Kategorie produktów

Małgorzata Dadura, Head of B2B w MediaMarktSaturn Polska opowiada o zmianach w ofercie MediaMarkt

Środa, 18 listopada 2020 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 11/177. Listopad 2020
Obecne czasy wymagają szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe. O zmianach w ofercie MediaMarkt rozmawiamy z Małgorzatą Dadurą, Head of B2B w MediaMarktSaturn Polska.
To już 22 lata MediaMarkt na polskim rynku! Jak firma świętuje swoje urodziny?

Profesjonalne doradztwo, kompleksowa oferta produktów i usług w konkurencyjnych cenach oraz działanie z duchem czasu to filary filozofii sieci MediaMarkt, która na polskim rynku obecna jest już 22 lata. Od początku swojej działalności marka postrzegana jest jako bliska wszystkim Polakom, stale wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnego konsumenta.

22. urodziny to znakomita okazja, żeby szczególnie zadbać o swoich klientów. Z tej okazji przez cały październik sieć świętowała jubileusz oferując użytkownikom nowych technologii wyjątkowe akcje promocyjne.

Jak przez ten czas zmieniła się oferta MediaMarkt dla Firm?

Od początku działalności podejmujemy szereg działań zmierzających do dotarcia z ofertą do coraz szerszego grona odbiorców. MediaMarkt dla Firm jako obszar dedykowany klientom biznesowym i instytucjonalnym powstał kilka lat temu, żeby jeszcze lepiej odpowiadać na konkretne potrzeby. Rozbudowując naszą ofertę o profesjonalne, indywidualne doradztwo skracamy ścieżkę zakupową. Opiekun biznesowy MediaMarkt dla Firm zaproponuje najbardziej satysfakcjonujące rozwiązania, wychodząc również poza standardową ofertę sklepu.

Zmiany dotyczą samej oferty, ale również szybkości reakcji. Zweryfikowani nabywcy B2B mogą skorzystać z odroczonego terminu płatności. Procedura dla nowych klientów została tak uproszczona, że decyzja odnośnie warunków następuje w ciągu jednego dnia. Dodatkową formą finansowania jest leasing. Opcja ta jest dostępna dla klientów dokonujących zakupów poprzez naszą stronę internetową oraz w dedykowanych sklepach – aktualnie jest to 20 placówek. Jest to szybkie i proste rozwiązanie, które nie wymaga żadnych wniosków czy dodatkowych dokumentów, a weryfikacja odbywa się w specjalnej aplikacji online.

Cały czas rozwijamy naszą ofertę. Dbamy o jak najlepsze doświadczenia zakupowe naszych klientów, z którymi tworzymy trwałe relacje biznesowe, wspierając wzrost ich biznesu.

Przykładem ścisłej współpracy i reagowania na bieżące potrzeby klientów są również nasze ostatnie działania - do oferty B2B wprowadziliśmy produkty z linii biznesowej marki Samsung. Oznacza to, że klienci biznesowi współpracujący z działem B2B mogą skorzystać z selektywnej dostępności do produktów oraz usług tej marki dedykowanych dla biznesu. W niedalekiej przyszłości planujemy rozszerzać nasze działania w tym obszarze.

Z jakimi wyzwaniami musiała zmierzyć się firma w obliczu pandemii?

Wyjątkowe czasy wymagają elastyczności w prowadzeniu biznesu oraz szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe i nowe potrzeby klientów. Jako lider dystrybucji wielokanałowej mamy do dyspozycji różne drogi dotarcia do konsumentów i skutecznie je rozwijamy. Ze względu na zamknięcie w marcu większości naszych sklepów stacjonarnych, które są dla nas bardzo ważną platformą dotarcia do klienta, skupiliśmy się na sprzedaży online, poprzez infolinię oraz szybkich i bezpiecznych dostawach do klientów, co przyniosło konkretne efekty. Błyskawicznie uzupełniliśmy ofertę usług o dostawę tego samego dnia, udostępniliśmy 20 tys. nowych punktów odbioru zamówień internetowych: paczkomaty, sklepy Żabka, stacje Orlen, kioski Ruchu i placówki Poczty Polskiej. Nasz zasięg działania rozszerzyliśmy również o kolejny, bardzo ważny kanał sprzedaży – od kwietnia br. szeroka oferta naszych produktów jest dostępna na platformie handlowej Allegro.

Dodatkowo poprawiliśmy funkcjonalność e-sklepu, oferujemy szereg możliwości ułatwiających proces zakupów online, takich jak: porada online, płatności odroczone, raty 0%. Zamówienia można składać również za pośrednictwem infolinii, która działa przez siedem dni w tygodniu w godzinach 8:00-21:00.

Które produkty czy usługi skierowane do klientów biznesowych zyskały na znaczeniu?

Ostatnie miesiące bardzo mocno wpłynęły na warunki i styl pracy wielu firm, a tym samym zapotrzebowanie na urządzenia, które umożliwią efektywną pracę zdalną. Z tego względu znacznie wzrosło zainteresowanie m.in. smartfonami, laptopami, drukarkami, sprzętem do wideokonferencji czy zestawami słuchawkowymi i akcesoriami.

Dużą popularnością cieszą się również produkty, które dedykowane są do akcji promocyjnych czy programów lojalnościowych jako nagrody. Przed nami okres świąteczny, kiedy pracodawcy mają okazję docenić swoich pracowników i zrobić im mały prezent. Jesteśmy zaopatrzeni w produkty odpowiednie na taką okazję, których klienci szczególnie poszukują w tym czasie. Nie warto jednak zwlekać z zamówieniem, bo zainteresowanie tego typu ofertą jest duże. Jeśli trudno zdecydować się na wybór konkretnego produktu, dobrym pomysłem jest zawsze karta podarunkowa MediaMarkt. Obdarowany pracownik czy laureat konkursu sam może wybrać wymarzony prezent z pełnej oferty sklepu, a już samo poszukiwanie urządzeń, porównywanie parametrów i odkrywanie ich możliwości dostarcza wiele pozytywnych emocji.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska




tagi: Małgorzata Dadura , MediaMarktSaturn Polska , MediaMarkt , rynek , innowacje , rozwój , inwestycje , sprzedaż , handel , konsument , ekonomia , finanse ,