Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie wzrost cen odzieży i obuwia (o 1,7%), podwyżki cen żywności (o 0,3%), a także opłat związanych z mieszkaniem (o 0,2%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,08 pkt proc. i po 0,06 pkt proc. Spadek opłat w zakresie transportu (o 0,8%), a także rekreacji i kultury (o 0,6%) obniżył ten wskaźnik odpowiednio o 0,07 pkt proc. i 0,04 pkt proc.
W okresie styczeń-październik br. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 3,3%.
W październiku wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w skali roku był niższy niż we wrześniu br. (3,1% wobec 3,4%) i znalazł się poniżej górnej granicy odchyleń od celu inflacyjnego określonego przez Radę Polityki Pieniężnej (2,5%).
Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na tym poziomie miały podwyżki opłat związanych z mieszkaniem (o 5,7%) oraz wzrost cen żywności i napojów bezalkoholowych (o 3,0%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,43 pkt proc. i 0,74 pkt proc. Dynamika cen odzieży i obuwia oraz spadek cen w zakresie transportu obniżyły wskaźnik w tym okresie odpowiednio o 0,34 pkt proc. i 0,07 pkt proc.
(maj)
tagi: GUS ,
W maju br. kawa mielona zdrożała rdr. w sklepach o 25,1%, a...
Z dumą informujemy, że HELIO S.A. została uhonorowana...
Mutti, włoska firma rodzinna i europejski lider na rynku...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...
W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów...
Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc...
Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników...