Coca-Cola rozpoczyna test pierwszej papierowej butelki
Piątek, 12 lutego 2021
Coca-Cola przeprowadzi test pierwszego w historii prototypu butelki wykonanej z papieru. To kolejny krok w realizacji globalnej wizji The Coca-Cola Company „Świat bez Odpadów”. Polega ona na zobowiązaniu, że do 2030 roku wszystkie jej opakowania będą zbierane, poddawane recyklingowi i ponownie wykorzystywane.
Nowy prototyp papierowej butelki opracowali naukowcy z laboratoriów badawczo-rozwojowych Coca-Cola w Brukseli i spółki The Paper Bottle Company (Paboco). Technologia opracowana przez Paboco ma na celu stworzenie w 100% nadających się do recyklingu butelek wykonanych z drewna pozyskiwanego w sposób zrównoważony, wyposażonych w powłokę z materiałów pochodzenia biologicznego, odporną na działanie płynów, CO2 i tlenu. Butelki przeznaczone będą do przechowywania produktów płynnych, takich jak na przykład napoje gazowane i niegazowane lub kosmetyki. Obecny prototyp składa się z papierowej powłoki z plastikową wyściółką i zakrętką, które można poddać recyklingowi*. Ostatecznym celem jest stworzenie takiej butelki, którą będzie można przetworzyć ponownie jak papier.
Próby, o których dzisiaj mówimy, są dla nas kamieniem milowym w dążeniu do opracowania papierowej butelki – podkreśliła Daniela Zahariea, dyrektor ds. technicznych łańcucha dostaw i innowacji w Coca-Cola Europe – Wszyscy oczekują od Coca-Cola opracowania i wprowadzenia na rynek nowych, innowacyjnych, zrównoważonych opakowań. Dlatego współpracujemy z ekspertami takimi jak Paboco, otwarcie eksperymentujemy i przeprowadzamy tę pierwszą próbę rynkową. Jest to element realizacji naszych zobowiązań w ramach inicjatywy „Świat bez Odpadów” – dodaje.
Test ma się odbyć w drugim kwartale bieżącego roku i będzie polegał na zaoferowaniu napoju roślinnego AdeZ dwóm tysiącom konsumentów na Węgrzech poprzez partnerstwo z Kifli.hu – jednym z najszybciej rozwijających się węgierskich internetowych sklepów spożywczych.
Stijn Franssen, menadżer ds. innowacji opakowań Coca-Cola Europe, wyjaśnia, że wprowadzenie na rynek jest ważnym etapem, który pozwoli przekonać się, jak sprawdza się prototyp papierowej butelki: Test dostarczy nam bezcennych spostrzeżeń i opinii. Zobaczymy, jak prototyp papierowej butelki sprawdza się jako opakowanie i co myślą o nim konsumenci. Jest to dla nas niebywały krok naprzód, ponieważ oznacza, że wychodzimy z laboratorium i przenosimy się do świata rzeczywistego. Tak więc po raz pierwszy konsumenci będą mogli pić jeden z naszych produktów z potencjalnie nowego rodzaju opakowania papierowego – dodaje Stijn Franssen.
Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.