Paczki dostępne w Auchan przez aplikację Too Good To Go podzielone zostały na trzy kategorie:
- Paczka Mix – znajdą się w niej różne produkty spożywcze
- Paczka Zieleniak – zawierająca owoce i warzywa
- Paczka Bistro – z kanapkami i sałatkami oraz produktami z cukierni
Wszystkie paczki mają charakter „niespodzianek”, ich skład zmieniać się będzie każdego dnia. Zamówienia będzie można odbierać w Punktach Obsługi Klienta. Produkty pakowane będą do papierowych toreb Too Good To Go lub do toreb przyniesionych przez klienta, z myślą o jeszcze większej dbałości o ochronę środowiska.
Auchan od lat podejmuje działania w duchu zero waste, w tym na rzecz niemarnowania żywności. Chcemy w wymierny sposób wpływać na zmniejszenie skali tego zjawiska – mówi Dorota Patejko, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR Auchan Retail Polska.
Z jednej strony przeciwdziałamy marnotrawstwu żywności w całym łańcuchu wartości naszej firmy, z drugiej podejmujemy inicjatywy wspierające świadome decyzje zakupowe naszych klientów. Liczymy na dobre przyjęcie z ich strony możliwości korzystania z aplikacji Too Good To Go. Zaczynamy pilotażowo – w trzech lokalizacjach na terenie Warszawy – dodaje Dorota Patejko
Sieci handlowe są istotnym graczem w walce z marnowaniem jedzenia, stąd podjęcie współpracy z Auchan, niezwykle mnie cieszy. To ważny sygnał dla rynku spożywczego, że problem traktowany jest poważnie, a rozwiązanie, jakim jest Too Good To Go, dostępne jest dla każdego. Zarówno duże sieci handlowe, jak i małe, rodzinne sklepy mogą, dzięki aplikacji, z łatwością ratować jedzenie przed zmarnowaniem - podkreśla Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.
Partnerstwo z aplikacją Too Good To Go to kolejna z licznych inicjatyw, które Auchan Retail Polska podejmuje w walce z marnowaniem żywności. Ostatnia akcja edukacyjna „
Oznaczenie ma znaczenie”, zorganizowana została w ramach zainicjowanego w 2019 r. programu „Nie marnujemy, ratujemy!”. We wszystkich sklepach Auchan znajdują się specjalne strefy “ratujące” żywność, w których produkty z krótkim terminem żywności oferowane są z 50% rabatem. Dzięki tej akcji tylko w ciągu jednego roku udało się w sklepach Auchan obniżyć straty w produktach spożywczych aż o 30%.