Małe opakowania wódek czystych jaki i smakowych wciąż cieszą się dużą popularnością. W sklepach małoformatowych opakowania wódek do 200 ml generują prawie 50% wartości sprzedaży oraz występują na ponad 70% paragonach – czytamy w analizie CMR.
Wśród paragonów zawierających małe opakowania 90, 100 i 200ml wódki smakowe stanowią ponad połowę. Średnia liczba wariantów na sklep sprzedający jest już stanowczo przechylona w stronę wódek smakowych – z około 25 wariantów na sklep (opakowania 100-200ml) prawie 20 należy do wódek smakowych. Najczęściej pojawiające się na paragonach SKU wśród małych opakowań należą jednak do wódek czystych – liderem jest Żubrówka Biała o pojemności 200ml, kolejne pozycje zajmują: wódka Żubr o pojemności 90ml oraz „setka” Żytniówki Czystej. Z wódek smakowych najczęstszym wyborem wśród tzw. małpek jest 100 mililitrowa Cytrynówka Lubelska. Najlepiej sprzedające się małe opakowania należą głównie do niższych segmentów cenowych – czytamy dalej w analizie CNR.
- Trendem, który obserwujemy w ostatnich latach w małych opakowaniach jest downsizing – opakowanie 100ml powoli zostaje wypierane przez opakowanie 90ml. Dystrybucja najmniejszej butelki zwiększyła się z około 50% na początku roku 2018 do ponad 90% w roku 2020, natomiast jej udziały wartościowe sięgają już prawie 10% w sprzedaży wszystkich wódek. Zwiększa się także różnorodność na półce tego opakowania – z niewiele ponad jednego wariantu w roku 2018 do około pięciu w czerwcu roku 2020. – powiedziała Arleta Charkot, Analityk danych sprzedażowych.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.