Prawie 3/4 Polaków zrobi zakupy wielkanocne w hipermarketach
Środa, 24 marca 2021
W tym roku zakupy spożywcze na wielkanocny stół najczęściej zrobimy w super- i hipermarketach (71%) oraz dyskontach (65%). 17% ankietowanych wybierze się na targ lub bazar, 9% zajrzy do osiedlowego sklepu, a 8% do delikatesów. 7% badanych uzupełni zapasy wykorzystując do tego celu internet – wynika z badania PAYBACK Opinion Poll.
Wybierając miejsce zakupów, większość badanych (70%) kieruje się wygodą i dostępnością wielu produktów w jednym miejscu. Kolejną zachętę stanowią niskie ceny i promocje (65%). Połowa ankietowanych jako główną przesłankę wyboru miejsca zakupów wskazała jakość oferowanych tam produktów, a dla ⅓ osób istotna jest lokalizacja miejsca. Tylko co dziesiąta osoba zwraca uwagę na kwestie związane z bezpieczeństwem zakupów; chodzi tu głównie o przestrzeganie rygorów sanitarnych mających na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika również, że prawie połowa badanych (48%) na zakupy wybierze się dopiero na kilka dni przed Wielkanocą. Pozostali zrobią jednak zakupy z większym wyprzedzeniem: 39% na tydzień przed świętami, 10% na dwa tygodnie przed, a 3% respondentów udało się do sklepów jeszcze wcześniej.
Wielkanoc to czas sklepowych promocji – warto jednak zauważyć, że aż 52% ankietowanych stara się „złowić” atrakcyjne okazje częściej, niż tylko „od święta”. 28% osób deklaruje, że podczas wielkanocnych zakupów zawsze korzysta z promocji. Aby znaleźć ciekawe oferty, najczęściej sięgamy po gazetki promocyjne (robi tak 66% badanych), aplikacje mobilne lub reklamy w prasie, radiu czy telewizji (odpowiednio po 26% ankietowanych).
Czy pandemia wpłynie na kwotę, jaką wydamy podczas przygotowań do świąt wielkanocnych? Najczęściej nie: 54% ankietowanych uważa, że wyda tyle samo, co zwykle, jednak 37% respondentów deklaruje, że będzie szukać oszczędności, wydając w te święta mniej. Obok nich jest też grupa 9% osób, które w obecnej sytuacji zwiększą sumę wielkanocnych wydatków w porównaniu do poprzednich lat.
Kwoty przeznaczone na świąteczne zakupy spożywcze nie będą szczególnie wysokie: prawie ¾ badanych (72%) zamierza zmieścić się w przedziale 100-500 zł. 18% ankietowanych zadeklarowało jednak wyższe wydatki (od 500 do 1000 zł). Jedynie 7% respondentów wyda na zakupy wielkanocne maksymalnie 100 zł.
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.