W 2020 r. skonsolidowane przychody Spółki wzrosły o 5% do kwoty 3 753 mln. Firma zwiększyła skonsolidowany zysk operacyjny o 5,5% do poziomu 343 mln. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 233 mln (2019 r.: 234 mln, -0,6,%).
Rok 2020 był bezprecedensowy dla branży piwnej i Spółki. Grupa Kapitałowa Żywiec skupiła się na realizacji strategii, jednocześnie nawigując przez kryzys COVID mając na względzie bezpieczeństwo pracowników i partnerów jako absolutny priorytet. Firma szybko dostosowała się do nowych sposobów pracy i warunków rynkowych, utrzymując niezakłóconą działalność biznesową.
Kierując się odpowiedzialnością społeczną, Spółka wsparła personel medyczny w walce z pandemią wyposażając szpitale i placówki ochrony zdrowia w sprzęt medyczny, przygotowując specjalny napój „Dla bohaterów naszego Ż” czy przekazując środki finansowe na doposażenie szpitali w ramach zbiórki Fundacji SiePomaga. Firma zadbała też o pomoc klientom z branży gastronomii poprzez odebranie na własny koszt niesprzedanego z powodu zamknięcia lokali piwa i o wsparcie lokalnych społeczności dostarczających środki dezynfekujące dla mieszkańców.
W 2020 roku mimo wzrostu sprzedaży i przychodów oraz wdrożonych działań zmierzających do ochrony zysku, negatywne trendy rynkowe, wzrost kosztów produkcji i logistyki oraz zmiany kursów walut wpłynęły negatywnie na wynik Spółki. Skonsolidowany zysk operacyjny obejmuje jednorazowy pozytywny wpływ sprzedaży środków trwałych zlokalizowanych w Braniewie.
Dzięki świetnej pracy naszych zespołów, szybko dostosowaliśmy plany operacyjne i marketingowe do nowej sytuacji, co pozwoliło nam utrzymać jednocyfrowy wzrost sprzedaży i przyspieszyć wzrost segmentu premium na czele z markami Heineken i Desperados. To zaowocowało wzrostem przychodów. W tym samym czasie negatywne zmiany na rynku także nabrały tempa wraz z przeniesieniem przez konsumentów zakupów do mniej rentownych kanałów sprzedaży i wzrostem opakowań jednorazowych. W efekcie koszty produkcji, logistyki i sprzedaży wzrosły aż o 13%. Doświadczyliśmy również negatywnego wpływu osłabienia złotówki na zysk netto - powiedział Francois-Xavier Mahot Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.
W ramach programu transformacji, Grupa Kapitałowa Żywiec uprościła strukturę dokonując sprzedaży 100% udziałów w Browarze Braniewo Sp. z o.o. na rzecz firmy Van Pur oraz z sprzedaży 100% udziałów w Browarze Zamkowym Cieszyn Sp. z o.o. na rzecz Felix Investments. W następstwie zmian rynkowych i trendów w kanałach sprzedaży, Spółka rozszerzyła również współpracę z zewnętrznym dostawcą w zakresie obsługi sprzedaży, zwiększając efektywność własnej działalności handlowej.
Utrzymując najlepsze możliwe wyniki w obecnych warunkach, zainicjowaliśmy jednocześnie program transformacji w celu wzmocnienia pozycji firmy wobec rosnących wyzwań rynkowych, upraszczając działalność, koncentrując zasoby na kluczowych obszarach oraz zbywając aktywa niestrategiczne. Wchodzimy w 2021 r. lepiej przygotowani do działania we wciąż niestabilnym otoczeniu - mówi Francois-Xavier Mahot Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.
Utrzymując najlepsze możliwe wyniki w obecnych warunkach, zainicjowaliśmy jednocześnie program transformacji w celu wzmocnienia pozycji firmy wobec rosnących wyzwań rynkowych, upraszczając działalność, koncentrując zasoby na kluczowych obszarach oraz zbywając aktywa niestrategiczne. Wchodzimy w 2021 r. lepiej przygotowani do działania we wciąż niestabilnym otoczeniu - dodaje Francois-Xavier Mahot Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.