Kategorie produktów

Nowa rzeczywistość w branży targowej

Środa, 18 listopada 2020 Autor: Paweł Pańczyk, HURT & DETAL Nr 11/177. Listopad 2020
O zmianach w branży targowej wywołanych przez pandemię, optymistycznej przyszłości oraz nowoczesnych systemach wspomagających kontakty wystawców z klientami rozmawiamy z Karolem Wiśniewskim, Dyrektorem Marketingu w PPH Maxpol.

Pandemia istotnie wpłynęła na organizację międzynarodowych targów spożywczych. Czy wywołała również zmiany w świadczonych przez Państwa usługach?

Jeżeli mamy na myśli rok 2020 to był on dla branży targowej miażdżący. W bieżącym roku imprezy targowe odbywały się tylko na jego początku, później spotykaliśmy się z lawiną odwoływanych i przekładanych imprez, które dotknęły największych graczy branży wystawienniczej jak SIAL czy PLMA, a bezpośrednio także organizatorów polskich pawilonów jak nasza firma. Mimo trudnej sytuacji nie poddajemy się i ciągle świadczymy swoje usługi, co można uznać za olbrzymi sukces. Jesteśmy w gotowości aby przyjąć ponownie polskich wystawców na największych branżowych targach PLMA w Amsterdamie czy ISM i Anuga w Kolonii.

Czy polscy wystawcy oczekują targów w 2021 roku?

Pomimo powstających jak grzyby po deszczu wydarzeń online, polscy wystawcy najbardziej oczekują na bezpośrednie spotkania, których nie zastąpią kontakty za pośrednictwem internetu. Pierwotnie liczyliśmy, że otwarcie międzynarodowych targów nastąpi podczas dużych wydarzeń jak SIAL Paryż czy PLMA Amsterdam, ale te zostały odwołane. Najbliższym dużym spotkaniem będzie ISM w Kolonii, z którym – mamy nadzieję – odwróci się niekorzystna sytuacja związana z pandemią COVID-19.

Ostatnie komunikaty prasowe dotyczące największych targów słodyczy na świecie – ISM w Kolonii informują, że zarezerwowano już ponad 80% powierzchni. Proszę opowiedzieć o zainteresowaniu tą imprezą przez polskich wystawców.

Jako organizator targów z 30-letnim doświadczeniem jesteśmy bardzo związani z targami ISM. To stały mocny punkt naszego harmonogramu, który cieszy się wśród wystawców dużą popularnością. Budujący jest fakt, że pomimo pandemii, polskie firmy nadal chcą rywalizować o kontrahentów w czym skutecznie pomaga firma MAXPOL świadcząc profesjonalne usługi. Wśród wystawców, którzy zadeklarowali swój udział na tę chwilę są między innymi takie firmy jak Mieszko, Dr Gerard, Maspex, Brześć, Magnat czy Cukry Nyskie.

Czy polscy wystawcy chętnie korzystają z platformy „Matchmaking 365+” zaproponowanej przez organizatora targów ISM?

ISM rozwinął format systemu matchmaking, który ma za zadanie pomóc wystawcom skontaktować się również z gośćmi, którzy nie dotrą do Kolonii. Polscy wystawcy nie zostają w tyle i korzystają z narzędzi oferowanych przez międzynarodowe targi. MAXPOL ma w tym swój udział, ponieważ służymy pomocą i wsparciem na każdym kroku, dbając aby każdy polski wystawca jak najefektywniej wykorzystał możliwości jakie dają targi.

Jakie środki bezpieczeństwa będą stosowane podczas ISM 2021?

Bezpośrednio odczuliśmy zaangażowanie organizatora targów ISM w bezpieczeństwo, ponieważ cała hala targowa uległa przemeblowaniu w celu zapewnienia „social distancingu”. Coś, co mogłoby zdawać się trudnością, dla nas było okazją aby wynegocjować jeszcze lepsze powierzchnie dla naszych wystawców. Obowiązkowym środkiem bezpieczeństwa będą jak zwykle maseczki i przyłbice, zachowana odległość między stolikami czy środki dezynfekujące.

Jakie są obecne przewidywania odnośnie funkcjonowania branży targowej?

W związku z obecną sytuacją przychodzi mi na myśl scena z filmu „Most szpiegów”, w której jeden z bohaterów pyta drugiego: „czy ty nigdy się nie martwisz?” na co otrzymuje odpowiedź: „a czy to pomoże?”.

Z pewnością nadal będzie się rozwijał trend wydarzeń online, ale jak wspomniałem wcześniej nic nie zastąpi bezpośredniego spotkania. Mamy nadzieję, że wypracowane na ten trudny czas rozwiązania pozwolą na to, aby wydarzenia targowe odbywały się z ich przyjętym wcześniej harmonogramem.

Z tego miejsca z okazji 30-lecia naszej firmy pragniemy złożyć najserdeczniejsze podziękowania naszym wystawcom, współpracownikom oraz kontrahentom za nieustające zaufanie i wsparcie w tworzeniu przedsiębiorstwa przyjaznego klientom dla którego „zadowolenie wystawcy” to dewiza przyświecająca naszej działalności.

Dziękuję za rozmowę.
Paweł Pańczyk,
Wiceprezes Zarządu Hurt & Detal







tagi: Maxpol , targi , wystawcy , branża targowa , międzynarodowe targi spożywcze , ekonomia , finanse , pandemia , koronawirus , covid-19 ,