Kategorie produktów

Wywiad z Pat Romanek, Członkiem Zarządu Butcher’s Pet Care

Środa, 17 marca 2021 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 03/181. Marzec 2021
Trzy pytania do Pat Romanek, Członka Zarządu Butcher’s Pet Care kieruje Monika Kociubińska.
Jakie są trendy na rynku żywności dla zwierząt?

Jednym z kluczowych trendów, jakie obserwujemy w Europie jest premiumizacja, a także wzrost popularności mniejszych ras psów i kotów, które traktujemy jak członków rodziny. Dlatego wybieramy produkty inaczej, patrząc na specyficzne potrzeby, a cena nie jest kluczowym czynnikiem przy ich wyborze. Rosnący trend premiumizacji sprawia, że właściciele psów i kotów poszukują̨ coraz lepszych jakościowo oraz zdrowszych produktów. Zmienia się świadomość klientów, którzy szukają informacji o składnikach na etykiecie czy radzą się weterynarzy. Trendem, który od lat wpływa na kategorię jest również humanizacja. Nieuchronnie trendy z żywienia ludzi przenikają w te dotyczące żywienia naszych pupili, czego przykładem mogą być np. produkty BIO.

Jak na te trendy odpowiada Butcher’s Pet Care?

Butcher’s jest firmą rodzinną o międzynarodowym zasięgu ale jej główne zasady, jak bezkompromisowość dotycząca jakości produktu będąca częścią misji firmy czy naturalne żywienie zwierząt, przyświecają naszemu rozwojowi od początku. Produkty, jakie mamy w portfolio i jakie rozwijamy to produkty premium, które odpowiadają na potrzeby psów i kotów, a dodatkowo są przygotowane z naturalnych składników, bez konserwantów, wzmacniaczy smaku i zapachu, bez glutenu. Wprowadziliśmy zdrowe, wolno-pieczone przekąski bez dodatku cukru i zbóż Super Foods. Karma BIO Foods dla psów i kotów, z certyfikatem rolnictwa ekologicznego, za którą otrzymaliśmy nagrodę Najlepszy Produkt 2020 – Wybór Konsumentów, jest pierwszą tego typu linią wprowadzoną do sprzedaży w sieciach handlowych i cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Jak powinna wyglądać podstawowa oferta żywności dla zwierząt domowych?

Najważniejsze w mojej opinii to dać klientom wybór i stawiać na produkty jakościowe, naturalne. Warto pamiętać o różnorodności oraz przy ustawieniu produktów zwracać uwagę na potrzeby pupili. Półka powinna zapewnić produkty dla różnych grup wiekowych psów i kotów, różnych rozmiarów pupili, a także ich specyficznych potrzeb, np. dla kotów po sterylizacji, dla małych ras psów, dla seniorów, dla psów z wrażliwym układem pokarmowym. Produkty typu BIO są doskonałą kategorią dla wymagających klientów. W przypadku mniejszych sklepów osiedlowych stawiajmy na mniejsze opakowania, ale ich szerszy wybór.


tagi: Butcher’s Pet Care , Pat Romanek , FMCG , rynek żywności dla zwierząt , sprzedaż , handel , konsument , trendy sprzedaży ,