Kategorie produktów

Lewiatan dla przedsiębiorców

Środa, 14 kwietnia 2021 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 04/182. Kwiecień 2021
Sieci franczyzowe w Polsce rozwijają się bardzo dobrze. Dlatego, aby być konkurencyjnym na rynku, należy dbać o reklamę i atrakcyjność współpracy. O najnowszych działaniach sieci opowiada Robert Rękas, Prezes Zarządu Lewiatan Holding S.A.
Sieć Lewiatan stawia na wsparcie polskich biznesów – na czym polega uruchomiona w marcu inicjatywa „Urodzeni Przedsiębiorcy”? Kto może z niej skorzystać?

Polscy przedsiębiorcy, mimo iż budują siłę ekonomiczną kraju, tworzą miejsca pracy i płacą podatki, to całościowo, jako jedna grupa są rozproszeni, a ich opinia w debacie publicznej jest mało słyszalna. Inicjatywa „Urodzeni Przedsiębiorcy” to okazja do mówienia wspólnym głosem o potrzebach i oczekiwaniach, ale też i bolączkach tej grupy. Celem, który od początku przyświecał założycielom sieci Lewiatan było stworzenie organizacji chroniącej interesy polskich przedsiębiorców. Od zawsze doceniamy ich odwagę, przedsiębiorczość i zaangażowanie. Niezależnie od rozmiaru, skali biznesu czy realizowanych obrotów, chcemy być ich partnerem i doradcą.

Przedsiębiorczość i partnerstwo to dla Lewiatana kluczowe wartości, dlatego nieustannie chcemy dostarczać przedsiębiorcom i naszym partnerom biznesowym narzędzia umożliwiające ich dalszy rozwój. Dla nas przedsiębiorczość to swego rodzaju synonim sieci Lewiatan, stąd inicjatywa „Urodzeni Przedsiębiorcy”. Chcemy promować polską przedsiębiorczość, inspirować do jej rozwoju oraz kształtować i wzmacniać pozytywny wizerunek polskiego przedsiębiorcy. Celem kampanii jest także zebranie i promowanie dobrych praktyk, stworzenie przestrzeni wsparcia i wymiany doświadczeń dla osób prowadzących biznesy, wykorzystując ich wieloletnie doświadczenia i tradycję.

Kto może dołączyć do inicjatywy? Każdy, kto czuje, że ten projekt jest właśnie dla niego. Prowadzi własny biznes, zastanawia się nad jego założeniem lub chce zmienić czy poprawić jego funkcjonowanie poprzez uczestniczenie we wspólnym modelu biznesowym i korzystaniu z siły i doświadczenia innych przedsiębiorców.

Promujecie mocno „lokalność” – w jaki sposób wspieracie produkty pochodzące od polskich, lokalnych dostawców?

Nasza sieć to dziś już ponad 2 100 polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą ponad 3 200 sklepów w całej Polsce. Najczęściej są to rodzinne firmy, a nasi dostawcy to w dużej mierze lokalni przedsiębiorcy – rolnicy, dostawcy czy producenci z najbliższej okolicy. Bardzo cenimy tą współpracę, dlatego we wszystkich naszych sklepach dostępne są wysokiej jakości, lokalne produkty w najbardziej popularnych kategoriach: warzywa, owoce, nabiał, pieczywo i wyroby cukiernicze, mięso i wędliny, przetwory itp.

Chcąc podkreślić, że lokalność to sposób naszego działania, wynikający z naszych wartości i siły lokalnych relacji w minionym roku uruchomiliśmy inicjatywę „Wybieram lokalne”. Jej celem jest pokazywanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, pochodzące od polskich rolników i producentów. Chcemy podkreślać znaczenie „małych ojczyzn” i roli patriotyzmu gospodarczego.

Czym wyróżniacie się na tle innych sieci? Jakie wsparcie zapewniacie detalistom, którzy chcą działać pod szyldem Lewiatana?

Przede wszystkim tym, że Lewiatan to sieć zaprojektowana przez przedsiębiorców. Jesteśmy ogólnopolską detaliczną siecią franczyzowa, którą tworzą niezależni przedsiębiorcy. To nasz wyróżnik. Rozwijamy przyjazne i bliskie sklepy, najlepiej dopasowane do potrzeb i oczekiwań lokalnych klientów dając franczyzobiorcom możliwość współtworzenia, współdecydowania i współodpowiedzialności za rozwój sieci. Przewagą naszego modelu biznesowego jest to, że łączymy siłę ogólnopolskiej sieci z siłą pojedynczych, zaangażowanych lokalnych przedsiębiorców.

Należy podkreślić, że współpraca z silnym partnerem, jakim jest Polska Sieć Handlowa Lewiatan, daje przedsiębiorcom wiele wymiernych korzyści finansowych. Wynikają one przede wszystkim z szerokiego portfolio kontraktów handlowych oraz wypłat, jakie otrzymują z tytułu ich realizacji, czy też oferty marki własnej istotnie wpływającej na konkurencyjność placówki na lokalnym rynku. Nie bez znaczenia jest również wsparcie promocyjne, marketingowe czy operacyjne, które otrzymują zrzeszane sklepy. Wszystko to wpływa bowiem na rozwój ich biznesu, obniżenie kosztów funkcjonowania, tym samym zwiększenie efektywności i rentowności.

Ostatnio sieć uruchomiła wyjątkową akcję dla najmłodszych – kim są Lewiatanki?

Lewiatanki to wyjątkowa i największa w historii sieci akcja konsumencka. W sklepach Lewiatan w całej Polsce na najmłodszych czekają atrakcyjne maskotki – ich historie oraz opowieść o Lewiatankowie, skąd pochodzą, zostały opisane w książce „Lewiatanki. Przyjaciele z sąsiedztwa”, która „ożywa” dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości w dedykowanej aplikacji „Lewiatanki”. Żeby zdobyć maskotkę wystarczy zbierać znaczki za systematyczne zakupy. Szczegóły akcji są dostępne w sklepach i na stronie internetowej.

W najbliższym czasie pojawią się w naszych sklepach kolejne artykuły związane z Lewiatankami. Będzie to między innymi magiczna kolorowanka, kolekcja puzzli, a także linia produktów marki Lewiatan.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Lewiatan , przedsiębiorca , sieci handlowe , sprzedaż , handel , konsument , partnerstwo , biznes , ekonomia , finanse , rynek spożywczy , przemysł spożywczy , franczyza , sieci franczyzowe ,