Kategorie produktów

Hochland angażuje swoich pracowników w szczytnym celu

Środa, 14 października 2020 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 10/176. Październik 2020
Firma Hochland Polska dba o to, by w ramach realizowanych działań wychodzić poza ramy organizacji i pomagać innym. Tym razem angażuje i motywuje swoich pracowników do aktywności fizycznej. Dla producenta ważne są także kwestie ekologiczne, które stanowią kluczowy punkt w strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Na ten temat rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.

Skąd pomysł na mobilizowanie pracowników do aktywności fizycznej?

Mijające miesiące postawiły nas w wyjątkowej sytuacji: wymuszony brak spotkań z bliskimi, brak możliwości podróżowania, praca zdalna i ta – nagle bardzo odczuwalna – kruchość zdrowia i życia. W tym trudnym czasie potrafimy dbać o „swoich ludzi”, dlatego zwracamy uwagę na to, co ważne. Aktywność fizyczna, tak silnie promowana przez nas wśród pracowników, to naturalny sposób na wzmocnienie zdrowia i własnej odporności. Empatia, współdziałanie, aktywność i reagowanie na świat wokół nas – to dla nas bardzo ważne wartości i taką właśnie postawę promujemy.

W ramach sportowo-charytatywnego wyzwania Hochland Challenge pracownicy pomagają potrzebującym poprzez zaangażowanie sportowe. Jak udało się to zorganizować?

Pierwotnym celem było to, by pracownicy Hochland Polska spalili wspólnie milion kalorii. Po weryfikacji okazało się, że spalili ich ponad 2,5 mln! Z myślą o tym, że każdy może lubić inną formę ruchu do Hochland Challenge włączono 80 różnych form aktywnego spędzania czasu, m.in. bieganie, pływanie, spacerowanie czy gotowanie. Wyzwanie trwało od 8 czerwca do 31 sierpnia 2020 roku. Uczestnicy zapisywali swoje osiągnięcia w specjalnie przygotowanej aplikacji, a po zakończeniu akcji i podsumowaniu wyników najlepsi zostali nagrodzeni. Tegoroczna edycja wydarzenia cieszyła się wielkim zainteresowaniem, a założony pierwotnie cel został ponad dwukrotnie przekroczony. Dzięki temu firma przekazała na rzecz Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy bon o wartości 10 tys. zł. To nie jedyny benefit wynikający z Hochland Challenge – w wyniku rezygnacji pracowników z przemieszczania się samochodami na poczet aktywności fizycznej uniknęli oni wyemitowania ponad 10 ton dwutlenku węgla do atmosfery.

To nie pierwszy raz, gdy Hochland Polska motywuje swoich pracowników do aktywności fizycznej jednocześnie pomagając innym…

To prawda. W ubiegłym roku, w ramach inicjatywy „Postaw świat na kółkach”, pracownicy Hochland wsparli byłego kolarza Ryszarda Szurkowskiego, który w 2018 roku uległ wypadkowi. Firma przekazała wówczas fundusze na rehabilitację wybitnego polskiego sportowca.

Czy są jeszcze inne formy aktywności promowane przez Hochland?

Innym przykładem jest Półmaraton Doliną Samy i Pyrlandzka Dycha organizowany przez Stowarzyszenie Kaźmierz. Jego współorganizatorem od początku jest Hochland Polska. Tym razem, ze względu na wyjątkowe okoliczności i konieczność wprowadzenia dodatkowych zasad bezpieczeństwa, organizatorzy stworzyli zupełnie nową formułę wydarzenia. Tegoroczna, 8. edycja Półmaratonu Hochland Doliną Samy i Pyrlandzka Dycha, odbyła się w terminie 25-27 września. Zarejestrowani uczestnicy mieli za zadanie przebiec lub przejść z kijkami wybrany dystans, a swój wynik dodać w panelu zawodnika, do którego link otrzymali tuż po rejestracji. Do wyboru były trzy warianty: bieg na 10 lub 21,1 km oraz marsz Nordic Walking na dystansie 10 km. Z podanych wyników utworzona została oficjalna klasyfikacja wirtualna wszystkich uczestników na danych dystansach. Wśród biegaczy została rozlosowana nagroda w postaci roweru. Dzięki tej formule uczestnicy mogli wziąć udział w półmaratonie z dowolnego miejsca w Polsce wybierając ulubione trasy i dogodną porę tak, by spędzić czas miło i aktywnie!

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Hochland , Jacek Wyrzykiewicz , aktywacja , aktywność fizyczna , produkcja , innowacje , rozwój , ekonomia , gospodarka , produkty mleczarskie , sery , hurt , detal , eksport , sprzedaż , handel , konsument ,