Żabka i Żywiec Zdrój zawarły strategiczne partnerstwo i będą stawiać przy sklepach EKOmaty
Wtorek, 08 grudnia 2020
Zmiana sposobu wykorzystywania tworzyw sztucznych i zamknięcie ich obiegu tak, aby krążyły w gospodarce i możliwe było ograniczenie produkcji nowych, jest jednym z największych wyzwań ekologicznych współczesnego świata. Aby stawić mu czoła, Żabka Polska i Żywiec Zdrój podjęły strategiczne partnerstwo i podpisały list intencyjny, w którym deklarują wspólne działania na rzecz zamknięcia obiegu tworzyw sztucznych. Firmy rozpoczynają test przy użyciu EKOmatów – stworzonych specjalnie dla nich automatów umożliwiających selektywną zbiórkę opakowań po napojach z plastiku i metalu. Pierwsze urządzenia staną jeszcze w tym roku przy wybranych sklepach Żabka w Poznaniu i Warszawie. Zebrany surowiec posłuży do stworzenia nowych butelek.
EKOmaty to innowacyjne rozwiązanie, które w obszarze ekologii wdraża sieć Żabka razem z firmą Żywiec Zdrój. Do końca I kwartału 2021 r. będzie ich łącznie 15. Klienci, którzy oddadzą plastikowe i metalowe opakowania po napojach do EKOmatów umieszczonych przy sklepach Żabka, mogą liczyć na dodatkowe punkty lojalnościowe w aplikacji żappka. Za każde wrzucone opakowanie otrzymają 10 żappsów.
– Żabka kontynuuje działania w zakresie odpowiedzialności społecznej, podejmując kolejne kroki, mające na celu ochronę środowiska naturalnego i zwiększanie świadomości klientów w tym zakresie. Od początku roku systematycznie wprowadzamy na opakowaniach produktów marki własnej oznaczenia informujące, jak właściwie segregować zużyte opakowania. Dodatkowo 100% opakowań wody i napojów marek własnych w Żabce stworzonych jest z przyjaznego środowisku materiału rPET. W naszych sklepach na warszawskiej Pradze, wspólnie z klientami i franczyzobiorcami, testujemy działanie gospodarki o obiegu zamkniętym dla marki własnej wody OD NOWA. Teraz łączymy siły z naszym partnerem Żywiec Zdrój, by jeszcze skuteczniej promować recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. Zachęcamy naszych klientów do oddawania pustych butelek i puszek oraz wspólnego odkrywania, jak wielkie znaczenie mają małe kroki podejmowane przez nas na co dzień – mówi Tomasz Suchański Prezes Zarządu Żabka Polska.
– Opakowania po napojach, które odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu wysokiej jakości produktów i ich bezpieczeństwa, nie powinny nigdy trafiać do środowiska naturalnego. Dlatego w tym roku zbierzemy i przetworzymy taką samą ilość plastiku, jaką wprowadzamy na rynek. Jest to cenny surowiec, który w Żywiec Zdrój wykorzystujemy do produkcji kolejnych opakowań, domykając ich obieg. W naszej ofercie można znaleźć już trzy butelki w 100% wykonane z tworzywa pochodzącego z recyklingu, jak również alternatywne opakowania: szklane butelki i puszki. Cieszymy się, że naszymi działaniami inspirujemy innych uczestników rynku do podejmowania odważnych i innowacyjnych kroków na rzecz ochrony środowiska. Takie rozwiązania, jak powstałe we współpracy z siecią Żabka EKOmaty, pozwalają na efektywniejszy recykling butelek PET, jak również na budowanie dobrych, prośrodowiskowych nawyków – mówi Frédéric Guichard, Prezes Żywiec Zdrój.
Współpraca Żabki i Żywiec Zdrój ma na celu budowanie świadomości ekologicznej wśród klientów w oparciu o gospodarkę o obiegu zamkniętym, która umożliwia tworzenie nowych opakowań z tych już istniejących i domykanie w ten sposób obiegu opakowań po napojach. Jest to niezwykle ważne, gdyż dzięki prawidłowej segregacji można otrzymać dobry surowiec, który posłuży do stworzenia nowych opakowań. Dzięki temu nie tylko ograniczamy produkcję plastiku, ale także zmniejszamy emisję CO₂ do środowiska. Inicjatywa wpisuje się w szereg dotychczasowych działań Żabki i Żywiec Zdrój w zakresie ochrony środowiska i odpowiedzialności społecznej.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.