PSH Nasz Sklep to ogólnopolska sieć handlowa, która powstała w 2000 roku. Zrzesza sklepy franczyzowe pod czterema brandami: Nasz Sklep, Delikatesy Premium Nasz Sklep, Delikatesy Sezam oraz Express. Swoim zasięgiem obejmuje 12 województw: lubelskie, małopolskie, łódzkie, podkarpackie, wielkopolskie, śląskie, świętokrzyskie, opolskie, dolnośląskie, mazowieckie, pomorskie i zachodniopomorskie. Jak mówią jej twórcy – stanowiła odpowiedź na działania wielkopowierzchniowej zagranicznej konkurencji. Atutem sieci, docenianym przez wielu kupców, jest działanie w oparciu o wyłącznie polski kapitał.
Od teraz do sieci Nasz Sklep należy już 4000 placówek, a otwarcie najmłodszej z nich odbyło się w wyjątkowych okolicznościach. „Po całotygodniowym remodelingu i uzupełnieniu asortymentu sklep został otwarty w dniu dzisiejszym o godz. 8.00. (23 maja br. – przyp. red.). Na klientów czekały atrakcyjne promocje cenowe oraz sieciowe programy lojalnościowe z nagrodami. Nie zabrakło słodkiego poczęstunku i pamiątkowego dyplomu dla właścicieli. Dużym wyzwaniem organizacyjnym przy takim przedsięwzięciu jest konieczność zachowania obowiązujących obostrzeń i przepisów sanitarnych związanych z pandemią – limitowana ilość klientów na sali sprzedaży, maseczki i rękawiczki ochronne dla personelu, dezynfekcja koszyków i wózków oraz obowiązkowy dozownik ze środkiem do dezynfekcji rak oraz jednorazowe rękawiczki przy wejściu do sklepu. Niestety sytuacja ta wymusiła na nas rezygnację ze stałych punktów uroczystości otwarcia: grille, animacje, degustacje czy konkursy dla najmłodszych klientów. Z właścicielką sklepu, panią Agatą umówiliśmy się, że po zakończeniu pandemii koronawirusa, za rok, na 1 urodziny sklepu, przygotujemy dla klientów huczną niespodziankę. Cieszę się, że pomimo tych utrudnień otwarcie się udało. Klienci dopisali, a wyrazem ich zadowolenia były pełne towaru koszyki i wózki. Na pochwałę zasługuje cała, profesjonalnie przygotowana do wypełniania swoich obowiązków załoga, która niewątpliwie jest dużym plusem tego sklepu. Dziękuję właścicielom sklepu za zaufanie, którym nas obdarzyli i naszemu zespołowi pracowników za zaangażowanie w ten projekt. Mam nadzieję, że dzisiejszy dzień będzie początkiem nowej drogi pełnej sukcesów dla 4000 sklepu sieci Nasz Sklep” – komentuje otwarcie Tomasz Gąsior, Dyrektor ds. Franczyzy.
Tysiące sklepów
Agata Gryboś zajmuje się handlem od 22 lat. To ona jest właścicielką sklepu, który został otworzony jako 4000 placówka sieci Nasz Sklep. „Wybrałam tę franczyzę ze względu na dobre warunki współpracy i dużą elastyczność. Sieć ma własne hurtownie, transport i wszystko jest właściwie zorganizowane. Ze strony koordynatora sieci jest ogromna pomoc, potrafi załatwić sprawy, które dla mnie samodzielnie byłyby nieosiągalne bądź trudne” – opowiada detalistka, która właśnie dołączyła do grona franczyzobiorców sieci.
PSH Nasz Sklep przez ostatnie lata rozwijała się bardzo dynamicznie. Wielu detalistów współpracujących z siecią posiada po kilka sklepów zrzeszonych we franczyzie. Przykładem takiego kupca jest Andrzej Hołdowicz, który obecnie prowadzi 5 placówek pod jej szyldem. Detalista w handlu pracuje już od 1991 roku, a branżą spożywczą zajmuje się od 2001 roku. Współpracę z siecią Nasz Sklep rozpoczął natomiast 11 lat temu.
