Wywiady

Hochland wyróżnia stabilność!

Wtorek, 17 listopada 2020 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 11/177. Listopad 2020
Hochland działa na polskim rynku od ponad 25 lat, do portfela marek należą najpopularniejsze sery: Hochland, Almette, Valbon. Produkuje w Polsce w dwóch fabrykach: w Kaźmierzu i Węgrowie. Hochland rozwija się i podejmuje szereg kolejnych inwestycji. Na ten temat rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Jakie inwestycje w ostatnim czasie podejmuje Hochland w Polsce?

Hochland Polska kontynuuje obraną kilka lat temu strategię zyskownego i zrównoważonego wzrostu. Zweryfikowaliśmy priorytety strategiczne. Znacznie więcej uwagi przywiązujemy obecnie do kwestii digitalizacji, ochrony środowiska i klimatu czy dobrostanu zwierząt. Wciąż stawiamy sobie ambitne cele. Mija właśnie dziesięć miesięcy od uruchomienia nowej linii Almette w naszym zakładzie produkcyjnym w Węgrowie. Pamiętam ten dzień, w którym kubeczki płynnie wyjechały z nowej – pierwszej w Hochland Polska – liniowej maszyny pakującej Almette. Radość tamtego dnia była naprawdę wielka. Czas jaki upłynął spędziliśmy pracowicie nad planowaniem kolejnego – jeszcze większego i bardziej złożonego zadania. Ambitny plan zakłada rozpoczęcie montażu linii technologicznej w nowym budynku na przełomie zimy i wiosny 2021. Z kolei w maju tego roku Zarząd Hochland Polska kupił grunty i istniejące obiekty Spółdzielni Mleczarskiej „Jana”, położone w Kaźmierzu, bezpośrednio obok siedziby Hochland. Aktualnie trwa remont obiektu. Po stosownych remontach możemy tam umieścić dom dla strategicznych innowacji i technologii.

Jak zareagowała na to lokalna społeczność Kaźmierza?

Hochland od 25 lat działa w Polsce, zatrudnia ponad 800 polskich pracowników, skupuje polskie mleko od polskich rolników. Od wielu lat jest też liderem w kategorii serów. Lokalna społeczność poparła zmianę własności, która świadczy o długoterminowym zaangażowaniu firmy w Kaźmierz – miejsce, w którym Hochland rozpoczął swoją polską działalność 25 lat temu. Z zadowoleniem przyjęto też plan zamknięcia prawie 90-letniej, opalanej węglem kotłowni w nabytych obiektach, będącej źródłem niebezpieczeństwa i znacznego zanieczyszczenia powietrza w okolicy.

Czy na rynku jest miejsce na nowości produktowe?

Naszym priorytetem jest ciągłe modyfikowanie i rozbudowa asortymentu w odpowiedzi na potrzeby rynku. Wprowadzamy innowacje dotyczące produktów, składu i opakowań. Wielu konsumentów poszukuje wyrobów dostosowanych do wymogów dietetycznych. Dlatego wprowadziliśmy serki twarogowe Almette bez laktozy. Dostarczamy też sery kremowe, które zawierają wyłącznie naturalne składniki. Eliminacja dodatkowych składników to trend, który powoduje, że producenci coraz więcej uwagi poświęcają produktom naturalnym.

Dlaczego Hochland Polska podjął decyzję, aby na produktach umieścić informację „Wyprodukowano w Polsce”?

Polacy jeszcze chętniej niż do tej pory sięgają po produkty wyprodukowane w Polsce. Nie wszyscy wiedzą, że zdecydowana większość produktów, które Hochland sprzedaje w Polsce, produkowane są w zakładach w Kaźmierzu czy Węgrowie już od ponad 25 lat. Dlatego postanowiliśmy w tym trudnym czasie, kiedy konsumenci poszukują informacji o pochodzeniu produktu, jasno powiedzieć im, że nasze produkty produkowane są na terenie Polski.

Co wyróżnia Hochland na polskim rynku pracy?

Nie ustajemy w dążeniu do tego, by firma Hochland Polska była idealnym miejscem do pracy, co zauważają i doceniają osoby rekrutujące do nas. Dbamy o stabilność zatrudnienia, dobre wynagrodzenie i benefity. Nasze zespoły wymieniają się wiedzą między sobą, uczą się i inspirują nawzajem. Jesteśmy z tego bardzo dumni i cieszymy się, że przyciągamy najlepszych. Dodatkowo udało się także namówić lokalnych pracowników spółdzielni mleczarskiej do przyłączenia się do Hochland. W tych trudnych czasach oznacza to stabilną i bezpieczną przyszłość dla nich i ich rodzin.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska





tagi: Hochland Polska , sery , produkty mleczarskie , nabiał , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , hurt , detal , konsument , ekonomia , finanse , produkty spożywcze , FMCG ,