Nowości

Żabka Polska wprowadza markę własną produktów roślinnych Plant Hunter

Środa, 28 kwietnia 2021
Żabka Polska odpowiada na potrzeby coraz większej grupy Polaków i wprowadzając w pełni roślinną markę własną – Plant Hunter, stawia kolejny krok w popularyzowaniu dostępu do pełnego smaku roślinnego jedzenia. Dania i produkty Plant Hunter pojawią się w wybranych sklepach już 28 kwietnia.
Żabka Polska od dłuższego czasu zwiększa dostępność produktów roślinnych w swoich sklepach. Dotychczas dostępne dania gotowe, hot-dogi, burger Wegger, roślinne jogurty i alternatywy sera czy kremowe batoniki z tofu wzbogaci kilkanaście nowych roślinnie nadzianych produktów Plant Hunter. Wśród nich znajdą się zestawy lunchowe, które stanowić będą znakomitą alternatywę dla wszystkich, którzy ograniczają spożycie mięsa – do wyboru będą między innymi klasyczny zestaw obiadowy z kotletem roślinnym “jak drobiowym” z puree ziemniaczanym i buraczkami, makaron tagliatelle w kremowym sosie z kawałkami roślinnego kurczaka czy makaron z sosem bolońskim i roślinną alternatywą sera.

Obok dań obiadowych, Plant Hunter to także roślinne shaki (truskawkowy, czekoladowy), pasty bezjajeczne i bezrybne oraz kremowe batoniki z tofu (słony karmel, orzech). Fanów klasycznych dań w odświeżonej wersji ucieszą z pewnością sałatki, jarzynowa “jak z jajkiem” i makaronowa z roślinnym majonezem.

– Już blisko 40% Polaków deklaruje, że są fleksitarianami, czyli ograniczają spożycie mięsa i nabiału sięgając częściej po produkty roślinne. Z myślą o tych konsumentach, stworzyliśmy markę Plant Hunter, która może ich wspierać w dążeniu do zmiany codziennych nawyków żywieniowych. Tworząc nową linię produktów, z ogromną starannością dobieraliśmy składniki, dbając o ich jakość oraz zaskakujący smak. Wprowadzenie pierwszej w 100% roślinnej marki własnej do ofert Żabki poprzedziły liczne testy i badania, a także merytoryczna współpraca z naszymi partnerami – Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Żabka Polska.

W prace nad marką Plant Hunter zaangażowany od wczesnego etapu był zespół tworzący kampanię RoślinnieJemy, który wspierał wysiłki zespołu Żabka Polska w stworzeniu prawdziwie bezkompromisowej marki roślinnej, zapewniającej świetne wrażenia wszystkim osobom chcącym ograniczyć spożycie mięsa. Dzięki nowej marce Plant Hunter ograniczanie spożycia produktów odzwierzęcych stanie się łatwiejsze zwłaszcza dla tych, którzy nie zawsze mają czas na samodzielne przygotowanie posiłków.

– Jednym z podstawowych kryteriów w procesie budowania marki Plant Hunter było zapewnienie konsumentom wyjątkowego doświadczenia w roślinnym wydaniu, bez kompromisu na smaku czy teksturze dania. Wprowadzenie jej na rynek ugruntowuje silną pozycję Żabka Polska w gronie pionierów w zakresie zwiększania dostępności do roślinnych produktów i dań – twierdzi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy.

Rynek produktów roślinnych w Polsce jest wart ponad 600 mln zł. Wartość europejskiego rynku produktów roślinnych w okresie między 2018 a 2020 wzrosła o 49%, osiągając wartość 3,6 mld EUR. Według danych Nielsen wartość sprzedaży chłodzonych roślinnych dań gotowych wzrosła o 16% w 2020 w porównaniu do poprzedniego roku. Marka własna Plant Hunter w sieci Żabka Polska to strategiczna decyzja, która potwierdza zasadność zmiany optyki w dyskusji o odbiorcach produktów roślinnych: z niszowej grupy w kierunku ważnego segmentu konsumenckiego, którego rola w przyszłości będzie tylko zyskiwać na znaczeniu.



tagi: Żabka Polska , marka własna , produkty roślinne , Plant Hunter , sieci handlowe , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , przemysł spożywczy ,