„Przed przystąpieniem do franczyzy analizowaliśmy oferty przystąpienia do różnych sieci i wybraliśmy najkorzystniejsze rozwiązanie dla siebie. Sieć zapewnia nam wsparcie Działu Wdrożeń podczas otwierania placówek, działania marketingowe w postaci gazetek, billboardów oraz dodatkowych akcji promocyjnych, które pozwalają nam prowadzić biznes i być konkurencyjnym na rynku. Koordynator, który ma w opiece moje sklepy, pomaga mi w poprawianiu wizerunku placówek, rozbudowie asortymentu oraz nadaniu odpowiedniego kierunku naszych działań. Jesteśmy zadowoleni z sieci Nasz Sklep jak i pomocy koordynatora, który obsługuje naszą firmę” – tłumaczy detalista.
Współpracująca z panem Andrzejem Natalia Burda, Specjalistka ds. Rozwoju Sieci Nasz Sklep zaznacza, że od kilku lat wdraża on w funkcjonowanie sklepu swojego syna Łukasza, który obecnie już dołożył swoją "cegiełkę" w powiększaniu i rozbudowywaniu rodzinnej sieci sklepów oszyldowanych logiem prestiżowego formatu PREMIUM. „Współpraca z Panem Andrzejem układa się bardzo dobrze, jest świadomym klientem, wie czego chce i jak ma wyglądać w połączeniu z koncepcją Naszego Sklepu. Tworzy rodzinną sieć sklepów wielkopowierzchniowych. W obecnym czasie wiele placówek sie zamyka, natomiast „nasze” sklepy funkcjonują bardzo dobrze” – podkreśla koordynatorka.
Współpraca
Organizatorem sieci jest spółka PSH Nasz Sklep S.A. wchodząca w skład Grupy Kapitałowej Specjał. Umowa z kupcami opiera się na długoterminowej współpracy gospodarczej, której celem jest zwiększenie rentowności sklepu. Sieć oferuje bardzo wiele korzyści – między innymi atrakcyjne ceny i preferencyjne zakupy towarów, ale też pełne wsparcie we wszelkich aspektach prowadzenia placówki.
„Nasza sieć posiada opracowaną Koncepcję prowadzenia placówek handlu detalicznego, są to charakterystyczne dla sieci Nasz Sklep wyposażenie, wzory i kolory oraz ich zestawienie w wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz w reklamie. Partner używa naszych nazw i znaków towarowych. Sieć ma opracowany i wdrożony sposób aranżacji powierzchni handlowej oraz zapewnia wsparcie Działu Wdrożeń podczas przygotowania sklepu do ich wielkiego dnia, jakim jest otwarcie, lub remodelingu, czyli odświeżenia wnętrza sklepu. Mamy określone standardy, według których otwiera się sklepy. Oprócz wyglądu sklepu z zewnątrz i wewnątrz dbamy o to, aby pracownicy godnie reprezentowali sieć poprzez strój w kolorach spełniających wymogi sieci. Nasz Sklep oferuje cały wachlarz szkoleń dla właścicieli i pracowników. Są to szkolenia przeprowadzane przez Dział Wdrożeń bądź na platformie szkoleniowej, do której każdy zrzeszony w naszej sieci sklep ma dostęp” – wyjaśnia Natalia Burda, Specjalistka ds. Rozwoju Sieci Nasz Sklep.
Oprócz tego sieć ma rozbudowany system działań marketingowych oraz platformę zamówień elektronicznych. Wygodnym rozwiązaniem dla detalistów jest centralizacja zakupów. Za sprawą monitoringu i analizy konkurencji wynegocjowane warunki handlowe z topowymi dostawcami z branży FMCG są korzystne dla uczestników sieci. Franczyzodawca wspiera firmy regionalne, których produkty znajdują się w gazetkach sieciowych Naszego Sklepu, a ich kolportaż wykonywany jest przez Pocztę Polską.
