Strategiczne partnerstwo na rynku e-commerce – Tpay i Bank Pekao sfinalizowali transakcję
Czwartek, 01 kwietnia 2021
Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie stwierdziła, że nie ma przeciwwskazań, aby Bank Pekao S.A. nabył mniejszościowy pakiet akcji Krajowego Integratora Płatności S.A., operatora płatności Tpay.com. Ostatniego dnia marca 2021 r. spółki sfinalizowały transakcję. Formalnie rozpoczęło się strategiczne i historyczne partnerstwo na rynku e-commerce.
W grudniu 2020 r. Bank Pekao podpisał przedwstępną umowę nabycia pakietu 38,33 proc. akcji Krajowego Integratora Płatności – operatora płatności Tpay. Finalizacja transakcji była uzależniona od braku sprzeciwu Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). 23 marca br. KNF jednogłośnie stwierdził brak przeciwskazań, dając tym samym spółkom zielone światło na utworzenie kompleksowego ekosystemu usług płatniczo-finansowych. Tydzień później tj. 31 marca br. strony zawarły umowę przyrzeczoną.
Więcej niż silny e-commerce
Połączenie doświadczenia i zakresu usług oferowanych przez obie instytucje, zaowocuje udostępnieniem narzędzi i produktów potrzebnych do rozwoju biznesu online.
– Nawiązana bezprecedensowa na polskim rynku współpraca to połączenie doświadczenia i wiedzy banku, który jest częścią największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej, z doświadczeniem w obszarze e-commerce jednego z wiodących fintechów w Polsce. Bardzo mnie cieszy, że zapewnimy klientom długoterminowe wsparcie stabilnego i zaufanego partnera. Dzięki tej współpracy wprowadzimy kolejne zaawansowane i kompleksowe rozwiązania płatnicze. Zapewnią one wysokiej jakości usługi w obszarze akceptacji płatności i wyjdą naprzeciw aktualnym potrzebom partnerów biznesowych oraz klientów końcowych – mówi Paweł Działak, prezes i współzałożyciel Tpay.
Plan Tpay i Pekao obejmuje udostępnienie w jednym miejscu narzędzia analitycznego i produktów pomocnych w rozwoju e-biznesów. Dzięki partnerstwu przedsiębiorcy otrzymają dostęp do bramki płatniczej online, a także panel analityczny zbierający dane dotyczące transakcji online i offline (płatności kartą). Sprzedawcy działający cyfrowo zyskają więc czas na rozwój swoich biznesów, co jest niezwykle cenne w dobie tak szybkiego rozwoju branży.
Działalność Pekao w obszarze e-commerce będzie obejmować także cross-selling usług acquiringu (akceptowania płatności kartami bankowymi) w zakresie terminali płatniczych oraz ofertę płatności odroczonych i pożyczek gotówkowych dla klientów indywidualnych realizujących płatności online. Natomiast dotychczasowi i nowi klienci Tpay otrzymają atrakcyjną ofertę usług bankowych.
– Bank Pekao wraz z przedstawieniem nowej strategii na lata 2021-24 rozpoczyna kolejny etap wzrostu, który będzie determinować działalność banku. Chcemy umocnić swoją obecność na rynku e-commerce, dlatego udostępnimy płatności odroczone oraz uruchomimy ofertę pożyczek gotówkowych dla klientów realizujących zakupy online. Zaoferujemy też usługi dla e-sklepów i platform online, umożliwiające sprzedaż na raty. Wraz z operatorem systemu Tpay wdrożymy bramkę płatniczą dla klientów e-commerce. Strategiczne partnerstwo Pekao i Tpay jest pierwszą współpracą tego typu w historii polskiego rynku. Z naszymi partnerami chcemy wyznaczać kierunek dalszego rozwoju płatności cyfrowych – mówi Leszek Skiba, prezes zarządu Banku Pekao S.A.
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.