Wiadomości

100 marketów Dino jest już zasilanych energią ze słońca

Czwartek, 06 sierpnia 2020
Dino Polska właśnie ukończyła montaż setnej instalacji fotowoltaicznej na dachach marketów Dino. Na początku 2021 roku 400 sklepów pod szyldem Dino w całej Polsce będzie zasilanych energią ze słońca.
W ramach inwestycji Dino Polska zainstaluje panele słoneczne o łącznej mocy 14 megawatów (MW) na dachach 400 marketów Dino w całej Polsce. Dzięki realizacji tej inwestycji, Dino Polska będzie w stanie wygenerować w skali roku około 14 GWh czystej energii elektrycznej ze słońca, redukując tym samym zapotrzebowanie na energię z konwencjonalnych źródeł. Obecnie łączna moc zainstalowanych przez Dino Polska paneli wynosi około 3,5 MW.

Dino Polska realizuje politykę ukierunkowaną na stopniowe zmniejszanie wpływu swojej działalności na środowisko naturalne. Inwestycje w pozyskiwanie energii elektrycznej z odnawialnych źródeł oraz w oszczędne i racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi są jej filarami.

W ramach innych inwestycji w tym zakresie Dino Polska w 2019 roku ukończyła proces wymiany oświetlenia tradycyjnego na sali sprzedaży marketów Dino na oświetlenie LED, które zużywa 40% mniej energii elektrycznej, a obecnie prowadzi projekt wymiany opraw na parkingach przy starszych marketach Dino na oprawy LED, które zużywają o 75% mniej energii. Parkingi przy nowopowstałych sklepach Dino są już wyposażane w energooszczędne oświetlenie LED.


Więcej informacji o Dino Polska S.A.:

Dino to ogólnopolska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, które są czynne od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe w godzinach od 6:00 do 23:001. Dino jest jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce i na koniec czerwca 2020 r. obejmowała 1 302 sklepy na terenie całego kraju.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów dogodnie zlokalizowanych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w atrakcyjnych cenach.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU). Są to w większości produkty świeże oraz produkty pod znanymi markami – w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych oraz drobnych produktów gospodarstwa domowego. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na pięciu centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach i Łobzie. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino w całym kraju we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec czerwca 2020 roku Grupa Dino zatrudniała 23,6 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.




1  Pojedyncze sklepy są otwarte w krótszych niż standardowe godzinach, co związane jest z dostosowaniem ich funkcjonowania do lokalnych przepisów.


tagi: Dino , markety , sieć handlowa , zasilanie słoneczne , energia ,