Kategorie produktów

Desery mleczne

Wtorek, 17 kwietnia 2007 HURT & DETAL Nr 4 (14) / 2007
Desery mleczne cieszą się dużym zainteresowaniem wśród polskich konsumentów. Klient ma do wyboru całą gamę produktów w różnej cenie i opakowaniu. Które z tych produktów cieszą się największą popularnością? Jakich zmian na rynku należy się spodziewać?
Desery są kategorią mającą przed sobą spore perspektywy rozwoju. Do niedawna na rynku przeważały desery dla dzieci. Teraz to się zmienia, desery stają się coraz bardziej zróżnicowane ze względu na inne grupy docelowe – dorosłych, młodzież, kobiety. Każda
z tych grup ma inne potrzeby i preferencje smakowe oraz inne zwyczaje żywieniowe. Dlatego producenci tworząc swoje produkty dostosowują ich smak, gramaturę i opakowanie do potrzeb danej grupy konsumentów – informuje Andrzej Zalewski, Dyrektor Marketingu z firmy Bakoma S.A.
Największą popularnością na rynku cieszą się desery z bitą śmietanką i puddingi. Trochę mniej popularne są desery z ryżem i kaszą manną. W ciągu ubiegłego roku w handlu detalicznym sprzedano łącznie ponad 24 mln. kg deserów za prawie 250 mln. złotych. Wartościowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim wyniósł 4,7%,
a ilościowy 3,4% (według MEMRB Retail Audit, styczeń-grudzień 2006).
Wszystko wskazuje na to, że ta tendencja utrzyma się w roku bieżącym. Dlatego należy przypuszczać, że w odpowiedzi na rosnące potrzeby konsumentów oferta producentów będzie coraz szersza i bardziej atrakcyjna.
Prawdopodobnie pojawią się nowe desery, a producenci będą prześcigać się we wprowadzaniu na rynek nowych, innowacyjnych produktów. Potrzeby konsumentów ulegają zmianom, następuje znudzenie dostępnymi produktami i poszukiwanie nowych, więc jest duże pole do działania.
Cieszymy się, że na rynku przetworów mlecznych jest spora konkurencyjność, ponieważ oznacza ona przyszłe korzyści dla konsumenta – lepszą jakość i większy wybór. Bakoma oferuje obie te wartości, ma ugruntowaną pozycję na rynku, a w segmencie deserów dla dorosłych jest liderem.

Konsumenci - wbrew panującemu przekonaniu - lubią wszelkie nowości i innowacje, które jeśli im zasmakują – jak było w przypadku naszej Sonaty i Satino – to mają szansę stać się hitem na rynku. Zainwestowanie w nowoczesną, specjalistyczną linię produkcyjną deserów w fabryce Bakoma okazało się strzałem w dziesiątkę, ponieważ konsumenci
z entuzjazmem przyjęli nowe desery. Obecnie liderami w kategorii deserów dla dorosłych są dwa produkty Bakoma – Sonata i Satino. Sonata to deser bardzo innowacyjny, nie mający odpowiednika na rynku. W przypadku Satino, którego udaną kampanię reklamową przeprowadziliśmy ostatnio w telewizji, zanotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży. W lutym wprowadziliśmy na rynek kolejny deser – Avanti, będący połączeniem dwóch pysznych puddingów o uzupełniających się smakach. Avanti również został bardzo dobrze przyjęty przez konsumentów - dodaje Andrzej Zalewski z Bakomy.

Produkowany przez Spółdzielnię Mleczarską BIOMLEK z Chełma - serek Bieluch waniliowy i truskawkowy - to forma deseru. Serek produkowany jest metodą ultrafiltracji. Ma gładką i delikatną konsystencję. Preferowany jest przez najmłodszą grupę konsumentów. Spośród innych serków dostępnych na rynku wyróżnia go to, że zawiera wszystkie białka mleka, również te najcenniejsze - serwatkowe. Mają one bardzo pozytywny wpływ na układ pokarmowy. Łagodzą również objawy skazy białkowej - o czym informują nas konsumenci - informuje Agnieszka Lenart z Biomleku.

tagi: mleko,desery mleczne,przetwory mleczne,bieluch,bakoma,biomlek ,