Z rynku FMCG

Już teraz można nadawać i odbierać przesyłki DHL Parcel we wszystkich sklepach sieci Kaufland.

Piątek, 28 maja 2021
Współpraca z Kauflandem to kolejny krok do rozszerzenia sieci DHL POP (punktów obsługi paczek), która obecnie liczy sobie ponad 10 000 placówek. Do tej pory usługa kurierska dostępna była tylko w wybranych lokalizacjach. Jednak w odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów, możliwość nadawania i odbierania przesyłek DHL Parcel wprowadzono we wszystkich sklepach Kaufland w całej Polsce. Rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas i zapewnia wygodę korzystania z usług kurierskich podczas robienia codziennych zakupów. Działania wdrożeniowe koordynuje Pointpack S.A, partner technologiczny, odpowiedzialny za nawiązywanie współpracy z sieciami handlowymi i kurierskimi.
- Trend korzystania z punktów coraz mocnej zyskuje na znaczeniu. Możliwość nadania, czy odbioru paczki w miejscu, w którym robimy zakupy, cieszy się rosnącą popularnością wśród klientów. Ich zadowolenie potwierdzają wyniki NPS (badanie satysfakcji klientów) na bardzo wysokim poziomie 75 punktów. Sieć punktów DHL POP ma również duży wpływ na ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Dzięki punktom zlokalizowanym w placówkach handlowo-usługowych dajemy klientom możliwość odbioru paczki przy okazji robienia zakupów. Odbiorca nie musi już jechać specjalnie do automatu, ale odbiera przesyłki załatwiając inne sprawy, w dogodnym dla siebie czasie. Paczka w POPie czeka na niego aż 7 dni – mówi Maciej Dudek – Manager Sieci Punktów Partnerskich w DHL Parcel Polska.

Punkty obsługi przesyłek zapewniają wygodę i oszczędność czasu. Klienci cenią sobie możliwość odbioru lub nadania przesyłki przy okazji robienia codziennych zakupów, dlatego coraz chętniej realizują te usługi właśnie w punktach. Potwierdzeniem tego jest m.in. ponad 71 000 paczek, które klienci Kaufland nadali lub odebrali przy okazji zakupów od marca 2020 roku do 23 maja br.

- Wyróżnikiem sieci Kaufland jest wybór i to nie tylko produktów spożywczych, ale także usług, z jakich można skorzystać przy okazji wizyty w naszych placówkach. Jedną z nich jest możliwość nadawania czy odbioru paczki, która w czasach pandemii stała się jeszcze bardziej popularna. Rozumiejąc zmieniające się potrzeby klientów, rozszerzyliśmy usługę na wszystkie sklepy Kaufland, aby każdy niezależnie od lokalizacji mógł cieszyć się dodatkową korzyścią – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Całość działań wdrożeniowych, we współpracy z poszczególnymi podmiotami, koordynuje spółka Pointpack, która buduje rozwiązania IT, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług, zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów, umacniając pozycję ich marek na rynku w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej.

- Intensywnie wspieramy rozwój punktów nadawczo-odbiorczych, aby zwiększać wygodę korzystania z usług kurierskich oraz ułatwiać życie klientom. Dzięki takim działaniom wpływamy również pozytywnie na środowisko naturalne, zmniejszając zanieczyszczenia poprzez optymalizację w branży kurierskiej, szczególnie w obszarze miejskim – mówi Paulina Żmijowska, Kierownik ds. Marketingu&PR Pointpack S.A.



tagi: DHL Parcel , Kaufland , przesyłki , logistyka , dystrybucja , dostawa , transport , sprzedaż , handlu ,