Spółka specjalizuje się w wytwarzaniu drażetek oraz wafli oblewanych i nie oblewanych czekoladą. Te grupy produktów generują 80% przychodów Spółki. Pozostałe grupy wyrobów to pierniki i herbatniki. Roczna sprzedaż sięga 15 tys. ton wyrobów o wartości przekraczającej 100 mln zł., z czego 25% tej wartości to sprzedaż na eksport.
W kraju około 70% produkcji sprzedawane jest za pośrednictwem tradycyjnych kanałów dystrybucji - poprzez ponad 100 prywatnych hurtowni. Pozostałe 30% produkcji Spółka dostarcza bezpośrednio do 15 sieci handlowych o zasięgu regionalnym i ogólnokrajowym. Produkty SKAWY trafiają też na Litwę, do Czech i na Słowację, oraz do krajów spoza Unii Europejskiej (70-80%), takich jak Arabia Saudyjska, Kuwejt, Islandia, Kanada, Jemen, Ukraina oraz Mongolia.
Cukier, mąka i tłuszcz stanowią 70% wartości zakupów składników do produkcji. Spółka zaopatruje się w te surowce, podobnie jak w opakowania produktów, prawie wyłącznie na rynku polskim. Przedsięwzięcia inwestycyjne Spółki są ukierunkowane na obniżenie pracochłonności wytwarzania produktów - zwłaszcza procesu ich pakowania.
Na polskim rynku cukierniczym działa wiele podmiotów, 150 z nich zatrudnia więcej niż 50 osób. Obok nich funkcjonuje ponad 800 mniejszych wytwórców. Po wielu fuzjach i strategicznych połączeniach przypadających na lata 1997-1999 rynek słodyczy ustabilizował się. Jego liderami są Jutrzenka oraz Cadbury Wedel. Ich szacunkowe roczne przychody ze sprzedaży wynoszą w przybliżeniu po 1 mld zł. Udział każdego z nich w rynku szacowany jest na 11,5 %.
(maj)
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...