Innowacja to klucz do rozwoju każdej liczącej się firmy. Konsumenci coraz częściej poszukują na sklepowych półkach nowych, zaskakujących produktów. Jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków w sektorze FMCG? Inwestowanie w innowacje to nie tylko odpowiedź na rosnące potrzeby konsumentów, ale i szansa na pokazanie się producentów od najlepszej strony.
„Konsument marka i innowacja to trzech siłaczy, gdzie każdy ciągnie w swoją stronę linę. Dlaczego takie skojarzenie mogło się pojawić i kto w tym przypadku musi wygrać” – dyskusję otworzył Andrzej Wierzchoń, Senior Business Development w Manager Territory Influence.
„Konsument, który w wielu sytuacjach miał taką motywację, żeby nie dać się nabrać. Innowacja, która miała wiele możliwości aby przyciągnąć uwagę. Ale z mojej perspektywy ten czas się kończy, obecnie musi dojść do bardzo świadomej, transparentnej współpracy. Mówimy o wzroście marek świadomych, uczciwych tych, które chcą bardzo pozytywnie wpływać na naszą rzeczywistość. Mowa o markach-aktywistach. Walka ale wspólna i po jednej stronie, o rzeczy ważne dla konsumentów reprezentowane przez markę” - mówi Marta Marczak, Dyrektor Marki PwC.
„Marek-aktywistów będzie coraz więcej – co do tego nie ma wątpliwości. (…) Są takie obszary, gdzie marki silniej angażują nas emocjonalnie ale są i obszary, gdzie niekoniecznie tak jest, bo nasze wybory mają charakter nawykowy” – mówi Mateusz Głowacki, Członek Zarządu firmy badawczej Ipsos. Warto zastanowić się jak obecna sytuacja epidemiczna wpływa na nawyki zakupowe Polaków? „Ciekawa zmiana to to, że zaczęliśmy częściej rotować marki i znacznie częściej konsumenci rotują swoje stałe wybory konsumenckie. Kupujący są bardziej otwarci na nowe propozycje i nowe marki”.
tagi: Marta Marczak , Piotr Lutek , Agata Koppa , Mateusz Głowacki , Andrzej Wierzchoń , Marcin Skowron , Wojciech Szeląg , Innovation Day , 2020 , Złote Innowacje , FMCG , Retail ,
Prezenty pochłaniają dużą część świątecznych wydatków Jak wynika z najnowszego badania, 18,5% Polaków przeznacza...
Steven Libermann nowym Chief Executive Officer Stock Spirits GroupSteven Libermann objął stanowisko Chief Executive Officera...
Wyścig o klienta osłabił przedświąteczne podwyżkiAnaliza 94,3 tys. cen pokazuje, że w listopadzie najmocniej...
Rolnicy w Brukseli domagają się silnej WPR i sprawiedliwego handluW Brukseli odbyło się spotkanie przed szczytem Rady...
Coraz więcej emerytów pracujeWydłużenie aktywności zawodowej przekłada się na wyższe...
Otwarcia firm nadal przeważają nad zamknięciami, nawet mimo niewielkiego spadku rdr.W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025 r. do CEIDG...
Najem zwrotny coraz bardziej zyskuje na popularnościNajem zwrotny zyskuje na popularności w sektorze handlowym...
Polacy biorą coraz więcej L4 z powodu nadużywania alkoholuRośnie liczba zwolnień lekarskich z powodu nadużycia...