Wiadomości

Eurocash wyróżni właścicieli niezależnych sklepów

Poniedziałek, 21 czerwca 2021
Internauci i niezależne jury do połowy sierpnia wybiorą 100 laureatów w ramach konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” organizowanego przez Grupę Eurocash, na których czekają nagrody pieniężne o łącznej wartości niemal 700 tys. zł. Na razie na liście zgłoszonych kandydatów jest już ponad 800 przedsiębiorców.
Jeszcze do 27 czerwca poprzez stronę internetową www.herosiprzedsiebiorczosci.pl można zgłaszać kandydatury detalistów, którzy zasługują na wyróżnienie w konkursie.

Na wyjątkowe zaangażowanie właścicieli sklepów chce zwrócić uwagę Grupa Eurocash w ramach konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości”. – W tegorocznej edycji konkursu chcemy docenić i nagrodzić polskich niezależnych przedsiębiorców poprzez pokazanie efektów ich codziennej pracy. Wyróżnimy właścicieli lokalnych sklepów za ich odwagę biznesową, motywację do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu i odpowiedzialność za innych – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu Grupy Eurocash.

Prowadzenie sklepu bezspornie wymaga wysiłku, ale to dzięki niemu konsumenci mogą robić zakupy blisko domu, wygodnie i bezpiecznie. Niezależny handel utrzymuje tysiące rodzin i tworzy miejsca pracy dla innych. Ma ogromne znaczenie w dystrybucji produktów regionalnych producentów i we wspieraniu inicjatyw lokalnych społeczności. Jednocześnie toczy często nierówną walkę z centralnie zarządzanymi sieciami sklepów wielkopowierzchniowych. Tymczasem, głównie dzięki właścicielom około 85 tysięcy lokalnych sklepów, 18 milionów Polaków do najbliższego punktu handlowego ma najwyżej 5 min pieszo . Korzysta z determinacji i pracowitości niezależnych przedsiębiorców.

Dużego wysiłku, pasji i zaangażowania wymaga od właścicieli sklepów niezależnych również nawiązywanie i utrzymywanie bliskich relacji z klientami. Akurat ten czynnik jest wymieniany przez przedsiębiorców jako drugi najważniejszy w rozwoju sklepu, zaraz po dobrej ofercie. Wielu z nich dbając o relacje musi jednocześnie zarządzać sklepem oraz pracować fizycznie przy jego zaopatrzeniu i obsłudze klientów.

Dodatkowe działania wymusiła epidemia. Z najnowszego „Raportu strategicznego” GfK wynika, że właściciele sklepów podjęli walkę o umocnienie swojej pozycji na rynku. Takie działania zadeklarowało aż 91 proc. niezależnych detalistów. Niemal połowa z nich postawiła na wysoką jakość obsługi, a 42% na wysoką jakość produktów. Niewiele mniej zdecydowało się na wydłużenie godzin pracy sklepów, organizację własnych promocji czy poszukiwanie tańszych dostawców. Niemal co piąty właściciel sklepu pracował w każdą niedzielę, a więcej niż co dziesiąty zmuszony był obniżyć własną marżę.




tagi: Grupa Eurocash , przedsiębiorczość , właściciele niezależnych sklepów , wyróżnienie , sieci handlowe , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument ,