Kategorie produktów

Czym należy się kierować przy wyborze oprogramowania F-K na KPIR?

Piątek, 16 marca 2007 HURT & DETAL Nr 3 (13) / 2007
Decydując o wyborze programu do obsługi firmy, przyszły użytkownik chce spośród wielu dostępnych na rynku programów wybrać najbardziej dla siebie odpowiedni, aby z zadowoleniem i pożytkiem stosować go przez wiele lat.

Ponieważ chcemy, aby nasz program został wybrany przez klienta świadomie i z pełnym przekonaniem, poniżej kilka rad jakimi kryteriami kierować się przy porównywaniu tego typu aplikacji i jak do tego celu wykorzystać wersje demonstracyjne.

1. Zakres działania programu

Zdecydowanie, im program posiada więcej możliwości tym lepiej. Program dłużej obecny na rynku jest stale rozbudowywany, co wynika z gromadzenia w nim doświadczeń producenta i użytkowników. Z reguły nie wpływa to na cenę programu i jego przejrzystość. Niekiedy przyszły użytkownik odnosi wrażenie, że program ma zbyt wiele „niepotrzebnych” funkcji i opcji, gdy tym czasem on „potrzebuje tylko wypełnić książkę”. Jednak w przypadku ubogiej aplikacji, gdy zostanie już ona bliżej poznana, użytkownik dotkliwe odczuje jej ograniczenia i brak elastyczności.
2. Cena

Sprawdź, jaka będzie rzeczywista, końcowa cena systemu z uwzględnieniem wszystkich modułów, które są konieczne teraz i tych, które okażą się potrzebne w przyszłości. Czy oferowany program nie zawiera tylko podstawowych funkcji, natomiast inne np. płace, przelewy, czy środki trwałe należy dokupić oddzielnie.

3. Pierwsze wrażenia przy instalacji

Instalacja wersji demo daje nam przedsmak stylu producenta. Jak każdy produkt, także program komputerowy mający służyć pomocą przy prowadzeniu firmy powinien być intuicyjnie oczywisty dla użytkownika, i to bez względu na swój stopień wewnętrznej komplikacji i technologicznego zaawansowania. Jeżeli już przy instalacji wersji demo nie będziesz mógł się obejść bez pomocy fachowca, można się spodziewać, że i w przyszłości będziesz narażony na koszty w przypadku instalacji nowej wersji lub przenoszenia aplikacji na nowy komputer.

4. Pierwsze wrażenia z pracy z programem

Przyszły użytkownik ma prawo oczekiwać, że program będzie go wspierał w bieżącej pracy, a jego układ będzie odzwierciedleniem codziennych potrzeb. Wszystkie elementy powinny być łatwo i szybko dostępne (bez nadmiaru klikania), a ekrany czytelne i przejrzyste. Powinien być na tyle elastyczny, aby dzięki opcjom można go było dostosować do własnej specyfiki. Dobry system jest tak zaprojektowany, że rzadziej używane elementy, choć stale dostępne nie przysłaniają zadań pierwszoplanowych. Oczywiście w dużym systemie znajdziesz miejsca, w których sposób myślenia jego projektantów nie zawsze jest zgodny z Twoją intuicją. Powinieneś jednak uzyskać logiczne i przekonywujące wyjaśnienie takiego działania.

5. Zasady aktualizacji

Zmieniające się przepisy powodują, że tego typu programy wymagają stałej modyfikacji. Zmiany prawa następują i z początkiem, i w trakcie roku. Sprawdź jaki masz okres bezpłatnej opieki aktualizacyjnej, a przede wszystkim, ile w przyszłości będzie kosztować taka obsługa liczona w okresie rocznym. Sprawdź też jak szybko producent reaguje na zmiany dostarczając nową wersję.

6. W razie wątpliwości zadzwoń lub zadaj pytanie przez e-mail.

Jasna i kompetentna odpowiedź upewni Cię, że producent ma dobrze określone zasady postępowania, a przy okazji dowiesz się jaki ma styl kontaktowania się z klientem.


tagi: oprogramowanie,firma,podatki,wapro,wa-pro,format ,