Kategorie produktów

Trzy pytania do Krzysztofa Kouyoumdjiana, Dyrektora ds. Relacji Zewnętrznych w firmie CEDC International

Środa, 08 września 2021 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 09/187. Wrzesień 2021
Trzy pytania do Krzysztofa Kouyoumdjiana, Dyrektora ds. Relacji Zewnętrznych w firmie CEDC International kieruje Monika Kociubińska.
Jakie alkohole zyskują na znaczeniu w Polsce w ostatnim czasie?

Dzięki uprzywilejowanej pozycji, jeśli chodzi o możliwość reklamy czy obciążenia podatkowe, Polska od paru dekad pozostaje krajem z dominującą pozycją konsumpcji piwa. Segment mocnych alkoholi, który nie ma takich możliwości, rozwija się ostatnio przede wszystkim dzięki wzrostowi sprzedaży droższych marek premium. Dobrze przyjmują się również smakowe nowości, które są wprowadzane na rynek praktycznie przez wszystkich liczących się graczy na rynku. Warto również wspomnieć o utrzymującej się popularności whisky w naszym kraju, której motorem jest m.in. rosnąca sprzedaż wariantów single malt. Mimo relatywnie niewielkiej skali sprzedaży, dobrze radzą sobie też niszowe kategorie, takie jak gin czy rum.

Jak na te zapotrzebowanie odpowiada CEDC International?

Nasza obecna pozycja rynkowa w obu najważniejszych segmentach mocnych trunków w Polsce (lider rynku wódek oraz wicelider rynku whisky) jest wynikiem wielu lat rozwoju oferty CEDC, zarówno jeśli chodzi o marki własne, jak i alkohole importowe. W tym pierwszym przypadku mam na myśli zarówno dwie najsilniejsze marki wódczane w Polsce, czyli Żubrówkę i Soplicę, jak również nowe wprowadzenia, jak na przykład ubiegłoroczna nowość, czyli Rajska Cytrusówka. Na rynku whisky działamy od lat, m.in. dzięki bardzo dobrej współpracy z naszym zagranicznym partnerem, czyli William Grant & Sons, właścicielem tak popularnych w Polsce marek jak Grant’s, Glenfiddich czy Tullamore DEW.

Czy w najbliższym czasie do oferty dołączą kolejne nowości?

W najbliższych miesiącach chcemy skupić się na pełnym wykorzystaniu potencjału naszych ostatnich nowości. Do końca sezonu letniego będą to – wyróżnione przez NiesenIQ jako najlepsze innowacje ostatnich lat – dwusmakowe warianty Soplicy Cytrynowej oraz wspomniana Rajska. Końcówka roku oraz okres świąteczny powinny należeć do naszej innej nowości, czyli linii Soplicy Deserowej, z popularnymi smakami kawy czy czekolady. Z całą pewnością, nie jest to jednak nasze ostatnie słowo, jeśli chodzi o nowości i miłośnicy dobrych trunków mogą niebawem oczekiwać kolejnych wprowadzeń.



tagi: CEDC International , Krzysztof Kouyoumdjian , rynek spożywczy , przemysł spirytusowy , FMCG , sprzedaż , handel , produkcja , alkohole ,