Specjaliści z Zakładów Mięsnych Silesia tworzą innowacyjne rozwiązania pozwalające m.in. lepiej odzyskiwać cenne białko z przetwarzanych surowców, jak również nowe łatwe do przygotowania produkty o wysokich walorach odżywczych i zbilansowanym składzie. Z tego powodu firma rozwija Dział Badań i Rozwoju (B+R) poszukując specjalistów z dziedziny technologii żywności.
- Celem Zakładów Mięsnych Silesia jest zbudowanie efektywnego działu B+R, odpowiadającego na dynamicznie zmieniające się oczekiwania rynku i konsumentów oraz kreującego innowacyjne rozwiązania produktowe - mówi Marietta Stefaniak Członek Zarządu ds. Strategii i Rozwoju Zakładów Mięsnych Silesia. – Poszukujemy do zespołu specjalistów zarówno z doświadczeniem w kategorii wędlin i convenience, jak w innych gałęziach FMCG. Prowadzone projekty z zakresu badań i rozwoju są realizowane na szeroką skalę, często odbiegającą od tego, co jeszcze dzisiaj widzimy w półce sklepowej. Stałe inwestowanie w badania i rozwój (B+R) to kluczowa część strategii Zakładów Mięsnych Silesia – dodaje.
Jak podkreśla Marietta Stefaniak, inwestycje w badania i rozwój są częścią strategii firmy. Spółka wdraża obecnie kilka projektów badawczo-rozwojowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Ich celem jest zarówno opracowywanie nowych produktów, jak też lepsze wykorzystanie przerabianych surowców.
Dział B+R Silesii pracuje m.in. nad technologią odzysku białek mięśniowych ze śrutu kostnego. Celem projektu jest np. uzyskanie białka o wysokiej wartości odżywczej, którego wykorzystanie pozwoli wyeliminować lub ograniczyć ilości dodatków funkcjonalnych (np. fosforanów) oraz pozbyć się składników alergennych (białka sojowe). Uzyskane preparaty białkowe – dzięki zastosowaniu soli potasowych i magnezowych – pozwolą zwiększyć zawartość potasu i magnezu i obniżyć ilość sodu.
– Konsumenci oczekują m.in. żywności o ograniczonej zawartości składników uważanych za niekorzystne dla zdrowia. Dodatkowo możliwość odzyskania cennych surowców i ich wykorzystanie będzie miało wpływ na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska poprzez ograniczenie odpadów – komentuje Renata Nowak, Główny Technolog w Zakładach Mięsnych Silesia.
Firma pracuje ponadto nad innowacyjnymi produktami mięsno-warzywnymi określanymi akronimem CPND (convenience, premium, nutritive, dietetic), czyli wygodnymi w przygotowaniu, wysokiej klasy jakościowej ze względu na użyte naturalne surowce, o zbilansowanym składzie oraz wartości energetycznej. Będą się one charakteryzować również kontrolowaną ilością tzw. składników antyodżywczych powstających w trakcie obróbki termicznej. Produkty te odbiegają od tego, co można dziś znaleźć na półce sklepowej.
– Inwestowanie w badania i rozwój to konieczność dla współczesnego przemysłu spożywczego. Wdrażając nowe technologie przyczyniające się do lepszego wykorzystania przetwarzanych surowców, pomagamy m.in. osiągać cele zrównoważonego rozwoju. Nieustannie pracujemy również nad zdrowymi, bezpiecznymi i wysoko odżywczymi produktami trafiającymi w gust wymagających klientów – mówi Marietta Stefaniak. Według niej działalność Silesii na polu B+R pokazuje, że poza silnymi i konkurencyjnym rolnictwem i przetwórstwem możemy w Polsce tworzyć także nowoczesne technologie związane z żywnością.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.