Wiadomości

Wartość koszyka zakupowego wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku o 8 proc.

Poniedziałek, 25 maja 2020
Wartość koszyka zakupowego w dniach od 11 do 17 maja br. spadła względem poprzedniego tygodnia o 0,5 proc., zaś w porównaniu do analogicznego okresu z 2019 roku wzrosła o 8 proc. – czytamy na portalu „Bankier.pl” powołującego się na wyniki analizy przeprowadzonej przez firmę badawczą Nielsen.
Jak czytamy dalej w informacji, kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży w analizowanym okresie to między innymi: kosmetyki do makijażu oczu (+45 proc.), kosmetyki do makijażu twarzy (+28 proc.), oraz piwo (+18 proc.). W śród kategorii produktów o wysokim spadku wartości sprzedaży znalazły się: gumy do żucia (-33 proc.), świeże słodkie wypieki (-30 proc.), oraz bułki -22 proc. Ponadto jak wynika z analizy Nielsena wartość sprzedaży online spadła o 11 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem, czyli okresem od 4 do 10 maja 2020 roku.


Źródło Bankier.pl / Nielsen



tagi: wartość koszyka zakupowego, handel, konsument, Nielsen,