Wiadomości

Lidl liderem koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency

Poniedziałek, 16 sierpnia 2021
Według najnowszego Raportu ASM Koszyk Zakupowy® za lipiec 2021 r. największy spadek cen w ubiegłym miesiącu odnotował Lidl Polska (-5,78%). Tym samym sieć zdobyła pozycję lidera z najniższym wynikiem średniej wartości koszyka zakupowego. Różnica w średniej wartości między pierwszym a drugim i trzecim sklepem w rakingu wynosiła odpowiednio więcej o 5,49 zł (Auchan) i 5,63 zł (Makro).
Lidl Polska nieustannie dąży, nie tylko do rozbudowywania portfolio produktów, ale także bycia konkurencyjną cenowo siecią. Oferując produkty wysokiej jakości w doskonałej cenie, staje się sklepem pierwszego wyboru dla oraz większej grupy konsumentów. Najnowszy Raport ASM Koszyk Zakupowy® jest tego najlepszym przykładem – Lidl zdetronizował pozostałe sklepy z najniższym wynikiem średniej wartości koszyka zakupowego. Wśród badanych 11 sieci wartość koszyka w Lidlu jest najniższym wynikiem średniej jego wartości. Wg raportu ASM to w Lidlu było najwięcej najtańszych grup produktowych (5: chemia   domowa   i   kosmetyki, dodatki, mrożonki, słodycze i produkty sypkie).  Dwie najtańsze grupy produktów stwierdzono w sieci Makro (nabiał i napoje). Ani jednej najtańszej grupy produktów nie było w lipcu w kanale e-grocery oraz w sieciach Biedronka, Intermarché, Kaufland, Tesco oraz w innej sieci Cash&Carry.

Analiza 11 sieci handlowych, w tym kanału sprzedaży online wykazała, że w 9 sieciach objętych badaniem, ceny w lipcu br.  były nieznacznie wyższe niż w ubiegłym miesiącu.  Średnia wartość koszyka w lipcu 2021 r. wyniosła 229,98 zł. Za te same produkty w Lidlu w ubiegłym miesiącu klient zapłaciłby 213,51 zł.

Eksperci ASM Sales Force Agency od ponad dwóch lat cyklicznie analizują ceny zestawu takich samych produktów.  Dzięki temu dane prezentowane w raporcie pozwalają na analizę działań sieci handlowych na przestrzeni miesiąca, kolejnych kwartałów oraz w ujęciu rocznym.




tagi: ASM Koszyk Zakupowy , Lidl , rynek spożywczy , raport , badanie rynku , sprzedaż handel , konsument , FMCG ,