Nowości

Superczekolada z certyfikatem Fairtrade „Way To Go”! od Lidla

Środa, 27 stycznia 2021
Lidl Polska konsekwentnie rozszerza swoje marki własne o zrównoważone produkty i tym razem wprowadza na rynek superczekoladę z certyfikatem Fairtrade "Way To Go". Kakao wykorzystywa-ne do produkcji czekolady "Way To Go" pochodzi ze zrównoważonej uprawy w Ghanie. Lidl jako pierwsza sieć podejmuje działania mające na celu zniwelowanie różnic w dochodach rolników uprawiających kakao i dążenie do uzyskania środków na życie. Każda sprzedana czekolada "Way To Go" przyniesie korzyści rolnikom uprawiającym kakao, głównie dzięki dodatkowym programom szkoleniowym, które przyczyniają się do zapewnienia bezpiecznych warunków pracy rolnikom, dywersyfikowania swoich źródeł przychodów, a także do ochrony środowiska.
Od poniedziałku, 25.01, Lidl Polska wprowadza do czasowej sprzedaży nową superczekoladę z certyfikatem Fairtrade „Way To Go” w ramach marki własnej Fin Carré. Czekolada jest dostępna w 4 smakach do wyboru: mleczna, gorzka, solony karmel oraz orzechy pekan i kokos, w cenie 7,99 zł/180 g.

To co wyróżnia czekolady "Way To Go" to udział w programie, który umożliwia hodowcom kakao wprowadzenie zauważalnych usprawnień – w przypadku czekolady marki własnej, Lidl kupuje zrównoważone kakao od organizacji zrzeszających drobnych rolników "Kuapa Kokoo" z Ghany. Dzięki programowi firmy takie jak Lidl, organizacja Fairtrade a przede wszystkim rolnicy mogą czer-pać korzyści z każdej sprzedanej tabliczki czekolady. Rolnicy otrzymują premię od Fairtrade, ponie-waż zobowiązali się do uprawy kakao zgodnie z wytycznymi programu Fairtrade. Również firma Lidl wypłaca drobnym rolnikom ustaloną premię za każdą sprzedaną tabliczkę czekolady, zwaną "pre-mią poprawiającą dochód".

Aby wywrzeć długoterminowy wpływ, "premia poprawiająca dochód" nie jest wypłacana w gotów-ce, lecz jest przeznaczana na dwie inicjatywy. Po pierwsze rolnicy są szkoleni w zakresie optymali-zacji swoich metod uprawy i zbioru plonów, ze szczególnym naciskiem na zrównoważony rozwój. Uczą się bardziej efektywnych i łagodnych form uprawy kakao, np. technik cięcia i opryskiwania. Pozwala to rolnikom uprawiającym kakao nie tylko zwiększyć plony, co również podnosi ich docho-dy, ale również pomaga chronić środowisko na obszarach, na których prowadzona jest uprawa. Po drugie rolnicy otrzymują wsparcie w uprawie innych roślin i surowców do produkcji np. ryżu, mio-du i mydła oraz w zdobywaniu wiedzy biznesowej. Pozwala im to skorzystać z większej ilości źródeł dochodu, a tym samym uniezależnić się od wahań cen surowców. Dodatkowo wspiera to pozytyw-ny efekt uboczny dla środowiska naturalnego – bardziej zróżnicowane rolnictwo odciąża glebę na obszarach upraw i zwiększa różnorodność biologiczną.

x1.JPG

Obecnie kakao jest klasyfikowane jako surowiec krytyczny z powodu różnych czynników społecz-nych i ekologicznych. Większość rolników otrzymuje wynagrodzenie poniżej granicy ubóstwa –  mniej niż 2 USD dziennie. Ceny surowca do produkcji kakao podlegają silnym wahaniom, co utrud-nia planowanie dochodów. Zdarza się, że powszechne ubóstwo prowadzi częściowo do pracy dzieci na plantacjach. Ze względu na ograniczone plony, cenne obszary leśne są często karczowane i uprawiane z dużym użyciem pestycydów.

Lidl postanowił aktywnie przeciwdziałać nadużyciom przy uprawie kakao. Dzięki czekoladzie „Way To Go” oraz programowi rozwoju, Lidl wspiera sprawiedliwe i zrównoważone warunki pracy i uprawy dla rolników uprawiających kakao.

Lidl od 2006 roku opowiada się za bardziej zrównoważonym rozwojem w przemyśle kakaowym, a od końca 2016 roku w całym asortymencie tabliczek czekoladowych używa przede wszystkim kakao z upraw posiadających certyfikat Fairtrade. Ponadto Lidl sam aktywnie włączył się w zrównoważoną uprawę kakao i w 2012 roku rozpoczął projekt PROCACAO. W ramach tego projektu działa szkoła rolnicza zajmująca się zrównoważoną uprawą kakao na Wybrzeżu Kości Słoniowej. Do tej pory z PROCACAO skorzystało ponad 18 000 rolników uprawiających kakao i ich rodziny. Lidl będzie kon-tynuował swoje zaangażowanie na rzecz odpowiedzialnego rozwoju asortymentu i zrównoważo-nych upraw kakao.



tagi: Lidl Polska , superczekolada , certyfikat , Fairtrade „Way To Go” , sieci handlowe , rynek spożywczy , słodycze , czekolada ,