Wiadomości

Wawel podsumował rok 2020

Czwartek, 18 marca 2021
Nowe produkty, zmniejszenie zużycia wody i plastiku oraz duże wsparcie dla potrzebujących w okresie pandemii - producent słodyczy, firma Wawel, podsumowała rok 2020. Przy okazji publikacji wyników finansowych, firma opublikowała również Oświadczenie na temat informacji niefinansowych, w którym zawarła szczegóły dotyczące m.in. kwestii prospołecznych i środowiskowych.
Rok 2020, choć mocno wpłynął na codzienne działania tysięcy przedsiębiorstw, nie ograniczył aktywności firmy Wawel na polu nowych produktów. Producent zakończył rok z 33 nowymi recepturami, z których wszystkie były zgodne z ideą Dobrych Składników - tworzenia słodyczy najwyższej jakości, bez dodatków takich jak E476, barwniki czy sztuczne aromaty. Do najważniejszych nowości należały czekolada i miniczekolada Big Milk - przykład dual brandingu - czy śmietankowy wariant Królewskiego Mleczka - jedynych na rynku indywidualnie pakowanych okrągłych pianek w czekoladzie. Dużą nowością była kolekcja czekolad „Ziarna Świata”, powstałych tylko z trzech składników (miazga kakaowa, cukier, tłuszcz kakaowy) w oparciu o ziarno kakaowca z regionalnych plantacji Ghany, Kamerunu i Wenezueli.

Wawel zmieniał nie tylko same produkty, ale i modyfikował opakowania. Najciekawszą inicjatywą była zmiana opakowań Czekolad Premium na kartonikowe – rezygnacja ze stosowania plastiku oznacza tu redukcję zużycia tego materiału o aż 18 ton w skali roku.

Wśród innych prośrodowiskowych inicjatyw warto wskazać na zmniejszenie zużycia wody w zakładzie produkcyjnym – spadło ono o 17% w skali roku. Firma wyprodukowała 187,2 MWh energii z własnych kolektorów słonecznych zamontowanych na dachu zakładu produkcyjnego. Wawel wymienił także oświetlenie w części magazynowej zakładu – zastosowanie oświetlenia LED przyniesie w skali roku oszczędność ponad 260 MWh energii.

Firma Wawel oraz Fundacja „Wawel z Rodziną” kontynuowały działania z zakresu pomocy społecznej i edukacyjnej, mimo ograniczeń związanych z pandemią. 430 domów dziecka w całym kraju objętych zostało akcjami „Słodki dzień dziecka” oraz „Zostań pomocnikiem św. Mikołaja” zaś 255 placówek oświatowych wzięło udział w konkursie „#DobraRobotaChallenge, czyli kim chcę być, gdy dorosnę?”. W początkowym okresie pandemii, kiedy to dużym wyzwaniem była dostępność środków ochrony, Wawel nieodpłatnie przekazał przedstawicielom sklepów spożywczych łącznie 35 tys. maseczek oraz 1,5 tys. litrów płynów do dezynfekcji.




tagi: Wawel , podsumowanie roku , rynek słodyczy , czekolada , produkcja , sprzedaż , handel , konsument , FMCG ,