Plebiscyt Superbrands jest największym badaniem siły marki w Polsce. W najnowszej edycji przebadano łącznie ponad dwa tysiące marek, zaś o opinie ich dotyczące zapytanych zostało ponad 10 tysięcy konsumentów. Kluczowym czynnikiem decydującym o przyznaniu wyróżnień był indeks siły marki, który wynikał z różnicy między wynikiem polecania, a odradzania danej marki.
„Superbrands to niezwykle cenne wyróżnienie, gdyż rzeczywistą decyzję o jego przyznaniu podejmują sami konsumenci. Cieszy nas, iż marka Wawel jest tak chętnie przez nich polecana. Ta właśnie rozpoznawalność marki oraz jej doświadczenie i codzienna troska o jakość to wartości, na których chcemy nadal budować zaufanie i lojalność konsumentów” – mówi Monika Kowalewska, dyrektor marketingu Wawel SA.
Wawel to jeden z największych i najbardziej cenionych producentów czekolad i słodyczy w Polsce. Łączy moc tradycji z odpowiadaniem na współczesne oczekiwania konsumentów Miłośnicy słodyczy od lat cenią sobie smak kultowych Karmelków nadziewanych oraz czekoladek: Malaga, Tiki Taki i Kasztanki. Jednocześnie Wawel wciąż zaskakuje nowościami takimi jak Królewskie Mleczko, czyli oryginalne, lekkie, okrągłe pianki w czekoladzie, czy tabliczka Ekstra Gorzka 100% cocoa, która powstaje w oparciu o tylko jeden surowiec: ziarno kakaowe.
Organizacja Superbrands jest niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces. Superbrands działa w blisko 90 krajach od 27 lat, zaś ostatnia polska edycja programu odbyła się już po raz 15.