„Dodatkowo oferujemy produkty umów około biznesowych, które cieszą się dużym popytem wśród naszych Partnerów. Najważniejszym aspektem bycia w każdej sieci to wynagrodzenie wypłacane za realizację polityki handlowej. Dzięki potencjałowi ogólnopolskiej Grupy Kapitałowej Specjał spółka jest w stanie wynegocjować dla wszystkich naszych Franczyzobiorców bezpieczny i zarazem tani kredyt, leasing, pożyczkę, ubezpieczenie oraz inne produkty finansowe, które znacznie ułatwiają funkcjonowanie sklepu. Nasz Sklep oferuję platformę zakupową Energia/Gaz ziemny, która jest gwarancja najniższych możliwych do uzyskania na rynku cen” – zaznacza Natalia Burda.
Ciekawym rozwiązaniem jakie oferuje sieć Nasz Sklep dla wszystkich zrzeszonych placówek jest możliwość uczestnictwa na bardzo korzystnych warunkach w odbywających się dwa razy w roku Dniach Handlowca. Podobnie jest z ogólnopolskimi targami branżowymi, połączonymi z konferencjami o interesującej dla detalistów tematyce.
Wsparcie koordynatorów
Każdy ze sklepów, który dołącza do sieci, ma zapewnione wsparcie przypisanego do niego koordynatora. Jego rolą jest nadzór nad placówką. Cotygodniowy system pracy pozwala na to, by być na bieżąco ze sprawami sklepu. Koordynator rozlicza placówkę oraz pilnuje, aby wszystkie założenia i koncepcje były należycie spełniane przez franczyzobiorcę. Po stronie pracownika sieci leży też obsługa programów lojalnościowych, rozpowszechnianie, koordynowanie ich przebiegów, a następnie ich rozliczanie. Raz w miesiącu każdy koordynator uzupełnia AOS (arkusz oceny sklepu), który następnie omawia z właścicielem bądź kierownikiem sklepu. Wskazuje co należy poprawić, aby sklep funkcjonował lepiej, bądź potwierdza, że wszystko jest tak, jak należy.
„Koordynator to człowiek „orkiestra”, musi posiadać wiedzę na różne tematy, być biegły w programie komputerowym rekomendowanym przez sieć. Nasza praca polega na ciągłym kontakcie i współpracy z przedstawicielami hurtowni naszego głównego dystrybutora, jakim jest Specjał. To oni pilnują, aby sklep był dobrze zaopatrzony w produkty spożywcze. My zaś, aby były spełnione wszystkie warunki umowy franczyzowej, po spełnieniu której, Partner otrzymuje wynagrodzenie” – zaznacza Natalia Burda.
Rozwój sieci Nasz Sklep
Przez ostatnie 20 lat sieć Nasz Sklep rozwija się z sukcesem. Każdego roku do franczyzy dołączają nowe placówki, które z sukcesem funkcjonują na polskim rynku detalicznym. W ostatnich latach dynamika przyrostu nowych sklepów plasowała się na poziomie 6,46 % (CAGR).
„Ten rok jest inny niż wszystkie ostatnie lata, żyjemy w czasach pandemii. W tym trudnym okresie handel FMCG został na tą chwilę najmniej wrażliwy na załamania rynkowe, szczególnie jeśli chodzi o małe formaty sklepów, które bardzo dobrze radzą sobie w tej rzeczywistości i my stopniowo zauważamy nagły wzrost zainteresowania przystąpieniem nowych franczyzobiorców do naszych formatów. Pod koniec 2019 r. w Sieci PSH Nasz Sklep mieliśmy 3854 sklepy franczyzowe. We wszystkich naszych sieciach (Nasz Sklep, Rabat Detal, Livio – 8629 sklepów). W tym roku Sieci PSH Nasz Sklep powiększyła się na dzień dzisiejszy o 146 sklepów. W zeszłym roku osiągnęliśmy dynamikę 4,16%” – wskazuje Maciej Czerwiński, Dyrektor Marketingu, PPHU Specjał.
Zainteresowanie detalistów siecią najlepiej świadczy o sukcesie sieci. Patrząc na dynamikę rozwoju Naszego Sklepu możemy spodziewać się dalszego wzrostu liczby franczyzobiorców.
Rozwój PSH Nasz Sklep
Źródło: Dane przekazane przez PPHU Specjał