Wiadomości

POHiD świętuje dwudzieste urodziny

Środa, 27 maja 2020
W maju br. Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji obchodzi jubileusz 20-lecia. Organizacja od początku swojej działalności wspiera rozwój nowoczesnego handlu i uczestniczy w dialogu z administracją publiczną, organizacjami branżowymi i innymi uczestnikami rynku. POHiD zrzesza 16 międzynarodowych sieci handlowych: Auchan, Carrefour, Castorama, Decathlon, E.Leclerc, IKEA, Biedronka, JYSK, Kaufland, Lidl, MediaMarktSaturn, Pepco, Schiever, Transgourmet, TESCO, Żabka. Firmy członkowskie POHiD zainwestowały w Polsce 50 mld euro i stworzyły blisko 200 tys. miejsc pracy. Są też kluczowym partnerem dla krajowych producentów, których produkty stanowią ok. 90 proc. wszystkich oferowanych w sieciach.
POHiD jest stałym partnerem w dialogu z administracją publiczną, organizacjami branżowymi i innymi uczestnikami rynku, mającymi wpływ na rozwój polskiej ekonomii. Przez blisko 20 lat swojej działalności organizacja przyczyniła się do powstania w Polsce zintegrowanego systemu handlu i dystrybucji oraz do poprawy środowiska gospodarczego na bardziej przyjazne przedsiębiorcom i rozwojowi biznesowemu.

Priorytetem naszej działalności zawsze było wsparcie handlu w Polsce i zaangażowanie w prowadzenie etycznego biznesu z poszanowaniem zasad wolności ekonomicznej i swobodnego dostępu do rynku wszystkich podmiotów gospodarczych – mówi Renata Juszkiewicz, prezes POHiD. POHiD reprezentując największe sieci handlowe, jest wiarygodnym partnerem dyskursu społecznego dotyczącego handlu, a także jego wpływu ekonomicznego i społecznego na polską gospodarkę i środowisko pracy – dodaje Juszkiewicz.

POHiD jest motorem działań na rzecz poprawy uwarunkowań dla rozwoju handlu w Polsce poprzez interpretację i sposób implementacji prawa unijnego i nowych przepisów narodowych. Organizacja przeciwdziała niejednolitej interpretacji przepisów i głównym barierom w działalności operacyjnej handlu, które dotyczą wszystkich uczestników rynku handlowego bez względu na rodzaj formatu. Podejmuje szereg inicjatyw i działań, prowadząc dialog z władzą publiczną, konsultacje polityki inwestycyjnej, tworzenie prawa na rzecz całego sektora. Działania POHiD mają na celu usuwanie barier biurokratycznych, uproszczenia procedur i ułatwianie procesu inwestycyjnego dla całego sektora handlu w Polsce, ograniczenie kosztów pracy, głównie kosztów pozapłacowych. Organizacja jest także inicjatorem innowacyjnych rozwiązań w zakresie technologii i płatności bezgotówkowych.

Sieci handlowe zrzeszone w POHiD mają istotny wkład w rozwój polskiej gospodarki. Dotychczas zainwestowały w naszym kraju ponad 50 mld euro i stworzyły blisko 200 tys. nowoczesnych miejsc pracy, oferując swoim pracownikom konkurencyjne warunki płacowe, pakiety benefitów i dodatkowych świadczeń, a także dbając o ich rozwój zawodowy i wspieranie talentów.

Przez wiele lat swojej obecności w Polsce sieci przyczyniły się do zmian w handlu poprzez wprowadzanie na naszym rynku innowacyjnych rozwiązań, unikalnego know-how, a także implementowanie wysokich standardów współpracy z kontrahentami, producentami, firmami logistycznymi i transportowymi. Firmy zrzeszone w POHiD są kluczowym partnerem dla krajowych producentów. Ok. 90 proc. oferowanych w sieciach produktów spożywczych to produkty rodzime, pochodzące od polskich dostawców i wytwórców płodów rolnych.

Współpraca z międzynarodowymi sieciami handlowymi dla wielu polskich firm stała się ważnym impulsem rozwoju, do stałego podnoszenia jakości produktów, wprowadzania certyfikacji i rozszerzania asortymentu. Wiele firm członkowskich POHiD podejmuje od lat działania, które otwierają polskim producentom i dostawcom drogę na międzynarodowe rynki, promuje polską żywność i polskie rolnictwo, podkreślając wysoką jakość produktów, które pochodzą z naszego kraju. Wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem sieci skupionych w POHiD przekracza 10 mld zł rocznie. Firmy zrzeszone w POHiD prowadzą aktywne działania na rzecz społeczności, w których są obecne, angażując się we wsparcie zrównoważonego rozwoju z uwzględnieniem oczekiwań środowisk lokalnych i innych interesariuszy społecznych.

Okrągła rocznica to powód nie tylko do świętowania, ale także do podsumowań i wyznaczenia strategicznych kierunków działania na kolejne lata – podkreśla prezes POHiD.




źródło: POHiD

tagi: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji ,