Wywiady

Wywiad z Barbarą Bartkowiak, Country Manager Poland w firmie AB Foods Polska

Czwartek, 20 sierpnia 2020 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 08/174. Sierpień 2020
Trzy pytania do Barbary Bartkowiak, Country Manager Poland w firmie AB Foods Polska, kieruje Monika Kociubińska.
Czy Polacy chętnie próbują zagranicznych dań?

Z roku na rok wśród Polaków zauważalny jest wzrost zainteresowania potrawami kuchni świata – według Raportu Food-Trendów aż 75% osób zainteresowanych jest próbowaniem nowych dań, a głównym powodem, który podają, jest otwartość i chęć poznania nowych smaków.

Zainteresowanie wśród konsumentów kuchnią indyjską przekłada się bezpośrednio na naszą sprzedaż, która kolejny rok z rzędu rośnie o ponad 50%.

Jakie produkty kryją się pod marką Patak's oraz czym wyróżniają się na rynku?

Patak's to produkty kuchni indyjskiej – oferujemy zarówno pozycje dla osób poczatkujących, które chciałyby spróbować indyjskich smaków, ale także dla bardziej zaawansowanych kulinarnie konsumentów, którzy szukają ciekawych inspiracji. W Polsce najbardziej popularne są sosy w słoiku – w szczególności nasz top seller: Tikka Masala. W naszym portfolio znajdują się także pasty, marynaty i zestawy do samodzielnego przygotowania dań.

Patak’s wyróżnia przede wszystkim skład – nasze produkty nie zawierają sztucznych barwników, aromatów ani konserwantów. To marka z ogromną tradycją, w której od 60 lat z największą starannością dbamy o jakość składników sprowadzanych z Indii. Tradycyjne receptury, autentyczne smaki i łatwość użycia naszych produktów sprawiają, że przygotowanie prawdziwie indyjskiego posiłku staje się wyjątkowo proste.

Jaka jest strategia marki?

Nasza strategia skupia się na inspirowaniu i zachęcaniu konsumentów do spróbowania dań kuchni indyjskiej, które mogą być przygotowane w domu w trzech prostych krokach: usmaż kurczaka, dodaj warzywa i sos Patak`s, a następnie podaj z ryżem lub chlebkami naan. Chcemy, aby nasze produkty były dostępne dla jak największej liczby konsumentów, więc skupiamy się przede wszystkim na rozbudowie dystrybucji i skutecznej komunikacji.

W najbliższym czasie planujemy odświeżyć opakowania, aby jeszcze bardziej przekonać Polaków do naszych produktów. Wraz ze wzrostem popularności kuchni indyjskiej będziemy także wprowadzać nowości, aby ułatwiać naszym konsumentom odkrywanie indyjskich smaków.



tagi: Barbara Bartkowiak , AB Foods Polska ,