Kategorie produktów

Dziewczyny lubią brąz - kosmetyki brązujące

Wtorek, 17 kwietnia 2007 HURT & DETAL Nr 4 (14) / 2007
Kobiety lubią brąz... a producenci kosmetyków doskonale o tym wiedzą, dlatego też większość z nich posiada w swojej ofercie kosmetyki brązujące w postaci balsamów, kremów, emulsji, mgiełek lub olejków. Tego typu produkty można zaliczyć do kosmetyków całorocznych, pomimo że wiosną poziom ich sprzedaży ma tendencję wzrostową. Zbliżające się lato powoduje także wzrost sprzedaży innych produktów pielęgnacyjnych.

Pomimo dużego wyboru, producenci wprowadzają kolejne nowości lub modernizują znane już na rynku produkty, ulepszając ich recepturę o dodatkowe wartości użytkowe.

Barwa oferuje swoim klientom balsam opalizująco-brązujący z serii Barwy Słońca, który dzięki zawartości ekstraktu z Palmy Buritti wzmacnia barierę ochronną skóry i chroni ją przed wolnymi rodnikami odpowiedzialnymi za starzenie się komórek oraz przywraca skórze elastyczność i gładkość. Masło Shea chroni przed szkodliwym działaniem promieniowania UV, będąc jednocześnie doskonałym podkładem przed opalaniem, a wyciąg z Orzecha Włoskiego i Karoten zapewniają koloryt i utrwalają oraz wzmacniają naturalną opaleniznę, delikatnie brązując skórę. Balsam ten zawiera Złote Drobinki, które dodatkowo pięknie rozświetlają ciało, nadając mu blasku.

Z kolei firma Johnson & Johnson w 2006 roku poszerzyła portfolio linii Johnson’s® Holiday Skin™ o balsam do ciała na noc i kremy nawilżające do twarzy. Dostępne wcześniej na polskim rynku balsamy do ciała do normalnej i jasnej karnacji oraz do normalnej i ciemnej karnacji odniosły sukces zyskując uznanie ekspertów i tysięcy konsumentek. W lutym 2007 roku w skład linii weszła kolejna nowość: Johnson’s® Holiday Skin™ Ujędrniający balsam do ciała. Cieszące się uznaniem pozostałe produkty mają wzbogacone formuły, nowe pojemności i nową szatę graficzną opakowań.

Także Kolastyna oferuje na wiosnę kosmetyki brązujące. Wśród nich znajdziemy Samoopalacz do Twarzy i Ciała do Jasnej Karnacji, Samoopalacz do Twarzy i Ciała w Spray’u oraz Balsam z Poświatą Przedłużający Opaleniznę. Klienci mogą także sięgnąć po Mleczko Ujędrniające z Efektem Stopniowej Opalenizny do każdego rodzaju karnacji. Jak zapewniają producenci pozwala ono stopniowo uzyskać piękną, naturalną opaleniznę, bez smug i plam, jednocześnie uelastycznia oraz nawilża skórę. Preparat modeluje i ujędrnia sylwetkę w miejscach podatnych na cellulit: na udach, pośladkach, brzuchu i wewnętrznej części ramion. - skóra promienieje letnim blaskiem. Serie uzupełnia Balsam do Ciała Rozświetlająco – brązujący.

Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona oferuje na sezon wiosna/lato ‘2007, Balsam do ciała brązujący – ujędrniający z wyselekcjonowanymi wyciągami z bursztynu oraz orzecha włoskiego, beta karotenem, naturalnym woskiem pszczelim, d’panthenolem i Hygrodermem. Balsam nadaje skórze głęboki, złotobrązowy kolor oraz podtrzymuje opaleniznę. Chroni przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, wygładza i uelastycznia skórę. Zapewnia stały poziom nawilżenia, koi, łagodzi i regeneruje skórę.

Jagna Dyżakowska z firmy DAX Cosmetics informuje, że coraz więcej konsumentek wybiera kosmetyki, które oferują dodatkowe korzyści lub łączą w sobie kilka funkcji, np. wyszczuplanie z efektem brązującym skórę. „Dlatego też DAX Cosmetics w ramach nowej serii PERFECTA Orient Spa oferuje m.in. balsamy brązujące, które jednocześnie wyszczuplają, ale też oddziałują na zmysły poprzez zapach. Widać też tendencje do ciekawych form podania kosmetyku. Na przykład DAX Cosmetics zaproponował w zeszłym roku chusteczkę samoopalającą. Oprócz takich innowacyjnych kosmetyków mamy w ofercie samoopalacz w piance i tradycyjny samoopalacz w kremie” – dodaje Jagna Dyżakowska z firmy DAX Cosmetics.

Również w wiosennych propozycjach Bielendy znajdziemy preparaty samoopalające. Dzięki tego typu kosmetykom można szybko osiągnąć efektowny kolor skóry, bez narażania jej na szkodliwe działanie promieni słonecznych. Bielenda poleca samoopalacze, które dzięki zawartości substancji takich jak złoto koloidalne, czy mikrokolagen nie tylko opalają skórę, ale także doskonale ją pielęgnują. Turbo samoopalacz Modeluje Owal Twarzy - to krem przeznaczony do uzyskania opalenizny w krótkim czasie, bez udziału promieni słonecznych. Natomiast Turbo samoopalacz Modeluje Sylwetkę - to krem przeznaczony do uzyskania głębokiej opalenizny. Dodatkowo poprawia jędrność i napięcie naskórka, optycznie wyszczupla sylwetkę.

Produkty z tego segmentu mają za zadanie nie tylko nadawać opalony odcień skórze, ale również działać nawilżająco, przeciwzmarszczkowo, czy relaksująco, ponieważ klienci poszukują kosmetyków do kompleksowej pielęgnacji, takich o wielokierunkowym działaniu. „Dlatego firma Ziaja rozszerzyła serię Sopot o preparaty brązujące przeciwzmarszczkowe, peeling i samoopalacz” – mówi Joanna Kowlaczuk z firmy Ziaja.

Co roku, w tym samym okresie, między majem a wrześniem sprzedaż tego typu produktów rośnie tworząc cykliczne piki – mówi o kosmetykach brązujących Anita Stec z Unilevera. „Widoczny jest też trend wzrostowy całej kategorii produktów brązujących. Jest to zapewne spowodowane wejściem z atrakcyjną ofertą kilku dużych graczy – mam na myśli balsamy i kremy, które nadają skórze delikatną opaleniznę, przy czym zawierają pielęgnujące składniki nawilżające. Popyt na tego typu produkty rośnie też pod wpływem intensywnej aktywności reklamowej takich producentów jak Garnier (Skóra muśnięta słońcem), Johnson & Johnson (Johnson Holiday) i Dove (Dove Summer Glow)” – przyznaje Anita Stec.

Joanna Kowlaczuk podkreśla, że preparaty brązujące stają się coraz ważniejszą grupą kosmetyków. Moda na opalanie, a jednocześnie wzrastająca świadomość zagrożeń z niego wynikających, powoduje, że klienci wybierają inne sposoby na uzyskanie bursztynowego odcienia karnacji. Preparaty brązujące nadają skórze delikatniejszy i bardziej naturalny kolor opalenizny niż samoopalacze. Joanna Kowalczyk dodaje, że firma Ziaja w roku 2001 jako pierwsza wprowadziła na rynek krem i balsam brązujące z serii Sopot. „Do dziś cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem klientów” – dodaje. (Anna Sylwiak)

tagi: brązujące,kosmetyki,brąz,opalanie ,