Przychody Dino Polska S.A. ze sprzedaży po trzech kwartałach 2020 roku wyniosły 7,4 mld zł, czemu towarzyszył dwucyfrowy wzrost sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) na poziomie 13%. Spółka rok do roku odnotowała także wzrost wyniku EBITDA o 42,9% do 723 mln zł oraz dalszą poprawę marży EBITDA o 0,7 pkt proc. do poziomu 9,8%. – czytamy w komunikacie sieci handlowej.
Jak informuje spółka, Dino zgodnie z przyjętą strategią inwestuje w dalszą ekspansję – zarówno w rozwój sieci marketów, jak i w rozbudowę zaplecza logistycznego. W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2020 roku Spółka przeznaczyła na inwestycje 681 mln zł w stosunku do 594 mln zł w odpowiednim okresie ubiegłego roku. W okresie od stycznia do września 2020 roku sieć Dino powiększyła się o 153 markety wobec 138 placówek otwartych w analogicznym okresie poprzedniego roku, w związku z czym na koniec września 2020 roku tworzyło ją 1 371 placówek na terenie całego kraju. W ciągu 12 poprzednich miesięcy Dino Polska S.A. uruchomiła 258 nowych marketów.
– Zgodnie z przyjętą strategią, inwestujemy w utrzymanie wysokiego tempa ekspansji. W ciągu roku sieć Dino urosła o ponad 23%, a przez ostatnie trzy lata – o 91%. – mówi Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino Polska S.A.– Przed nami intensywny okres, w którym także planujemy dużą liczbę otwarć, aby umożliwić konsumentom zrobienie komfortowych zakupów w marketach Dino w nowych lokalizacjach, blisko miejsc zamieszkania. – podsumowuje Michał Krauze.
Dino Polska kontynuuje także inwestycje środowiskowe. Na koniec września 2020 roku na dachach 237 marketów Spółka zainstalowała panele fotowoltaiczne.
– Inwestycje, mające na celu redukcję wpływu działalności Spółki na środowisko naturalne, są dla nas niezwykle ważne. Prowadzimy obecnie kilka inicjatyw z tego zakresu, wśród których największą jest montaż paneli fotowoltaicznych na dachach marketów Dino w całym kraju. – mówi Izabela Biadała, członek zarządu Dino Polska S.A.
Spółka planuje, że na początku przyszłego roku 400 sklepów pod szyldem Dino w całej Polsce będzie zasilanych energią ze słońca.
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.