Wiadomości

Stokrotka przyłącza się do akcji wspierania osób z autyzmem

Poniedziałek, 02 listopada 2020
Ogólnopolska sieć handlowa Stokrotka przyłącza się do ogólnopolskiej akcji „Ciche Godziny” zainicjowanej przez Fundację JiM. „Ciche Godziny” to kampania stworzona z myślą o osobach ze spektrum autyzmu, których jest w Polsce 400 tys. Z tej okazji w sklepach, w wyznaczonych godzinach, zostanie wyłączona muzyka, a klienci z autyzmem będą mieli pierwszeństwo w obsłudze przy kasach – czytamy w komunikacie sieci.
Z badań Światowej Organizacji Zdrowia wynika, iż autyzm występuje u jednej osoby na sto. Jednak muszą sobie z nim radzić także najbliżsi, dla których rutynowe obowiązki są wielkim wyzwaniem. Dla osób z autyzmem robienie zakupów w tłoku i hałasie to źródło stresu, nierzadko paniki czy fizycznego bólu. Dlatego Stokrotka we współpracy z Fundacją JiM wprowadza „Ciche Godziny”.

- Staramy się wspierać i reagować na zróżnicowane potrzeby naszych klientów. Udział w kampanii „Ciche Godziny” to wyraz empatii, solidarności oraz okazania szacunku osobom z autyzmem – mówi Konrad Majkowski, Menadżer ds. Komunikacji i PR Stokrotki.

Udogodnienia dla osób ze spektrum autyzmu wdrożone zostaną od 4 listopada w blisko 700 sklepach Stokrotki w całym kraju. W każdą środę w godzinach od 8 do 10 i w każdą sobotę w godzinach 17-19 zostanie wyłączona muzyka. W tym czasie osoby ze spektrum będą miały pierwszeństwo w obsłudze we wszystkich kasach. Akcja „Ciche Godziny” prowadzona będzie bezterminowo – czytamy dalej w komunikacie Stokrotki.

- Dla nas, jako Fundacji JiM, niezwykle istotne jest, aby duże sieci handlowe, takie jak Stokrotka wprowadzały w swoich placówkach ułatwienia dla osób ze spektrum autyzmu. „Ciche Godziny” są ukłonem w stronę osób z ASD, dla których czynniki, takie jak hałas czy tłok sprawiają, że zwykłe wyjście do sklepu, w którym brak jest udogodnień technicznych, staje się wyjątkowo stresujące – mówi Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM.



tagi: Stokrotka , ogólnopolska sieć handlowa , Fundacja JiM , kampania , ciche godziny , wsparcie , spektrum autyzmu , autyzm , zdrowie , obsługa klienta , rynek spożywczy , sieci handlowe , artykuły spożywcze , sprzedaż , handel , konsument ,