Wiadomości

„Małpki” wciąż popularne wśród konsumentów

Poniedziałek, 05 października 2020
Małe opakowania wódek czystych jaki i smakowych wciąż cieszą się dużą popularnością. W sklepach małoformatowych opakowania wódek do 200 ml generują prawie 50% wartości sprzedaży oraz występują na ponad 70% paragonach – czytamy w analizie CMR.
Wśród paragonów zawierających małe opakowania 90, 100 i 200ml wódki smakowe stanowią ponad połowę. Średnia liczba wariantów na sklep sprzedający jest już stanowczo przechylona w stronę wódek smakowych – z około 25 wariantów na sklep (opakowania 100-200ml) prawie 20 należy do wódek smakowych. Najczęściej pojawiające się na paragonach SKU wśród małych opakowań należą jednak do wódek czystych – liderem jest Żubrówka Biała o pojemności 200ml, kolejne pozycje zajmują: wódka Żubr o pojemności 90ml oraz „setka” Żytniówki Czystej. Z wódek smakowych najczęstszym wyborem wśród tzw. małpek jest 100 mililitrowa Cytrynówka Lubelska. Najlepiej sprzedające się małe opakowania należą głównie do niższych segmentów cenowych – czytamy dalej w analizie CNR.

- Trendem, który obserwujemy w ostatnich latach w małych opakowaniach jest downsizing – opakowanie 100ml powoli zostaje wypierane przez opakowanie 90ml. Dystrybucja najmniejszej butelki zwiększyła się z około 50% na początku roku 2018 do ponad 90% w roku 2020, natomiast jej udziały wartościowe sięgają już prawie 10% w sprzedaży wszystkich wódek. Zwiększa się także różnorodność na półce tego opakowania – z niewiele ponad jednego wariantu w roku 2018 do około pięciu w czerwcu roku 2020. – powiedziała Arleta Charkot, Analityk danych sprzedażowych.



Źródło: CMR


tagi: alkohole , małe opakowania , alkohole smakowe , wódka czysta , sprzedaż , handel , konsument , analiza CMR , rynek alkoholi , ekonomia ,