Grupa Chorten powołała fundację „Nie bądź obojętny”
Czwartek, 27 maja 2021
Ma wspierać osoby walczące o zdrowie i życie – to podstawowa misja powołanej do życia przy Grupie Chorten Fundacji „Nie bądź obojętny”. Organizacja zrzeszająca ponad 2100 sklepów w całej Polsce chce otoczyć opieką m. in. właścicieli i personel sklepów oraz ich rodziny.
Polska Grupa Sklepów Spożywczych Chorten w tym roku postawiła kolejny krok milowy w historii swojego rozwoju. Z jednej strony powstała jej nowa i pierwsza własna siedziba z magazynem centralnym, po ponad 2-letniej inwestycji. Z drugiej zaś strony firma działająca prawie 12 lat na rynku i konsolidująca rodzimych kupców, wyszła z inicjatywą prospołeczną. Celem podstawowym fundacji, która rozpoczęła działalność w nowym biurowcu, jest wspieracie rzeczowe i finansowe w sferze ochrony zdrowia, adresowane przede wszystkim do partnerów Grupy Chorten, pracowników i byłych pracowników oraz ich rodzin, a także współpracujących z firmą producentów i dystrybutorów. Fundacja będzie udzielać pomocy na rzecz osób dotkniętych ciężko uleczalnymi schorzeniami, w tym chorobami onkologicznymi. O wsparcie będą mogli ubiegać się pacjenci w trudnej sytuacji finansowej, oczekujący na drogie zabiegi medyczne. Działalność będzie dotyczyć także osób niepełnosprawnych i chorych dzieci wymagających kosztownego leczenia.
- Działalność Fundacji możliwa będzie przy pomocy wyjątkowych ludzi i wsparciu wielu firm skupionych w Grupie Chorten. Mówimy i jesteśmy przekonani, że Grupa Chorten poprzez fundację, łącząc w jednym wspólnym celu potencjał ekonomiczny i organizacyjny ponad 2000 jednostek gospodarczych, czyli sklepów, może skutecznie przyczynić się do pomocy tym, którzy jej faktycznie potrzebują – podkreśla Wojciech Siemionek, prezes zarządu Fundacji Grupy Chorten „Nie bądź Obojętny”.
Fundusze z prowadzonych akcji i kampanii, środki z darowizn pieniężnych i rzeczowych od osób fizycznych i prawnych, dotacje i subwencje, a także inne wpływy i dochody w całości będą przeznaczone na cele statutowe. Fundacja nie prowadzi i nie zamierza prowadzić w jakiejkolwiek formie działalności o charakterze gospodarczym. Przestrzeganiu zasady niełączenia działalności fundacyjnej z gospodarczą patronować będzie rada i zarząd fundacji, wyłoniona z przedstawicieli Grupy Chorten oraz osób wykonujących zawody zaufania publicznego.
Pierwszą inicjatywą na rzecz fundacji będzie mecz charytatywny organizowany przez Grupę Chorten 12 czerwca na Stadionie Miejskim w Białymstoku. Po jednej stronie boiska staną pracownicy Grupy Chorten i właściciele sklepów partnerskich. Po drugiej zaprzyjaźnieni producenci i dystrybutorzy. Wpisowe od zawodników zostanie w całości przekazane na cele fundacji, w planach jest też kwesta wśród kibiców.
- Od lat marzyliśmy o tym, aby zorganizować takie spotkanie sportowe pełne emocji. Teraz, ze względu na powstanie fundacji, mamy ku temu idealną okazję i ważny cel, by zebrać środki na ratowanie zdrowia i życia jej podopiecznych. Mam też nadzieję, że takie przedsięwzięcie zintegruje środowisko handlowe – mówi Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten.
Na murawie na pewno będzie zacięta rywalizacja, bo też nagrodą za wygraną jest wyjątkowy puchar. Będą też pamiątkowe medale. Najważniejszy jest jednak dobroczynny aspekt całego wydarzenia, które będzie częścią I Wirtualnych Targów Grupy Chorten.
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.