Wywiady

Przywróć naszą Ziemię! Wywiad z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska

Poniedziałek, 07 czerwca 2021 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 06/184. Czerwiec 2021
Idea troski o niebieską planetę łączy ludzi niezależnie od narodowości, wyznania, zawodu, wieku czy innych kategorii różnicujących. W tym roku Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzono pod hasłem: „Przywróć naszą Ziemię”. Większość akcji mających na celu promowanie ekologicznych postaw przeniesiono do świata wirtualnego. Hochland Polska dołączył do tej inicjatywy. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Skąd wziął się pomysł na świętowanie Dnia Ziemi w Hochland?

Hochland Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju może pochwalić się wieloma dobrymi praktykami. Mimo trwającej pandemii, która skierowała oczy biznesu na optymalizację kosztów, Hochland pozostał wierny przyjętej strategii i nie zrezygnował z misji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Krzewiąc kulturę zrównoważonego rozwoju Hochland Polska angażuje wszystkich pracowników, aby dbali o środowisko naturalne i społeczne – dziś i jutro.

Jaki plan został przyjęty?

Wraz z ekspertami i ekspertkami zaprosiliśmy naszych pracowników na cykl praktycznych spotkań, podczas których można dowiedzieć się jak codzienne wybory, w pracy i w domu, wpływają na klimat i naszą planetę. Świętowanie Dnia Ziemi zaplanowano w ramach działań Roku Zrównoważonego Rozwoju w Hochland. Tematem przewodnim cyklu jest to, co ważne dla każdego z nas, a więc segregacja odpadów i niemarnowanie żywności. Spotkania odbywają się w formie wirtualnej, a udział w nich jest bezpłatny dla każdego pracownika Hochland Polska. Spotkanie otwierające na temat „Segregacji odpadów” – we współpracy z Organizacją Odzysku i Recyklingu Opakowań Rekopol – przygotowała Anna Stawicka. Drugi temat „Jak ograniczyć marnowanie żywności” – został przygotowany przez Jagnę Niedzielską – propagatorkę idei zero waste. Ten cykl prezentacji zakończy prelekcja „Co dzieje się z plastikiem na koniec cyklu życia” – przygotowana we współpracy z Polską Izbą Odzysku i Recyklingu Opakowań PIOIRO, Instytutem Biopolimerów i Włókien Chemicznych Łukasiewicz oraz Centrum Badawczo-Rozwojowym Opakowań COBRO, a poprowadzi ją Konrad Nowakowski.

Czego można spodziewać się po zaplanowanych działaniach?

Liczymy na zbudowanie jeszcze większej świadomości wśród naszych pracowników na tematy związane z ekologią i zrównoważonym rozwojem. Staramy się wdrażać zupełnie nowe działania, które mają angażować w szczególnie trudnym czasie pandemii. Opublikowany właśnie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu przegląd CSR i zrównoważonego rozwoju potwierdza ogromną mobilizację i zaangażowanie w walkę z pandemią. Wiele firm wdrożyło zupełnie nowe działania CSR. W 19. już edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” łączna liczba praktyk, które się z nim znalazły stanowi rekord w historii wydawnictwa i wynosi blisko 2000. W raporcie znalazło się aż 10 dobrych praktyk z Hochland Polska, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Jakie to były praktyki?

Doceniono 10 realizowanych przez Hochland Polska godnych polecenia praktyk, w tym: trzy z zakresu pracy, cztery z zakresu środowiska, jedną z zakresu uczciwych praktyk operacyjnych oraz dwie z zakresu zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej. Podam kilka wybranych dobrych praktyk z zakresu środowisko. W piątej edycji loterii marki Almette, Hochland na główną nagrodę przeznaczył Dom z natury, czyli urządzony „ekodom”. Inwestycja została wykonana z drewna świerkowego. Dzięki specjalnej konstrukcji ścian dom spełnia wysokie wymogi izolacyjne, zużywając mniej energii. Ponadto m.in. na dachu zamontowano instalację fotowoltaiczną, która pozwala na produkcję własnego prądu na potrzeby ogrzewania i oświetlenia. Kolejnym przykładem dobrych praktyk jest opracowanie przez Hochland mapy drogowej dla zrównoważonych opakowań. Firma postawiła sobie cel, aby do roku 2025 opakowania Hochland Polska były w 100% zdatne do recyklingu. Dla każdego produktu określone zostały konkretne działania i ich plan realizacji w czasie. Dobrą praktyką jest także kalendarz firmowy Hochland Polska 2021, który powstał pod hasłem Kuchnia bez resztek, czyli zero waste z Hochland. To 12 autorskich pomysłów kulinarnych na gotowanie bez resztek i na kreatywne wykorzystywanie resztek do przyrządzania nowych posiłków. Zdjęcia potraw wykonali i sfotografowali pracownicy firmy w ramach czternastej edycji konkursu fotograficznego. Ostatni przykład na wyróżnioną dobrą praktykę to rozwój zrównoważonego transportu. Firma zainwestowała w samochody elektryczne na potrzeby flotowe. To samochody tzw. placowe do użytkowania ogólnego, dla celów służbowych pracowników, którzy nie mają na stałe przypisanego samochodu jako narzędzia pracy, a podróżują w celach służbowych do klienta lub dostawcy.

Nasze działania zostały też docenione przez niezależnych ekspertów, a firma Hochland otrzymała ostatnio prestiżowe wyróżnienie złoty Laur Klienta 2021 w kategorii Ekologiczne strategie w biznesie i przemyśle.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska



tagi: Hochland Polska , Przywróć naszą Ziemię , Międzynarodowy Dzień Ziemi , rynek spożywczy , FMCG , produkcja , sprzedaż , handel , sery , serki , Almette , konsument , przemysł spożywczy ,