Kategorie produktów

Wywiad z Tomaszem Kajdzikiem, Asseco Business Solutions

Wtorek, 17 listopada 2020 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 11/177. Listopad 2020
O narzędziach wspierających handel, cyfrowym postępie technologicznym oraz nowoczesnej komunikacji w branży FMCG i retailu opowiada Tomasz Kajdzik, Dyrektor Działu Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions.
Rozwijane przez Asseco Business Solutions rozwiązania stanowią ekosystem, który znacząco usprawnia procesy sprzedażowe i wspiera branżę FMCG. Jakie narzędzia obejmuje i jakie daje korzyści jego użytkownikom/uczestnikom ekosystemu?

Od ponad dwudziestu lat pomagamy producentom efektywnie i sprawnie współpracować z dystrybutorami, sieciami handlowymi oraz punktami sprzedaży detalicznej. Obecnie posiadamy cały ekosystem rozwiązań wsparcia procesów sprzedażowych. Składa się on z aplikacji i narzędzi, które można dowolnie wybierać i łączyć, w zależności od potrzeb danej organizacji oraz realizowanych przez nią działań. Oferujemy naprawdę potężną platformę, która pomaga skutecznie rozwiązywać większość kluczowych problemów biznesowych dotyczących tzw. wsparcia sprzedaży. Dodatkowo pozwalającą na rzeczywiste połączenie bezpośrednich działań handlowych z aktywnościami realizowanymi zdalnie. Korzyści można podsumować w jednym zdaniu. To możliwość lepszego wykorzystania potencjału organizacji i jej otoczenia w celu zwiększenia efektywności oraz wzrostu sprzedaży.

W jaki sposób rozwiązania Asseco Business Solutions łączą i jednocześnie komunikują ze sobą producentów, sieci handlowe i punkty sprzedaży?

Nasz ekosystem rozwiązań wsparcia procesów sprzedażowych umożliwia współpracę, wymianę informacji oraz komunikację pomiędzy partnerami handlowymi w różnych wymiarach biznesowych. Wszystko to odbywa się na jednej Platformie, w jednym środowisku, w oparciu o współdzielone komponenty oraz dostęp do danych i insightów dla wszystkich uczestników. Wszyscy korzytają z tych samych informacji oraz widzą jeden i ten sam obraz rzeczywistyści (czyli jej stan faktyczny), tzw. One View.

Direct Portal by Asseco to innowacyjna platforma wspomagająca pracę zarówno producentów, jak i detalistów. W jaki sposób działa i jakie korzyści przynosi użytkownikom?

Direct Portal by Asseco to rozwiązanie stworzone z myślą o tym, by producenci i retailerzy mogli jeszcze lepiej ze sobą współpracować. Rozwiązanie pomaga budować relacje i skracać interakcje. Pozwala uzupełnić tradycyjne działania realizowane przez sieci przedstawicielskie (fizyczne wizyty). Umożliwia współpracę z kontrahentami praktycznie przez cały czas, także pomiędzy wizytami handlowców oraz w sklepach do tej pory nieobsługiwanych. Jest to bardzo korzystne dla wszystkich stron.

Nasze rozwiązanie wspiera szerokorozumianą komunikację biznesową (24/7). Stanowi ważne (i stałe) źródło wiedzy dla detalistów – na temat oferty producenta, warunków współpracy, promocji, historii zamówień, warunków do rozwoju sprzedaży, planowanych wizyt przedstawicieli itp. Pozwala organizatorowi na kreowanie, realizację oraz monitoring programów lojalnościowych skierowanych do retailerów. Umożliwia także definicję, realizację i rozliczanie kontraktów, celów ilościowych czy zadań jakościowych.

System wspiera również realizację wspólnych działań, przy zaangażowaniu personelu sklepów. Ich pracownicy mogą samodzielnie (za pomocą aplikacji Direct Portal by Asseco dostępnej np. na swoim smartfonie) dokonywać zamówień, promować towar w celu budowania nowej marży czy sugerować zmianę terminu wizyt przedstawicieli. Pozwala na zaangażowanie ich w proces budowy wartości półki oraz raportowania jej stanu w różnych perspektywach, również w sposób automatyczny, przy wsparciu Image Recognition by Asseco.

Cyfryzacja nie tylko przyspiesza procesy sprzedaży, ale też znacząco je ułatwia, szczególnie w dobie obecnych wymagań rynku. Online wspiera offline czy wręcz wypiera ten kanał?

Cyfryzacja i szeroko rozumiany rozwój technologii zdecydowanie uzupełniają tradycyjne interakcje, ale nie zastępują ich w pełni. Bezpośrednie kontakty są (i z pewnością nadal długo będą) bardzo ważne w biznesie. W przypadku współpracy producentów i detalistów, kanał zdalny jest doskonałym i znaczącym uzupełnieniem działań realizowanych na miejscu. Pozwala lepiej zarządzać współpracą (niezależnie od sytuacji i ograniczeń pojawiających się na rynku) oraz wyeliminować wiele manualnych i czasochłonnych czynności. Jest źródłem cennej i aktualnej wiedzy dla wszystkich uczestników.

W jakim kierunku zmierza rozwój technologiczny i cyfryzacja? Jakich rozwiązań poszukuje retail?

Szeroko rozumiana automatyzacja procesów i sprzedaż w tzw. modelu omnichannel to z pewnością przyszłość branży retail. Dotyczy to praktycznie wszystkich obszarów biznesowych, a w szczególności współpracy z kontrahentami takimi jak producenci, dystrybutorzy czy detalisci. Dodatkowo, ostatnie wydarzenia, związane z zakazem handlu w niedzielę czy pandemią COVID-19, jeszcze bardziej przyspieszą proces digitalizacji i interakcji zdalnych na każdym poziomie współpracy. Kolejnym, nie mniej istotnym kierunkiem, jest dążenie do lepszego wykorzystania potencjału drzemiącego w posiadanych i coraz chętniej pozyskiwanych danych oraz przetwarzanie ich na wartościowe informacje (sugestie działań).

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska




tagi: Asseco Business Solutions,Tomasz Kajdzik , innowacje , technologie , technika , handel , sprzedaż , cyfryzacja ,