem nie tylko dla rodziny Mokryszów, ale też dla wszystkich polskich rodzinnych biznesów udowadniając, że taki charakter działalności jest wielką siłą i ma ogromny potencjał. Obecnie na czele zarządu Grupy Mokate zasiada dr Adam Mokrysz i wraz z żoną Katarzyną wspólnie rozwijają firmę.

Portfolio, które zna każdy…

Na produktach Mokate wychowały się pokolenia. W wielu polskich rodzinach zarówno dziadkowie, jak i wnuczęta znają Mokate Cappuccino. W latach 90. był to produkt nieznany, innowacyjny, który szybko zdobył serca polskich konsumentów. Nie bez powodu od lat zajmuje ono pozycję lidera sprzedaży w swojej kategorii. To ta kawa była początkiem wielkiego sukcesu firmy.

Dziś w ofercie Mokate znajduje się wiele marek z kategorii kaw i herbat. Wszystkie są konsekwentnie rozwijane, a każdy z produktów ma swoich wiernych konsumentów. Mokate, Marila, Loyd, Minutka, Babcia Jagoda – to najbardziej znane z marek oferowanych przez rodzimego producenta. Każda z nich jest systematycznie rozwijana, a nowości i zmiany w portfolio odbywają się w odpowiedzi na zmiany trendów i preferencji konsumenckich. Dziś szerokość oferty pozwala na zaspokojenie bardzo zróżnicowanych gustów. Wśród kaw znajdziemy między innymi delikatny smak delikatesowego cappuccino, mocne nuty ziarnistych wariantów, a także wygodną propozycję miksów kawowych. Firma rozwinęła też wyjątkowy świat herbaty i przybliżyła go polskim odbiorcom. Czarne, zielone, owocowe, funkcjonalne, ziołowe i mieszanki pochodzące z odległych zakątków świata. Każda z nich jest odpowiedzią na potrzeby odbiorców, którzy do śniadania chętnie sięgają po znaną Minutkę, w chwili relaksu wybierają rozgrzewające propozycje od Loyd, a w rodzinnym gronie wspólnie cieszą się owocowymi wariantami marki Babcia Jagoda.

Ciągły rozwój

Zespół Mokate wyróżnia profesjonalizm i specjalizacja. Zarząd to nie tylko rodzina, ale też eksperci w swoim fachu. Cztery pokolenia rodziny Mokryszów konsekwentnie dbają, by dostosowywać ofertę do wymogów rynku. Wyzwaniem, które pojawiło się w ostatnich latach była zmiana modelu konsumpcji. Wzrosło zapotrzebowanie na produkty naturalne, wysokiej jakości, a także zamiłowanie do picia kawy poza domem. Te czynniki przełożyły się na wzrost sprzedaży wariantów ziarnistych. Pandemia chwilowo zatrzymała ostatni ze wspomnianych trendów. Wraz z ustępowaniem obostrzeń na nowo odżyły tendencje, na które z łatwością Mokate odpowiedziało swoją ofertą, która poza handlem detalicznym jest dedykowana również sektorowi HoReCa.

Przez lata firma propagowała kategorię kawy i herbaty nie tylko w Polsce, ale też za granicą. Obecnie 70% całkowitej sprzedaży Mokate odbywa się poza granicami naszego Państwa. W planach przedsiębiorstwa jest dalsza ekspansja geograficzna, a także kolejne akwizycje. Zarząd firmy zapowiada też stałą rozbudowę obecnych fabryk i inwestycje w produkcję oraz portfolio. A to wszystko z zachowaniem ducha rodzinnego biznesu, który zawsze towarzyszył przedsiębiorstwu – na wszystkich etapach rozwoju.

Mokate skupia się nie tylko na produktach. Od lat propaguje liczne „pozabiznesowe” aktywności. Firma zaangażowana jest między innymi w propagowanie gry w szachy. W tym roku odbyło się specjalne wydarzenie. Mokate, wspólnie ze Śląskim Związkiem Szachowym, Miastem Ustroń i Marszałkiem Województwa Śląskiego, było współorganizatorem festiwalu „Szachy w Ustroniu łączą pokolenia”. Gościem honorowym sierpniowego wydarzenia był arcymistrz Garry Kasparov.

Przedsiębiorstwo dba też o swoich pracowników – ostatnią z akcji była organizacja szczepień przeciw COVID-19. Pod hasłem „Firma załogą stoi” Mokate zadbało nie tylko o członków zespołu, ale też o ich najbliższych. Tym samym przedsiębiorstwo podkreśla wartości jakie przyświecały mu od pierwszych dni działalności i jakim hołduje do dziś – dbałość o rodzinę.

zzz.jpg




tagi: Mokate , kawa , cappuccino , rynek spożywczy , historia marki , sprzedaż , handel , produkcja , FMCG ,