Trendy na globalnym rynku konsumenckim na rok 2021
Czwartek, 18 lutego 2021
Firma Mintel, ekspert w dziedzinie tego, czego pragną konsumenci i co wpływa na ich decyzje, opublikowała siedem trendów, które wpłyną na globalny rynek konsumencki w 2021 roku, a w nich analizy, spostrzeżenia i rekomendacje uwzględniające zachowania konsumentów, zmiany na rynku, przykłady działań innowacyjnych marek, a także szanse dla przedsiębiorstw i marek, jakie pojawią się w ciągu najbliższych 12 miesięcy:
Zdrowie od nowa: Konsumenci stawiają swój dobrostan na pierwszym miejscu, ale nie ma tutaj ścisłych reguł. Marki mają obowiązek – i szansę – ustalenia nowych zasad.
Siła zbiorowości: Konsumenci na całym świecie głośno i zdecydowanie zabierają głos broniąc sprawiedliwości, podmiotowości i poszanowania praw.
Zmiana priorytetów: Konsumenci chcą powrotu do tego, co niezbędne, rozważając elastyczne formy posiadania i redefiniując pojęcie własności.
Życie we wspólnocie: Konsumenci spotykają się w społecznościach podobnie myślących ludzi, aby zaspokoić potrzebę kontaktu i wspierać się wzajemnie w obliczu globalnej pandemii.
Wirtualne życia: Fizyczna izolacja spowodowana pandemią, rosnąca potrzeba eskapizmu i coraz bardziej zaawansowana technologia skłaniają konsumentów do szukania przeżyć cyfrowych.
Zrównoważone przestrzenie: COVID-19 zmienił w subtelny, lecz znaczący sposób świadomość konsumentów na temat relacji z przestrzenią, w której żyjemy, przyspieszając zwrot w kierunku zrównoważonego rozwoju.
Cyfrowe dylematy: Chociaż życie w cyfrowym świecie ma wiele zalet, konsumenci obawiają się jego negatywnych skutków.
Simon Moriarty, Director of Trends EMEA, wyjaśnia, w jaki sposób opracowano prognozę i jaki będzie wpływ trendów na rynek, marki i konsumentów w roku 2021: „Jako eksperci od tego, czego pragną konsumenci i co wpływa na ich decyzje, jesteśmy wyjątkowo dobrze przygotowani do tego, aby trafnie przewidzieć przyszłe zachowania konsumentów i określić konsekwencje tych zachowań dla marek. Opublikowany w ubiegłym roku raport Globalne trendy konsumenckie do roku 2030 został przez nas zaprojektowany jako żywy i rozwijający się model prognozowania adaptujący się do tego, co nieprzewidziane. Model ten uwzględnia płynne przyspieszenie lub spowolnienie poszczególnych trendów wskutek wydarzeń na poszczególnych rynkach, co pozwala nam nie tylko szybko reagować na zmiany i odpowiednio korygować prognozy, ale także umożliwia nam i naszym klientom stworzenie wizji przyszłości, którą chcemy (jako ludzkość) zobaczyć wokół siebie – lub której chcemy uniknąć. Nasze nowe prognozy na rok 2021 są mocno osadzone w systemie 7 czynników rozwoju trendów zidentyfikowanych przez firmę Mintel oraz ich fundamentach. Prognozy uwzględniają również zmiany, które nastąpiły szybciej wskutek pandemii COVID-19 – subtelne, lecz znaczące korekty w sposobie myślenia konsumentów i reakcjach marek – oraz próby nakreślenia koncepcji lepszej przyszłości, do której aspirują konsumenci na całym świecie i wokół której marki mogą budować swoje strategiczne wizje.”
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.