W ramach Konkursu WIKTORIA – Znak Jakości Przedsiębiorców, Fundacja WIP WARTO IM POMÓC uhonorowała osoby i podmioty gospodarcze, które w wybitny sposób przyczyniają się do popularyzacji rzetelnego prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. 33 statuetki zostały wręczone podczas Wielkiej Gali, która miała miejsce w Warszawie, w Hotelu AIRPORT OKĘCIE. Gala odbyła się w reżimie sanitarnym oraz z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
Podczas XXIII edycji plebiscytu WIKTORIA – Znak Jakości Przedsiębiorców przyznano łącznie 33 statuetki, 26 firm odebrało nagrodę SUPER WIKTORIA, 4 firmy nagrodę WIKTORIA oraz 3 AMBASADOR MARKI WIKTORIA. Po raz czternasty została wręczona nagroda im. Wokulskiego, w tym roku otrzymał ją Ireneusz Cichoński, Prezes Zarządu LUTNIA SP. Z O.O. INTERMARCHE – BRZESKO za wieloletnie działania na rzecz rozwoju polskiego handlu.
– Cieszę się z tak wyjątkowego wyróżnienia i przyjmuję je jako wyraz uznania dla mojej wieloletniej pracy w handlu. Wierzę, że to co tworzę wraz z moim zespołem od wielu lat z myślą o zadowoleniu naszych klientów, którzy każdego dnia odwiedzają nasze sklepy, jest ważne a w szczególności w tym trudnym dla nas wszystkich roku. Dziękuję bardzo za to wspaniałe wyróżnienie! – powiedział Ireneusz Cichoński.
Tegoroczna edycja ogólnopolskiego konkursu WIKTORIA była już 23. rok z rzędu znakomitą okazją, aby znaleźć się w gronie najlepszych polskich przedsiębiorstw. Nagrodę literacką SUPER WIKTORIA za dorobek literacki odebrał Pan Paweł Leśniak. Michał Milowicz został doceniony za swój dotychczasową działalność artystyczną i odebrał statuetkę SUPER WIKTORII. Kapituła konkursu SUPER WIKTORIĄ nagrodziła muzyczną twórczość Dominiki Zamara, polskiej artystki, której talent wokalny został doceniony poza granicami naszego kraju. Dominika Zamara śpiewa na niemal najważniejszych scenach operowych i koncertowych całego świata, swoim występem uświetniła tegoroczną Galę.
Statuetka SUPER WIKTORII została wręczona także takim firmom, jak: ZARYS INTERNATIONAL, ANA FASHION, ANGELIKA EWA JAROSŁAWSKA SAPIEHA, BetX, CRIOLLO, ASTRA – Palarnia kawy, Restauracja ŚWIĘTOSZEK TARTUFFE, Restauracja BURSZTYNOWA, Restauracja TUK TUK, PROVEMA, DOMIKON, EUROTECHNIKA, ZONE ENERGY, GLOBE ENERGY, BUKAT Hurtownia Owoców i Warzyw, BLUE TECHNOLOGY, WELLENES CAR, VIPOL, LEPOBOOKS, EDU INFINITY, DRESZLER Masarnia z Tradycją. Po raz pierwszy przyznano nagrodę w kategorii Metamorfoza Roku, odebrał ją Bartłomiej Misiewicz.
Wśród tegorocznych laureatów plebiscytu WIKTORII znalazły się m. in.: MATBUD, SOPRAN GROUP, Jeziorska & Godlewska ASTHETIC ACADEMY oraz ZESPÓŁ ARTYSTYCZNY KARD.
Trzy statuetki WIKTORIA AMBASADOR MARKI odebrali: Restauracja THAISTREET by MAGDALENA WOŹNIAK, DK Dorota Kuźnicka oraz Telewizja ATV. Warunkiem otrzymania takiej nagrody jest powtórzenie sukcesu w konkursie.
– Jak co roku Gala wręczenia nagród WIKTORII to święto polskiej przedsiębiorczości. Jednak ten rok dla wielu przedsiębiorców był szczególny, dla niektórych bardzo trudny, dla innych wymagający reorganizacji, wdrożenia zmian i zmagania się z nowymi warunkami na rynku. Po raz kolejny polscy przedsiębiorcy udowodnili, że tworzą stabilne firmy odporne na niekorzystne czynniki. Jako przewodniczący Kapituły Konkursu bardzo dumny z polskich przedsiębiorców, z podejmowanych przez nich inicjatyw i rozwijania swoich firm na zasadach etycznej konkurencji. Nagroda WIKTORIA jest wyrazem naszego uznania i jestem przekonany, że mobilizuje do dalszego rozwoju – podkreślał podczas Gali Waldemar Piórek, pomysłodawca konkursu WIKTORIA - Znak Jakości Przedsiębiorców, Prezes Fundacji WARTO IM POMÓC.
Od ponad 23. lat Kapituła konkursu przyznaje nagrody WIKTORII - wyróżnienia dla firm, które poprzez swój rozwój i stosowanie zasad etyki w biznesie, budują i wpływają na rozwój polskiej gospodarki. Organizatorem Konkursu WIKTORIA – Znak Jakości Przedsiębiorców jest Fundacja WIP WARTO IM POMÓC, która prowadzi trzy projekty. Projekt „WIP WARTO IM POMÓC” - Fundusz pomocy osobom niepełnosprawnym rozpoczynającym działalność gospodarczą. Projekt „Polska od Kuchni”, którego celem jest upowszechnianie zasad zdrowego stylu życia oraz promowanie gastronomii. Konkurs WIKTORIA – który promuje etykę i rzetelne wykonywania działalności gospodarczej.
Celem Konkursu WIKTORIA - Znak Jakości Przedsiębiorców jest nagradzanie i promowanie przedsiębiorców wdrażających i rozwijających etyczną koncepcję biznesu. Etyka biznesu określa relacje panujące wewnątrz firmy oraz relacje łączące ją ze światem zewnętrznym - z partnerami handlowymi, dostawcami, klientami, środowiskiem branżowym, ze społecznością, na terenie której firma działa. O etycznym charakterze przedsiębiorstwa świadczy też rzetelne wywiązywanie się z obowiązków wobec państwa i przestrzeganie zasad prawa co również odzwierciedla stosunek firmy do pojęcia „gospodarczego patriotyzmu” w skali krajowej i lokalnej. Etyka biznesu buduje tożsamość i wiarygodność firmy – bezcenne cechy szanowane nie tylko przez otoczenie biznesowo-społeczne, ale i przez pracowników, którzy w takich firmach pracują chętniej i z większym zaangażowaniem. Wpływa na doskonalenie jakości oferowanych usług, produktów i ułatwia zarządzanie jakością w firmie. Realizowana w praktyce etyka biznesu to wartość, która buduje również przewagę konkurencyjną, przyczynia się do rozwoju przedsiębiorstwa i osiągania sukcesów rynkowych. Oceny podmiotów gospodarczych walczących o godło promocyjne WIKTORIĘ dokonuje Kapituła Konkursu składająca się z osób o powszechnie znanym autorytecie.