Wywiady

Wywiad z Małgorzatą Dadurą, Head of B2B w MediaMarktSaturn Polska

Czwartek, 20 sierpnia 2020 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 08/174. Sierpień 2020
Potrzeby klientów, szczególnie biznesowych, ewoluują wraz ze zmieniającą się sytuacją na rynku. O profesjonalnej, kompleksowej obsłudze i najnowszych propozycjach dla przedsiębiorców opowiada Małgorzata Dadura, Head of B2B w MediaMarktSaturn Polska.
Jaką ofertę dla przedsiębiorców prowadzących własne biznesy przygotował MediaMarkt?

MediaMarkt od lat jest pierwszym adresem dla osób zainteresowanych elektroniką użytkową. Doskonale rozumiemy potrzeby i oczekiwania klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. Naszym atutem jest kompleksowe podejście do ich potrzeb – poza samym produktem oferujemy szereg usług, które pozwalają efektywnie i bezproblemowo korzystać z zakupionych sprzętów.

Każdy klient – biznesowy i instytucjonalny – ma określone potrzeby, które różnią się w zależności od rodzaju prowadzonej działalności, aktualnej sytuacji, prowadzonego projektu czy struktury firmy. Z tego powodu nie mamy jednej zunifikowanej oferty dla wszystkich przedsiębiorców. Każdego klienta traktujemy indywidualnie i poznając jego potrzeby przygotowujemy propozycję najbardziej dopasowaną do jego wymagań.

W MediaMarkt dla Firm największym zainteresowaniem cieszą się takie kategorie produktowe jak notebooki, telefony, specjalistyczne telewizory czy sprzęt AGD, np. do hoteli. Ciekawe projekty realizujemy również w ramach różnorodnych programów lojalnościowych dla firm, które obejmują drobny sprzęt z różnych kategorii. Jeżeli klient nie do końca jest przekonany do danego produktu czy oferty lub nie ma skonkretyzowanych preferencji, to popularnym rozwiązaniem jest zakup kart podarunkowych.

Dedykowany opiekun biznesowy to specjalna propozycja dla przedsiębiorców. Na czym polega jego wsparcie?

Oferta elektroniki użytkowej i związanych z nią usług jest niezwykle szeroka i często wymaga pogłębionej wiedzy na temat konkretnych produktów i rozwiązań. Oczywiste jest zatem, że profesjonalne wsparcie jest bardzo ważne. Dedykowany opiekun biznesowy MediaMarkt dla Firm jest dla przedsiębiorcy ważnym partnerem w biznesie. Zapoznaje się z jego potrzebami i przygotowuje kompleksową ofertę obejmującą zarówno urządzenia, usługi, jak i propozycje finansowania. Profesjonalne doradztwo skraca ścieżkę zakupową i pomaga optymalnie dopasować rozwiązanie. Wychodzimy również poza standardową ofertę, szukając najbardziej satysfakcjonujących dla zainteresowanego propozycji. Dbamy o jak najlepsze doświadczenia zakupowe naszych klientów, z którymi tworzymy trwałe relacje biznesowe, wspierając wzrost ich biznesu.

Czy przedsiębiorcy mogą liczyć na atrakcyjne warunki finansowania?

Poza specjalną ofertą produktową możemy zaproponować odroczony termin płatności, który jest dostępny dla zweryfikowanych nabywców B2B. Procedura dla nowych klientów jest uproszczona, a decyzja odnośnie warunków następuje w ciągu jednego dnia. Dodatkową formą finansowania jest leasing. Opcja ta jest dostępna dla klientów dokonujących zakupów poprzez naszą stronę internetową oraz w dedykowanych sklepach – aktualnie jest to 17 placówek. Jest to szybkie i proste rozwiązanie, które nie wymaga żadnych wniosków czy dodatkowych dokumentów, a weryfikacja odbywa się w specjalnej aplikacji online. Klient otrzymuje decyzję w ciągu 10 minut, natomiast cała procedura nie zajmuje więcej niż kwadrans. Proces weryfikacji można przejść również za pośrednictwem naszej strony internetowej w dogodnym momencie (24h/7/365) i załatwić wszystkie formalności nie wychodząc ze swojego biura.

Czy w związku z pandemią zmienił się kierunek rozwoju firmy? Jak COVID-19 wpłynął na działalność MediaMarkt?

Okres pandemii wymagał elastyczności w prowadzeniu biznesu, szybkiego reagowania na diametralnie zmieniające się warunki rynkowe i potrzeby klientów. W tym trudnym czasie potwierdziła się skuteczność naszego modelu wielokanałowego, który działa na pełnych obrotach. Mamy wiele dróg dotarcia do naszych klientów: sklepy stacjonarne, sklep internetowy, poprzez infolinię czy chat na naszej stronie internetowej. Tempa nabrał nasz biznes online, który intensywnie rozwijamy. Uruchomiliśmy usługę dostawy tego samego dnia, a także 20 000 kolejnych punktów odbioru zamówień internetowych (Paczkomaty InPost, sklepy Żabka, stacje Orlen, kioski Ruchu, Poczta Polska). Nasza oferta dostępna jest również na Allegro.

Pomogliśmy wielu przedsiębiorstwom w wyposażeniu ich firm i pracowników w niezbędne narzędzia do pracy zdalnej. Zespół B2B również pracował w tym trybie, więc dokładnie wiedzieliśmy, które produkty są niezbędne do zapewnienia ciągłości biznesu oraz komfortu pracy. Poprzez współpracę z gminami i różnymi instytucjami w całej Polsce mieliśmy swój wkład w pomoc uczniom i nauczycielom w zapewnieniu sprawnej nauki zdalnej. Nieustannie rozwijamy ofertę B2B, jest to jeden z kluczowych obszarów rozwoju firmy.

Na jakich działaniach będzie się skupiać w najbliższych miesiącach firma?

Chcemy być pierwszym wyborem klientów, zapewniając im wyjątkowe doświadczenia zakupowe w modelu omnichannel. Pracujemy intensywnie we wszystkich obszarach – wdrażamy innowacje w infrastrukturze e-commerce, optymalizujemy i usprawniamy procesy zakupowe i logistykę. Podchodzimy kompleksowo do potrzeb użytkowników nowych technologii, dlatego będziemy prężnie rozwijać zarówno naszą ofertę produktową, jak i usługową. Wszystkich zainteresowanych przedsiębiorców zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail dlafirm@mediamarkt.pl

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska


tagi: Małgorzata Dadura , MediaMarktSaturn Polska ,