Z rynku FMCG

Producent medycznej marihuany z historycznym rekordem w crowdinvestingu

Wtorek, 09 lutego 2021
O godz. 9:00 we wtorek (9 lutego) na platformie Crowdway.pl ruszyła emisja crowdfundingowa akcji łódzkiej firmy farmaceutycznej, CanPoland. Już w niespełna 11 minut (do 9:11) na konto producenta i eksportera tzw. medycznej marihuany wpłynęło 4 400 000 zł. Dzięki tej kwocie spółka dokończy instalację i uruchomi autorską linię produkcyjną. W 2022 roku CanPoland planuje debiut na NewConnect.
CanPoland jest pierwszą firmą farmaceutyczną z polskim kapitałem, która prowadzi handel międzynarodowy medyczną marihuaną i uruchamia w Polsce linię produkcyjną do jej wytwarzania. Na koniec 2020 roku mniejszościowy (ok. 30%) udział w CanPoland za pośrednictwem TT Pharma Sp. z o.o. objęła Grupa Pelion, właściciel m.in. sieci aptek Dbam o Zdrowie.

– Witamy nowych akcjonariuszy i dziękujemy za zaufanie do naszego projektu. Cieszymy się z pozyskanego kapitału na dalszy rozwój spółki. Jednocześnie czujemy odpowiedzialność za powierzone przez inwestorów środki. – powiedział Bartłomiej Wasilewski, prezes zarządu i współzałożyciel CanPoland SA.

Zapisów na akcje CanPoland w zakończonej właśnie emisji dokonało 576 inwestorów. W zaledwie 11 minut objęli wszystkie ze 176 000 oferowanych walorów.

– Wierzyłem, że oferta spotka się z zainteresowaniem, ale tak pozytywny odzew ze strony inwestorów przerósł moje oczekiwania. Inwestorów, którzy nie zdążyli dokonać zapisów na akcje w tej emisji, będziemy mogli zaprosić do spółki już w przyszłym roku podczas planowanego debiutu na NewConnect. Teraz zabieramy się do ciężkiej pracy, żeby wywiązać się ze złożonych zobowiązań – dodał Zbigniew Pisarski, współzałożyciel i przewodniczący Rady Nadzorczej CanPoland SA.

Rynek konopi elektryzuje opinię publiczną i inwestorów. Wcześniej szerokim echem odbiła się emisja akcji Kombinatu Konopnego, także promowana przez Crowdway.pl. W listopadzie 2020 r. spółka w rekordowe 38 minut zebrała 4,2 mln zł na uprawy konopi włóknistych oraz uruchomienie produkcji olejków CBD i wyrobów tekstylnych.

– Gratulujemy zespołowi CanPoland rekordowego wyniku. Skala zainteresowania spółką była bardzo duża. Od chwili ogłoszenia zapowiedzi kampanii w połowie stycznia na powiadomienie o starcie emisji zapisało się aż 2200 inwestorów. Zarząd CanPoland podjął też bardzo dobrą decyzję o udostępnieniu szczegółów oferty już dzień wcześniej. Dzięki temu inwestorzy mogli zapoznać się z parametrami finansowymi inwestycji – poinformował Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.

4 źródła przychodów

Od początku działalności, tj. od połowy 2019 roku, firma CanPoland zainwestowała w rozwój biznesu 7 mln zł. Spółka zapowiedziała uruchomienie do końca 2021 roku czterech strategicznych linii biznesowych.  – Pierwsza to hurtownia farmaceutyczna, która działa już od czerwca 2020 roku. Druga to przepakownia leków, uruchomiona jesienią ub. roku. Wytwarzanie medycznej marihuany to trzecie, ale docelowo strategiczne źródło naszych przychodów. Czwarty filar stanowić będzie wytwarzanie produktów w ramach zleceń typu ‘private label’ – wyjaśnił Bartłomiej Wasilewski, prezes zarządu i współzałożyciel CanPoland SA.

W 2020 roku przychody CanPoland wyniosły 1,12 mln zł. To rezultat wypracowany przez hurtownię i przepakownię. – Przyjmując ostrożne prognozy, uwzględniające uruchomienie w tym roku dwóch pozostałych linii biznesowych zakładamy, że na koniec roku CanPoland osiągnie rentowność, przy przychodach na poziomie 12 mln zł – powiedział Zbigniew Pisarski, współzałożyciel i przewodniczący Rady Nadzorczej CanPoland SA.

Autorska linia produkcyjna

Na marzec br. spółka zaplanowała instalację linii do produkcji surowca farmaceutycznego na bazie konopi innych niż włókniste, czyli tzw. medycznej marihuany. W ramach jednego ciągu technologicznego spółka będzie w stanie wytwarzać surowce farmaceutyczne zarówno w postaci kwiatów, jak i olejów. Będzie to sześć produktów, różniących się stosunkiem składników THC (Tetrahydrokannabinol) względem CBD (Kannabidiol).

Linia o mocach produkcyjnych 2000 opakowań na godzinę, a także cały obiekt, w którym odbywać się będzie produkcja, zaprojektowane zostały wg standardów EU GMP. Zagwarantowane dostawy surowca z UE, Kanady i Afryki pozwolą na wprowadzenie medycznej marihuany na rynek w III kwartale br.

Najpierw crowdfunding, potem giełda

Pozyskane od inwestorów środki w kwocie 1,5 mln zł CanPoland przeznaczy na dokończenie instalacji linii produkcyjnej oraz 2 mln zł na zakup surowca do wytwarzania medycznej marihuany. W planie jest także organizacja w ramach telemedycyny klinik skupiających lekarzy specjalistów z dziedzin, w których zastosowanie znajduje lecznicza marihuana, m.in. onkologii czy neurologii. Na ten cel firma chce przeznaczyć 0,5 mln zł z emisji akcji. Pozostałe środki w kwocie ok. 400 tys. zł pomogą spółce w trwających już przygotowaniach do wejścia na NewConnect.



tagi: crowdinvesting , marihuana medyczna , emisja crowdfundingowa , produkcja , sprzedaż , konsument ,