Kategorie produktów

30 lat na rynku. Wywiad ze Stanisławem Gągałą, Prezesem firmy Gold Drop

Poniedziałek, 07 czerwca 2021 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 06/184. Czerwiec 2021
Trzy dekady obecności na rynku świadczą nie tylko o silnej marce, ale też zaufaniu jakim konsumenci darzą produkty. Gold Drop przez lata dbał o jakość swoich wyrobów. Swoją działalność i misję opisuje hasłem: „Tworzymy produkty dla każdego domu, bezpieczne dla użytkownika i środowiska naturalnego”. O 30 latach w branży rozmawiamy ze Stanisławem Gągałą, Prezesem firmy Gold Drop.
Doświadczenie liczone w dziesięcioleciach bezsprzecznie przekłada się na jakość produktów i znajomość potrzeb konsumentów. Jak wygląda współczesny Gold Drop?

Jesteśmy cenionym producentem, zbudowaliśmy firmę, w której fundamentem są klient i pracownik. Z tego jesteśmy niezwykle dumni. Na tych wartościach będziemy też opierać dalszy rozwój firmy.

Gold Drop jest jednym z wiodących producentów środków czystości. Tym co nas wyróżnia jest opieranie się na znanej marce, zarówno firmowej, jak i produkcyjnej. Udowadniamy, że skuteczne sprzątanie nie musi być drogie. Nasi konsumenci mogą korzystać m.in. z marek Floor, Ługa, Window Plus, Gold Cytrus, linii produktów Dix, a także szerokiej gamy mydeł. W odpowiedzi na aktualne trendy mamy też stale rozwijającą się serię produktów EKO. Tu warto podkreślić, że Gold Drop posiada tytuł „Firma Przyjazna Środowisku”, co jest potwierdzeniem naszego proekologicznego podejścia do całej działalności.

To nie jedyne wyróżnienie Gold Drop. Zarówno firma, jak i poszczególne produkty były wielokrotnie nagradzane…

Oczywiście. Oprócz wspomnianego wyróżnienia firma ma na swoim koncie sześć zwycięstw w konkursie „Przedsiębiorstwo Fair Play”, co potwierdza, że jesteśmy solidnym partnerem w biznesie, a wszelkie zobowiązania i płatności realizujemy wzorowo. Gold Drop to także laureat innych prestiżowych wyróżnień: Polska Nagroda Jakości, Lider Biznesu BCC, Małopolski Dąb, Pracodawca – Organizator Pracy Bezpiecznej, Solidny Pracodawca, a także wiele innych.

Medale i wyróżnienia zdobyły również nasze produkty. Wyroby „Złotej Kropli” są znane i doceniane niemal w całej Europie. Można je także spotkać w Azji, Afryce czy Ameryce Północnej. Trafiają bezpośrednio – pod marką GD lub marką własną – do niemal 100 kluczowych klientów, z kolei wartość sprzedaży w 2020 roku osiągnęła próg ponad 136 mln zł.

Jak wyglądały początki firmy?

Firma swoje pierwsze kroki w branży stawiała w latach 90-tych ubiegłego stulecia. Konsumenci i rynek nas nie znali, hurtownicy nazywali nasze produkty „wynalazkami”… To wszystko jednak tylko dodawało nam motywacji do działania.

Nie ulega wątpliwości, że na przestrzeni ostatnich 30 lat sektor chemii gospodarczej uległ transformacji. Zmieniły się nie tylko potrzeby i oczekiwania konsumentów, ale i wartości jakimi kierują się podczas decyzji zakupowych. Nadrzędną przesłanką okazała się specjalizacja producenta, a także innowacyjność. Kluczowe jest również ustawiczne śledzenie potrzeb konsumentów i dostosowanie do nich swojej oferty. Nam się to udało.

Jak na przestrzeni lat zmieniała się firma?

Przez 30 lat zmieniał się zarówno zakład, rynek, jak i klient. Jubileusz to idealny moment na podsumowania. Naszą historię charakteryzuje stały, systematyczny, zrównoważony rozwój. Udaje się to dzięki wypracowaniu własnych środków oraz umiejętnym wykorzystywaniu dotacji unijnych. To dzięki takiej polityce udało się stworzyć z kilkunastoosobowej załogi, prężnie działającą firmę zatrudniającą ponad 280 pracowników.

Zmiany w firmie są nieuniknione, świadczą o rozwoju i innowacyjnym podejściu do biznesu. W Gold Drop wszelkie nowe działania i decyzje były wprowadzane odpowiedzialnie, zawsze nadążały za rynkowymi trendami i konsumentem. U progu naszej działalności wystarczyło uzyskać ATEST PZH dla wyrobu i można go było wprowadzić do sprzedaży. Dzisiaj konieczne są certyfikaty, systemy zarządzania jakością i odpowiednie mechanizmy ograniczające negatywny wpływ na środowisko. Gold Drop również wdrożył ISO 9001, 14001, system AISE, GMP, IFS HPC. Systemy zarządzania w połączeniu z wykorzystaniem do produkcji wysokojakościowych surowców, zaawansowanych technologii, automatyzacji procesów produkcyjnych oraz pracą kompetentnego i doświadczonego zespołu zapewniają efektywność procesu, a także wysoką jakość produktu finalnego.

Mówiąc o zmianach nie sposób nie wspomnieć o roku 2020. Zapewne zapisze się on w historii świata, Polski i naszej firmy jako niezwykle trudny. Jednak w tych covidowych czasach, Gold Drop umiał się odnaleźć. Błyskawicznie wyprodukował i wprowadził na rynek preparaty biobójcze oraz wirusobójcze. Wśród nich znalazły się mydła, środki dezynfekcyjne do powierzchni, do rąk itd.

A jakie są aktualne plany i cele Gold Drop?

Bardzo ambitne, ponieważ zarząd firmy opracował i rozpoczął realizację kolejnego, trzeciego etapu rozbudowy oraz modernizacji pod hasłem „Gold Drop Progress” w ramach Krakowskiej Strefy Inwestycyjnej. Zakres prac obejmuje rozbudowę bazy oraz modyfikację obszaru mieszalniczo-rozlewniczego.

Nasze działania realizujemy w przekonaniu, że dbanie o czystość może być i ekologiczne, i skuteczne zarazem. Działanie w zgodzie z naturą od zawsze było i jest podstawowym filarem Gold Drop. Staramy się racjonalnie wykorzystywać zasoby naturalne i energię, prowadzimy zrównoważoną gospodarkę odpadami, a także ograniczamy zanieczyszczenia i wpływ zakładu na środowisko wykorzystując do tego najnowsze osiągnięcia techniki. Oczywiście stale pracujemy nad poszerzeniem linii produktów ekologicznych w naszym portfolio.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska




tagi: Gold Drop , produkcja , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , jakość , innowacje , ochrona środowiska , ekologia ,