Kategorie produktów

Trendy to sprawa globalna

Środa, 17 marca 2021 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 03/181. Marzec 2021
W ostatnim czasie szczególnie duży nacisk kładzie się na zdrowie – zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Taki wniosek wynika z opublikowanej przez firmę Whole Foods Market listy Top 10 Food Trends. Czego zatem powinniśmy się spodziewać w kuchniach i na talerzach w 2021 roku? Na temat najnowszych trendów rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Jak zmieniają się trendy i rynek w warunkach pandemii?

Domowe gotowanie, dbanie o zdrowie, rozsądne zakupy – te zwyczaje z pewnością w pandemii uległy wzmocnieniu. Do łask wracają m.in. produkty i przyprawy, które wspomagają odporność organizmu. Warto sięgać po artykuły spożywcze, które nie tylko są źródłem dobrego samopoczucia, ale również odgrywają rolę we wzmocnieniu odporności. Jednak zmiany w postawach konsumentów jeszcze w pełni się nie wyklarowały. Dopiero zaczynamy dostrzegać, co zmienił wymuszony brak spotkań z bliskimi, ograniczone możliwości podróżowania, praca zdalna i bardzo odczuwalna – kruchość zdrowia i życia. Za wcześnie dzisiaj na prognozę zmian rynkowych, wpływa na to zbyt wiele czynników – czasami bardzo krótkoterminowych. Wizyt w sklepach jest znacznie mniej, a jednocześnie koszyk zakupowy staje się większy. Był strach przed dużymi formatami handlowymi, ale już znika. Z kolei praca zdalna, która do tej pory była wyjątkiem, zaczyna być regułą.

Hochland Polska już teraz oferuje szeroki wybór serów. Czy na rynku jest miejsce na nowości produktowe?

Jednym z priorytetów jest dla nas ciągłe modyfikowanie i rozbudowa asortymentu w odpowiedzi na potrzeby rynku. Wprowadzamy innowacje dotyczące produktów, składu i opakowań. Wielu konsumentów poszukuje wyrobów dostosowanych do wymogów dietetycznych. Dlatego wprowadziliśmy serki twarogowe Almette bez laktozy. Dostarczamy też sery kremowe Hochland Naturalnie, że pyszny!, które zawierają wyłącznie naturalne składniki. Eliminacja dodatkowych składników to znaczący trend, który powoduje, że producenci coraz więcej uwagi poświęcają produktom naturalnym.

W Polsce jest wielu fanów sushi. Czy Hochland oferuje coś dla nich?

Polscy konsumenci najczęściej wybierają dwa typy sushi: na ciepło w tempurze oraz na zimno z tatarami, czyli surowymi, ale doprawionymi rybami i owocami morza. Hochland Professional oferuje dwa sery twarogowe do sushi: Cremette i Creamland. Ser jest bardzo ważnym składnikiem rolek – lubimy, jeśli jest go w sushi sporo – pod tym względem jesteśmy w europejskiej czołówce. W niektórych typach rolek jest go nawet 50-60 gramów.

Dobry ser do sushi musi utrzymywać strukturę zarówno w kontakcie z zimnymi, jak i gorącymi składnikami. Jeśli chodzi o smak, idealny ser powinien być bardzo kremowy, lekko słony, ale z nutą słodyczy, jednocześnie kwaskowy, a zarazem bardzo śmietankowy. Ważne, aby miał delikatną konsystencję, jednocześnie będąc stabilnym spoiwem składników w rolce. Ser Cremette to niezwykle wydajny, bardzo kremowy i gęsty produkt premium o zbalansowanym, śmietankowym smaku. Trwale skleja rolki sushi. Ser Creamland jest twarogiem o gładkiej konsystencji, perfekcyjnej smarowności i stabilności oraz delikatnym kremowym smaku. Ma bardzo korzystną relację jakości do ceny. Oba sery kremowe mają uniwersalne zastosowanie – są nie tylko świetnym składnikiem sushi, ale także bazą kanapek, przekąsek, nadzień, sosów i deserów.

Żywność roślinna coraz śmielej gości w polskich kuchniach. Co dla wegan przygotował Hochland?

Wzrost zainteresowania konsumentów produktami wegańskimi jest już faktem i kategoria ta w najbliższych latach będzie się dynamicznie rozwijać. Hochland jako firma kreująca trendy i lider w kategorii serów, proponuje fanom kuchni roślinnej całkowitą nowość – wegańskie produkty, które są dostępne pod marką SimplyV. Prosty, wegański i krótki skład, najwyższa jakość składników – wysokiej jakości formuła z migdałów, bez soi, laktozy, glutenu, oleju palmowego, i przede wszystkim – doskonały smak, to wyróżniki naszych wegańskich propozycji. Produkty oferowane są w dwóch formatach – idealnych na kanapkę plastrach oraz past do smarowania, które możemy wykorzystać też jako dodatek do zup, sosów, dipów czy… kreatywnych deserów. To idealna alternatywa dla wegan, wegetarian czy fleksitarian, czyli osób ograniczających mięso w diecie.

Czy wegańskie alternatywy są konkurencją dla tradycyjnych produktów mlecznych?

Zdecydowanie nie. Na innych rynkach, chociażby w Niemczech, są produkty, które bazują na zamiennikach serowych lub na warzywach, są zupełnie inne niż te na bazie białek roślinnych. Ta propozycja jest uzupełnieniem oferty tradycyjnej. W Polsce wielu producentów zdecydowało się już na wprowadzenie na rynek dobrych alternatyw roślinnych. W Niemczech jedna z silnych marek producenta wędlin niedawno ogłosiła, że sprzedaje więcej kiełbasy wegańskiej niż tradycyjnej. Ten trend ekspanduje i warto go uwzględniać w rozwoju strategicznym.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Hochland Polska , Jacek Wyrzykiewicz , zdrowie , Whole Foods Market listy Top 10 Food Trends , trendy , innowacje , sprzedaż , handel , hurt , detal , konsument , produkcja , rynek spożywczy , nabiał , sery , Almette , przemysł spożywczy ,