Znana od lat, oferująca różnorodne produkty, nowoczesna i zaskakująca – mowa o marce MAOAM, o której opowiada Marzena Sadurska, Brand Manager MAOAM w firmie Haribo.
MAOAM to bardzo różnorodna oferta gum rozpuszczalnych. Proszę opowiedzieć o niej coś więcej.
MAOAM oferuje szerokie i najbardziej różnorodne portfolio gum rozpuszczalnych na rynku i jest jedną z najchętniej kupowanych marek w kategorii*. Dużą popularnością wśród wszystkich grup konsumentów cieszą się klasyczne gumy w kostkach MAOAM Bloxx – znane i uwielbiane od lat. W ofercie posiadamy także różnorodne warianty gum rozpuszczalnych w torebkach, takie jak unikatowe na rynku MAOAM Kracher, czyli lekko musujące wnętrze ukryte w chrupiącej otoczce, MAOAM Maomixx – wszystkie ulubione produkty MAOAM zamknięte w jednym opakowaniu oraz Happy Fruttis – gumy w postaci małych kostek zapakowanych w pojedyncze porcje. By jeszcze bardziej uatrakcyjnić bogatą ofertę marki, wprowadziliśmy do sprzedaży dwie nowości: MAOAM Pinballs 140 g – soczyste, owocowe i okrągłe gumy rozpuszczalne oraz MAOAM Joystixx 140 g – gumy rozpuszczalne w nietypowym formacie XXL, w kształcie pojedynczo pakowanych długich pasków.
Jakie działania komunikacyjne i marketingowe prowadzi obecnie MAOAM?
Wiosną na rynku pojawiły się nowe formaty torebkowe gum rozpuszczalnych MAOAM 110-140 g. Ujednolicone gramatury są idealnie dopasowane do potrzeb konsumentów. Dokonaliśmy również liftingu opakowań i zmieniliśmy komunikację wizualną marki. Postawiliśmy na nowoczesne, wyróżniające się grafiki, które mają jeszcze bardziej przyciągać uwagę konsumentów do naszych produktów. Wszystkim tym zmianom towarzyszy nowa komunikacja marketingowa, prowadzona pod hasłem „MAOAM wciąga smakiem”.
Obecnie prowadzimy silne działania w zakresie dalszego budowania świadomości marki i interakcji z konsumentami. Nasza aktywność wspierana jest szerokozasięgową kampanią PR-ową w mediach tradycyjnych, online’owych, atrakcyjną komunikacją w social mediach. Działamy na wielu płaszczyznach, angażując wszystkie dostępne nam kanały. Docieramy do różnych grup odbiorców, starając się mocno dywersyfikować działania. Chcemy jeszcze mocniej zachęcić do sięgnięcia po nasze produkty zarówno dorosłych – szczególnie kobiety, które w dużej mierze odpowiedzialne są za zakupy w gospodarstwie domowym, jak i młode osoby, podejmujące samodzielne decyzje zakupowe.
Jak eksponować produkty takie jak gumy rozpuszczalne w punkcie sprzedaży? Co wpływa na rotację na półce?
Na rotację produktów w punkcie sprzedaży ma wpływ zarówno miejsce ekspozycji, jak i atrakcyjność oferty. Bogate i różnorodne portfolio gum rozpuszczalnych MAOAM pozwala na stworzenie bloku produktowego na półce. Tworząc przyciągającą uwagę strefę marki w punkcie sprzedaży, wpływamy na zwiększenie zysków z MAOAM.
O sukcesie sprzedażowym decydują także znane i lubiane produkty. Warto więc postawić na bestsellery, takie jak MAOAM Kracher w torebce czy MAOAM Pinballs 32 g w opakowaniu impulsowym, które cieszą się popularnością wśród konsumentów.
Dużym wsparciem dla punktów handlowych są także dostarczane przez nas materiały POS. Krawaty czy wobblery z atrakcyjnym hasłem umieszczone przy półce dodatkowo przyciągają uwagę klientów i stanowią zachętę do zakupu.
Gumy rozpuszczalne MAOAM warto także eksponować w strefie kas, ponieważ przyczynia się to do powiększenia koszyka na końcu ścieżki zakupowej. Naszym bestsellerem w tej strefie są klasyczne gumy rozpuszczalne MAOAM Bloxx 5er (110 g). Są one chętnie wybierane przez mamy z dziećmi, przez nastolatków i młodych dorosłych, zarówno jako drobna, dająca przyjemność przekąska, jak i produkt do dzielenia się w domu i poza nim. Drugim, kluczowym produktem jest unikalny na rynku MAOAM Pinballs, dostępny w wygodnym wariancie impulsowym 32 g. Ten produkt idealnie pasuje do strefy kas, a równocześnie świetnie wyróżnia się na półce.
Czy w najbliższym czasie pojawią się nowości? Jakie działania są zaplanowane na drugą połowę roku?
W najbliższym czasie w sklepach pojawią się atrakcyjne wizualnie standy MAOAM dedykowane akcji „Back to School”. Dzięki temu, że są one mobilne, można je ustawiać w najbardziej uczęszczanych przez klientów miejscach, co daje gwarancję, że będą dobrze widoczne dla kupujących i zapewnią odpowiednią rotację i odsprzedaż produktów MAOAM.
Dodatkowo przygotowaliśmy limitowane edycje gum rozpuszczalnych MAOAM, nawiązujące do dwóch nadchodzących ważnych sezonów w handlu, czyli Halloween i Świąt Bożego Narodzenia. Dedykowane tym okazjom warianty produktów marki to szansa na uatrakcyjnienie oferty, a co za tym idzie – zwiększenie koszyka zakupowego i wzrost obrotów z marką MAOAM.
Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska