Grupa Żywiec podsumowała wyniki w pierwszym półroczu 2020
Środa, 05 sierpnia 2020
Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała półroczne sprawozdanie finansowe. W pierwszej połowie roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Spółki wyniosły 1 845 mln złotych (I poł. 2019: 1 729 mln). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 98 mln złotych (2019: 131 mln złotych).
W pierwszych sześciu miesiącach roku Grupa Żywiec koncentrowała się na utrzymaniu ciągłości biznesu i realizacji założonej strategii, przy zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa pracownikom, klientom i partnerom biznesowym w warunkach pandemii. Spółka elastycznie dostosowała swoje programy marketingowe oraz obsługę klienta do nowych warunków działania.
Pomimo dużej niepewności w otoczeniu oraz spadku sprzedaży w kanale gastronomii związanej z epidemią, zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży. Przyczyniło się do tego przede wszystkim utrzymanie wzrostu sprzedaży w segmencie premium oraz dynamiczny wzrost marki Namysłów. Nasze przychody rosły jednak wolniej niż koszty. W szczególności wzrosły koszty opakowań, co wynika z większego zainteresowania konsumentów piwem w opakowaniach jednorazowych i spadku butelki zwrotnej. W pierwszym półroczu inwestowaliśmy także w drogę do rynku w tradycyjnym kanale sprzedaży. W efekcie przełożyło się to negatywnie na poziom zysku operacyjnego. Ponadto spadek wartości złotówki negatywnie wpłynął na koszty działalności działalności, co w znacznym stopniu przyczyniło się do spadku zysku netto. Kluczowe dla wyników spółki miesiące jednak przed nami i jesteśmy dobrze przygotowani aby je jak najlepiej wykorzystać. - powiedział Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec S.A.
W nowych warunkach funkcjonowania związanych z epidemią, Grupa Żywiec przeznaczyła łącznie blisko 6 mln złotych na wsparcie ekosystemu partnerów, w tym szczególnie klientów z sektora gastronomii i dostawców oraz społeczności lokalnych. Mimo ryzyka wzrostu kosztów, jako pierwsza firma w branży Grupa Żywiec zdecydowała się na odbiór na własny koszt niesprzedanego piwa z lokali gastronomicznej o wartości 3.9 mln złotych wspierając lokale zamknięte z powodu pandemii. Spółka uruchomiła także inicjatywy wspierające dostawców, z których zdecydowana większość to firmy lokalne. Na rzecz społeczności lokalnych firma przekazała blisko 2 mln złotych w formie bezpośrednich darowizn na zakup sprzętu medycznego do walki z koronawirusem w miastach, gdzie znajdują się browary należące do Grupy oraz w formie zasilenia zbiórki Fundacji Siepomaga. Firma przekazała także specjalny bezalkoholowy produkt na rzecz służb medycznych a także płyn do dezynfekcji rąk powstały na bazie alkoholu pozostałego po produkcji piw 0.0.% na rzecz wszystkich mieszkańców Żywca.
Przeszliśmy przez pierwsze miesiące kryzysu epidemicznego szybko analizując zmiany na zewnątrz i dostosowując się do nowej rzeczywistości. Jednocześnie kierowaliśmy się naszymi wartościami dbając o naszych pracowników, klientów i cały ekosystem biznesowy. Kontynuowaliśmy również budowanie przyszłości, skupiając się na naszych priorytetach biznesowych, aby zwiększyć wartość działalności, koncentrując się na markach premium i wzmacniając reputację naszej firmy. - mówi Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec S.A.
W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec skoncentruje się na efektywnej realizacji planów na sezon przy jednoczesnej kontroli kosztów działalności.
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.